Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش گروه بین الملل باشگاه خبرنگاران جوان به نقل از اسپوتنیک، هم اکنون، خیابان‌های پاریس، پایتخت فرانسه شاهد اعتراضات چند ده هزار نفری مردم علیه گذرنامه سلامت و واکسیناسیون اجباری است.معترضان با قوانینی مثل به همراه داشتن «گذرنامه سلامت» و واکسیناسیون اجباری مخالف هستند.

این تظاهرات در حالی صورت می‌گیرد که چندین گروه از معترضان، از جمله جلیقه زرد‌ها، علیه گذرنامه سلامت کرونا برای چهاردهمین آخر هفته متوالی به خیابان‌های پاریس آمده اند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

گفتنی است که معترضان این قوانین را مخالف آزادی‌های فردی خود می‌بینند.

ماه ژوئیه (تیر) سال جاری میلادی، امانوئل مکرون قوانینی برای کنترل بیماری کووید- ۱۹ در این کشور وضع کرد که ازجمله این قوانین استفاده از «گذرنامه سلامت» بود، یعنی افراد تنها می‌توانند با در دست داشتن تست منفی پی‌سی‌آر در مکان‌های عمومی حضور پیدا کنند.

این اقدام باعث ایجاد نگرانی گسترده در جامعه فرانسه شد و اعتراضاتی علیه این اقدام از اواسط ماه ژوئیه در آخر هر هفته در این کشور به راه افتاد. منتقدان معتقدند که این کار نوعی «دیکتاتوری سلامت» است و مردم را مجبور می‌کند بر خلاف میل خود واکسن بزنند.

از ۲۱ ژوئیه ارائه مجوز‌های بهداشتی برای ورود به موزه‌ها، تئاتر‌ها، جشنواره‌ها، پارک‌های تفریحی و همه رویداد‌های عمومی که بیش از پنجاه نفر در آن شرکت کرده اند، اجباری است.

انتهای پیام/

منبع: باشگاه خبرنگاران

کلیدواژه: جلیقه زردها گذرنامه سلامت اعتراضات فرانسه گذرنامه سلامت

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.yjc.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «باشگاه خبرنگاران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۳۴۰۴۱۷۵ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

تظاهرات ضد آمریکایی در نیجر

هزاران نفر در نیجر با برگزاری تظاهرات گسترده خواهان اخراج نیروهای آمریکایی شدند.

به گزارش ایسنا، هزاران نفر شنبه در شهر نیامی، پایتخت نیجر با برگزاری تظاهرات گسترده خواهان اخراج فوری نیروهای آمریکایی از شمال این کشور شدند.

این تظاهرات بعد از آن برگزار شد که ماه میلادی گذشته مقامات نظامی نیجر توافق همکاری با واشنگتن را لغو کردند.

طبق گزارش الجزیره، جمعیت‌های حامی نظامی که از طریق کودتا علیه محمد بازوم در ۲۶ ژوئیه ۲۰۲۳ به قدرت رسید و سازمان‌های اسلامی محلی خواهان این تظاهرات شده بودند.

این تظاهرات شبیه تظاهرات ضد پاریس در سال میلادی گذشته بود که منجر به عقب نشینی نیروهای فرانسوی از این کشور شد.

تعدادی از دانشجویان در این تظاهرات شرکت کردند و شعارهایی علیه آمریکا سر دادند.

بعد از اخراج ارتش فرانسه در اواخر سال ۲۰۲۳، نظام نیجر در ماه مارس توافق همکاری نظامی با آمریکا را غیرقانونی خواند و آن را لغو کرد.

مقامات نیجر در آن زمان اعلام کردند آمریکا به زودی طرحی را درباره عقب نشینی نیروهایش ارائه خواهد کرد. آمریکا از این اظهارات ناخرسند بود و اعلام کرد با مقامات انتقالی نیجر تماس گرفته و از آن‌ها توضیح خواسته است.

حدود ۱۰۰۰ نظامی آمریکایی در نیجر هستند که در جنگ علیه تروریست‌ها در منطقه ساحل شرکت می‌کنند.

در مقابل ۱۰۰ مربی نظامی روسی وارد نیامی شدند و نیجر نخستین سری از تجهیزات نظامی روسیه را به عنوان همکاری امنیتی جدید با مسکو دریافت کرد.

انتهای پیام

دیگر خبرها

  • فیلم| تظاهرات هزاران اسرائیلی علیه نتانیاهو در تل‌آویو
  • تظاهرات در پایتخت انگلیس برای توقف جنگ علیه غزه
  • تظاهرات هزاران اسرائیلی علیه نتانیاهو در تل‌آویو (فیلم)
  • انتقاد رسانه‌های فرانسوی از جانلوییجی دوناروما: روی تمام گل‌های بارسلونا مقصر بودی!
  • تظاهرات هزاران اسرائیلی علیه نتانیاهو در تل‌آویو + فیلم
  • اعتراضات علیه ممنوعیت کنگره فلسطین در برلین
  • (ویدئو) تظاهرات هزاران اسرائیلی علیه نتانیاهو در تل‌آویو
  • تظاهرات ضد آمریکایی در نیجر
  • نیروهای امنیت معترضان اسرائیلی را با توسل به‌ زور متفرق کردند + فیلم | خشونت صهیونیست‌ها علیه خودشان را ببینید
  • ده‌ها هزار معترض در لندن خواستار توقف فروش سلاح به رژیم صهیونیستی شدند + فیلم