Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «فردا»
2024-04-25@06:53:56 GMT

مجید عشقی : دولت هیچ سودی را در بورس تضمین نمی‌کند

تاریخ انتشار: ۲۴ مهر ۱۴۰۰ | کد خبر: ۳۳۴۰۴۰۳۱

مجید عشقی : دولت هیچ سودی را در بورس تضمین نمی‌کند

مجید عشقی با بیان اینکه کار را با ایجاد ثبات در بازار سرمایه و بازگشت اعتماد سهامداران به بازار سرمایه آغاز کردیم گفت: یکی از راه‌های ایجاد ثبات در بازار، بازدهی و سودآوری بلند مدت شرکت‌ها است.

وی با بیان اینکه رسالت اصلی ما، تجهیز منابع شرکت‌هاست ادامه داد: به عنوان اولین برنامه، اقدامی انجام می‌دهیم تا سرمایه در شرکت‌های تولیدی افزایش پیدا کند و باعث شود شرکت‌ها در بلند مدت سود خوبی به سهامداران دهند و سهامداران با دید بلند مدت سهام شرکت‌ها را خریداری کنند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

رئیس سازمان بورس و اوراق بهادار با بیان اینکه یکی از برنامه‌های دیگر ما، توسعه بازار بدهی است تصریح کرد: سرمایه‌گذاران مختلفی در بازار وجود دارد. گروه اول سهامدارانی هستند که به خرید سهام علاقه دارند و سهام خریداری می‌کنند و گروه دوم نیز سرمایه‌گذارانی هستند که اوراق با درامد ثابت خریداری می‌کنند.

وی ادامه داد: سهامدارانی که سهام خریداری کردند سهام خود را نمی‌فروشند تا اوراق خریداری کنند.

مجید عشقی بیان کرد: اگر بازار بدهی را با ابزار‌های بدهی و نهاد‌های مالی توسعه دهیم و میزان نقد شوندگی اوراق در بازار بدهی را افزایش دهیم دیگر در بازار سهام تاثیری نخواهد داشت.

وی درباره گردش شفاف اطلاعات در بازار سرمایه بیان کرد: در 10 سال گذشته، از شرکت‌ها به سختی گزارش‌های مالی درستی دریافت می‌کردیم، ولی اکنون اتفاق خوبی صورت گرفته است و از نظر کمیت مشکلی در اخذ گزارش از شرکت‌های پذیرفته شده در بورس نداریم و فقط بحث در کیفیت و شفافیت گزارش‌ها است که در این رابطه اقدامات خوبی را آغاز کردیم.

عشقی ادامه داد: در تلاش هستیم تا کیفیت اطلاعات منتشر شده توسط شرکت‌های پذیرفته شده در بازار سرمایه را افزایش دهیم.

وی بیان کرد: اگر کیفیت اطلاعات افزایش یابد سرمایه‌گذاران درست تصمیم‌گیری می‌کنند، زیرا اطلاعات مبهم باعث ضرر‌های زیادی به سهامداران می‌شود. امیدواریم این شفافیت باعث شود اطلاعات در زمان مناسب و با کیفیت درست به دست سرمایه‌گذاران برسد.

عشقی گفت: مداخله دولت‌ها در بازار‌ها عمدتا منجر به انحراف در بازار می‌شود و دخالت دولت به این معنی که وارد بازار شود و سود قطعی دهد درست نیست. مداخله دولت باید به این صورت باشد که شفافیت را افزایش دهد و نظارت کافی بر معاملات و انتشار اطلاعات داشته باشد.

رئیس سازمان بورس و واراق بهادار افزود: دخالت در سازوکار و سودآوری شرکت‌ها باید به حداقل برسد بطوریکه در طی یک تا دو سال اخیر، دولت از بحث مداخله در قیمت‌گذاری فاصله گرفته است و ما مطمئن هستیم بازار راه خود را پیدا می‌کند./تسنیم

منبع: فردا

کلیدواژه: بورس مجید عشقی بازار سرمایه شرکت ها

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.fardanews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «فردا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۳۴۰۴۰۳۱ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

رشد بورس با افزایش تولید خودرو و صادرات محصولات پتروشیمی

یک کارشناس بازار سرمایه رشد صادرات نفت و پتروشیمی و همچنین رشد تولید خودرو در سال جاری را زمینه‌ای را برای بهبود شرایط نماد صنایع پتروشیمی و خودرویی و در نهایت بازار سهام عنوان کرد.

گروه بانک و بورس بازارنیوز- سعید ترکاشوند؛ «علی فراقی» کارشناس بازار سرمایه در گفتگو با بازارنیوز پیرامون تاثیر افزایش صادرات نفت و محصولات پتروشیمی بر وضعیت بازار سهام اظهار کرد: رشد صادرات این نوع کالا‌ها صرفاً بر کرک اسپرد صنایع پتروشیمی حاضر در بورس اثر‌گذار خواهد بود. به هر اندازه کرک اسپرد آن‌ها رشد پیدا کند به همان اندازه وضعیت نماد صنایع این شرکت‌ها بورس هم ارتقاء می‌یابد.


این کارشناس بازار سرمایه همچنین درباره افزایش تولید خودرو و تاثیر این موضوع بر بازار بورس هم گفت: با توجه به جایگاه نماد‌های خودرویی در بازار، تغییر مثبت در این بخش هم می‌تواند یک اتفاق مثبت برای بورس باشد، اما افزایش تولید خودرو زمانی بر بازار سهام موثر واقع می‌شود که قیمت کارخانه‌ای محصولات ایران خودرو و سایپا هم دست‌خوش تغییر پیدا کند.


وی تصریح کرد: تقارن افزایش تولید با رشد قیمت خودرو و نزدیک شدن آن به نرخ بازار ابتدا برای این دو خودرو ساز و سپس سهامداران آن یک اتفاق مثبت خواهد بود.


پایان پیام//

نام نویسنده: برچسب ها: بورس ، تولید خودرو ، صادرات پتروشیمی ، قیمت کارخانه‌ای خودرو ، بازار سرمایه لینک کوتاه خبر: bzna.ir/000T9T

دیگر خبرها

  • فرصت تحلیل برای اهالی بازار سرمایه با انتشار گزارش‌های ماهانه و سالانه شرکت‌ها 
  • با اصلاح اطلاعات حساب بانکی خود سود سهام عدالت را دریافت کنید
  • شاخص بورس پایان هفته را در سطح دو میلیون و ۳۰۰ هزار واحد ماند
  • رشد بورس با افزایش تولید خودرو و صادرات محصولات پتروشیمی
  • صعود بورس ادامه خواهد یافت؟ | روزهای سرنوشت‌ساز برای شاخص کل
  • سهامداران عدالت بخوانند؛ تغییرات در واریز سود سهام؟
  • سهامداران عدالت بخوانند/ تغییرات در واریز سود سهام؟
  • بورس در راه تصرف تاج و تخت؟
  • سقف معافیت مالی؛ داغ همیشگی بر پیشانی بورس!
  • ورود ۴۲ میلیارد تومانی نقدینگی حقیقی‌ها به بازار سهام در روز سبز شاخص کل بورس