Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «فارس»
2024-03-28@16:51:01 GMT

حریق در برج آسمان قزوین مهار شد

تاریخ انتشار: ۲۴ مهر ۱۴۰۰ | کد خبر: ۳۳۴۰۳۷۱۹

حریق در برج آسمان قزوین مهار شد

به گزارش خبرگزاری فارس از قزوین، مرتضی روزبه افسر کشیک آتش نشانی قزوین گفت: وقوع یک حادثه حریق در برج آسمان شهر قزوین با حضور به موقع نیروهای آتش نشانی مهار شد.

وی در خصوص این حریق اظهار کرد: در ساعت 11 و 5 دقیقه روز جمعه از سوی نگهبانی برج آسمان وقوع یک فقره حریق در یکی از واحدهای مسکونی برج آسمان گزارش شد که بلافاصله سه دستگاه خودروی اطفای حریق و نردبان بلند مرتبه به محل حادثه اعزام شدند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی بیان کرد: خوشبختانه با سرعت عمل واحد تاسیسات برج آسمان اقدامات اولیه برای پیشگیری از گسترش حریق انجام شده بود و نیروهای آتش نشانی 3 دقیقه پس از حادثه در محل حاضر شدند و عملیات اطفای حریق انجام و تکمیل شد.

روزبه تصریح کرد: حریق از قسمت سیستم سرمایشی و گرمایشی واحد شروع شده بود و اتاق خواب دچار حریق جزیی شده بود که بلافاصله توسط ماموران آتش نشانی مهار شد.

روزبه بیان کرد: به دلیل دودگرفتگی یکی از ساکنان این واحد که مردی حدود 75 ساله بود دچار مشکل تنفسی شده بود که با حضور نیروهای اورژانس اقدامات درمانی هم صورت گرفت و مشکل خاصی مشاهده نشد و اقدامات درمانی در محل صورت گرفت.

وی گفت: اعزام خودروهای اطفای حریق از ایستگاههای شماره 2 و 7 آتش نشانی در قزوین صورت گرفت و به دلیل اطفای به موقع حریق که زیاد هم نبود به استفاده از نردبان بلند مرتبه نیازی پیدا نشد.

روزبه اضافه کرد: اطفای کامل حریق حدود دو دئقیقه و تهویه دود ناشی از حریق حدود 15 دقیقه به طول انجامید.

وی همچنین اظهارکرد: خوشبختانه برج آسمان امکانات اطفای حریق را داشت و قبل از سرایت آتش به سایر واحدها مهار شد و شیر آب ویژه آتش نشانی ساختمان نیز مناسب بود که اگر این امکانات در سایر برجها و ساختمانها نیز پیش بینی شده باشد می تواند خسارات ناشی از حوادث آتش سوزی را به نحو زیادی کاهش دهد.

روزبه از شهروندان خواست در رعایت نکات ایمنی در استفاده از اجاق گاز، تاسیسات حرارتی و سرمایشی دقت لازم را داشته باشند و در صورت بروز هر گونه حادثه ضمن حفظ خونسردی خود با شماره تلفن 125 تماس بگیرند.

انتهای پیام/

منبع: فارس

کلیدواژه: قزوین حریق مرتضی روزبه اطفای حریق آتش نشانی برج آسمان مهار شد

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.farsnews.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «فارس» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۳۴۰۳۷۱۹ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

آب‌گرفتگی شدید در شهرک دانش قزوین + فیلم و عکس

سرپرست سازمان آتش‌نشانی شهرداری قزوین از جاری شدن سیلاب و وقوع روان آب بر اثر بارش شدید باران در شهر قزوین خبر داد.

حمیدرضا ململی در گفت‌وگو با خبرنگار ایمنا در قزوین اظهار کرد: در پی تماس شهروندان مبنی بر وقوع سیلاب در اثر بارش باران و آب‌گرفتگی معابر و منازل در ابتدای ورودی شهرک دانش بلافاصله نیروهای آتش‌نشانی ۴ ایستگاه با تجهیزات کامل و با استفاده از ۷ ماشین سبک و نیمه‌سبک عازم مکان موردنظر شدند.

وی اضافه کرد: آتش‌نشانان بلافاصله با حضور در محل عملیات با نظارت معاون محیط زیست و خدمات‌شهری شهرداری با پمپ‌های مخصوص نسبت به تخلیه آب و بازگشایی معابر اقدام کردند.

سرپرست سازمان آتش‌نشانی و خدمات ایمنی شهرداری قزوین ادامه داد: برخی از منازل هم که دارای طبقات منفی یک، زیر زمین و پارکینگ بودند، دچار آب‌گرفتگی شدند و تعدادی از خودروها هم در پارکینگ‌ها گرفتار بودند که آتش نشانان با دستگاه پمپاژ تخلیه آب موفق شدند آب گرفتگی‌ها را رفع کنند.

ململی یادآور شد: هم‌اکنون نیروهای امدادی شامل آتش‌نشانی، مدیریت بحران شهرداری، سازمان پسماند شهرداری و پلیس راه در محل حضور دارند و مشغول ارائه خدمات به شهروندان این منطقه که دچار آب‌گرفتگی شدند هستند.

کد خبر 739219

دیگر خبرها

  • ایجاد خودروی ارتباط سیار در آتش‌نشانی قم
  • تدوین اولین استاندارد آموزشی اطفای حریق در قطار
  • اطفای حریق پنبه یک دستگاه تریلی در چمن بید
  • آتش در بازارچه صیقلان رشت مهار شد
  • انتقاد فرماندار از کمبود امکانات، تجهیزات ونیرو درآتش نشانی
  • جزییات حریق در بازارچه صیقلان رشت/یک مغازه در آتش سوخت
  • مهار آتش سوزی یک هکتار از جنگل های تالش
  • حریق در یک مجتمع مسکونی ۱۸ طبقه + عکس
  • حادثه برای خودروی پراید در خروجی سمنان/ ۲حریق مهار شد
  • آب‌گرفتگی شدید در شهرک دانش قزوین + فیلم و عکس