Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایرنا»
2024-04-23@08:12:50 GMT

رشد ۲.۵ درصدی ارزش سهام عدالت

تاریخ انتشار: ۲۴ مهر ۱۴۰۰ | کد خبر: ۳۳۴۰۳۱۷۶

رشد ۲.۵ درصدی ارزش سهام عدالت

به گزارش روز شنبه خبرنگار اقتصادی ایرنا، ارزش سهام عدالت در ماه‌های اخیر به دلیل ابهام موجود در زمینه برجام، کاهش احتمالی نرخ دلار و نیز تغییر ریاست سازمان بورس و اوراق بهادار نوسان بسیار زیادی را تجربه کرد اما مسیر بازار از امروز (شنبه) و آغاز به کار رییس جدید سازمان بورس با تغییری چشمگیر همراه شد و در نهایت شاخص بورس بعد از مدت‌ها افت شدید بر مدار صعودی قرار گرفت.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

معاملات امروز بازار سهام در حالی به پایان رسید که شاخص کل بیش از ۴۰ هزار واحد افزایش داشت، این موضوع باعث شد تا ارزش سهام عدالت که از مدت‌ها قبل در ادامه روند نزولی بازار با افت شدید قیمتی همراه شده بود، بار دیگر تحت تاثیر رشد بازار سهام با افزایش همراه شود.

ارزش سهام عدالت یک میلیون تومانی در بازار امروز به ۲۵ میلیون و ۱۵۲ هزار تومان و ارزش سهام عدالت ۵۳۲ هزار تومانی ۱۳ میلیون و ۳۵۳هزار تومان رسید که نسبت به آخرین روز معاملاتی هفته گذشته با رشد حدود ۲.۵ درصدی همراه بود.

همچنین ارزش فروش ۶۰ درصد از سهام عدالت ۵۳۲ هزار تومانی به ۸ میلیون و ۱۲هزار تومان رسیده است.

ارزش سهام عدالت یک میلیون تومانی تا قبل از شروع اصلاح بازار سهام در تابستان به بیش از ۳۸ میلیون تومان رسیده بود، اما به‌مرور و با قرار گرفتن روند معاملات بورس در فاز اصلاحی از ارزش این سهام در بازار کاسته شد.

به گزارش ایرنا، آزادسازی سهام عدالت از جمله مسایلی بود که در چند سال اخیر مورد بحث بسیاری از مسوولان قرار داشت، عرضه آن در بورس به عنوان چالشی جدی در بازار مدنظر قرار گرفته بود. در نهایت این اقدام در ۹ اردیبهشت ماه پارسال با صدور ابلاغیه‌ای از سوی رهبر معظم انقلاب آزادسازی و از طریق دو روش با عنوان آزادسازی به روش مستقیم و نیز غیرمستقیم فرصت تصمیم‌گیری را در اختیار مشمولان این سهام قرار داد.

برچسب‌ها کارت اعتباری سهام عدالت بازار سهام مجید عشقی رییس سازمان بورس و اوراق بهادار سهام عدالت سامانه سهام عدالت فروش سهام عدالت بورس سازمان بورس و اوراق بهادار

منبع: ایرنا

کلیدواژه: کارت اعتباری سهام عدالت بازار سهام مجید عشقی رییس سازمان بورس و اوراق بهادار کارت اعتباری سهام عدالت بازار سهام مجید عشقی رییس سازمان بورس و اوراق بهادار سهام عدالت سامانه سهام عدالت فروش سهام عدالت بورس سازمان بورس و اوراق بهادار ارزش سهام عدالت سازمان بورس هزار تومان بازار سهام

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۳۴۰۳۱۷۶ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

بورس امروز ۳ اردیبهشت ۱۴۰۳ + شاخص و نمای بازار

شاخص کل بورس در شروع معاملات امروز با افت۲۰۸۸ واحدی به ۲,۳۱۰,۷۲۸ واحد رسید.

به گزارش خبرگزاری ایمنا، شاخص کل بورس در شروع معاملات امروز _دوشنبه سوم اردیبهشت_ با افت ۲۰۸۸ واحدی به ۲,۳۱۰,۷۲۸ واحد رسید.

از تغییر شاخص‌های دیگر بورس می‌توان به رشد ۱۱۸۶.۵۹ واحدی شاخص کل هم‌وزن اشاره کرد.

همچنین حجم معاملات تاکنون ۹۷۷.۰۴۳ میلیارد سهم بود که طی ۴۷,۳۸۴ معامله دادوستد شده و ارزش کل این معاملات نیز به ۶,۸۳۴.۹۶۱ میلیارد ریال رسیده است.

ارزش کل بازار بورس نیز بالغ بر ۷۹,۸۱۴,۷۲۵.۴۵۵ میلیارد ریال شد.

کد خبر 746292

دیگر خبرها

  • سقف معافیت مالی؛ داغ همیشگی بر پیشانی بورس!
  • بورس امروز ۳ اردیبهشت ۱۴۰۳ + شاخص و نمای بازار
  • بورس به مدار برگشت؟
  • ۲۹۱ میلیارد تومان نقدینگی حقیقی‌ها به بازار سرمایه تزریق شد
  • صعود شاخص بورس به بالای دو میلیون و ۳۰۰ هزار واحد
  • تغییر زمین بورس بازان
  • صعود بورس از منطقه امن
  • پرواز ۷۷ هزار واحدی شاخص بورس
  • افزایش بیش از ۷۷ هزار واحدی شاخص کل بورس
  • زمان واریز مرحله سوم سود سهام عدالت اعلام شد