Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش جام جم آنلاین خراسان رضوی ، محمد کامل، مدیر منطقه با اعلام این خبر افزود: توپک‌ها(pigs) وسایلی هستند که درون خط لوله قرار گرفته و با استفاده از فشار سیال به حرکت در می‌آیند تا میعانات گازی، آب، براده‌ها، ذرات شن و دیگر ذرات خارجی رسوبی را از درون لوله خارج نمايد.
وی گفت: وجود این رسوبات می‌تواند بر ظرفیت، عملکرد و یکپارچگی سیستم‌های خط لوله تاثیر بگذارد و با توجه به اینکه خطوط لوله، سرمایه‌های ملی و شاهرگ حیاتی چرخه اقتصادی صنعت نفت هستند، با اجراي پروژه پيگ‌راني در خطوط انتقال گاز، شاهد پايداري مناسب انتقال گاز و كم شدن احتمال قطعي آن خصوصاً در فصل زمستان خواهيم بود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

  
مدیر منطقه 4 تصریح کرد: اين اقدام در راستاي ايمن‌سازي خطوط لوله و تداوم انتقال پایدار گاز در خط 10 اینچ قاین، حاجی‌آباد به طول 90 کیلومتر توسط پرسنل دو مرکز بهره‌برداری خطوط لوله گاز گناباد و مرکز بهره‌برداری خطوط لوله گاز بیرجند با رعایت تمام پروتکل‌های بهداشتی به اتمام رسید.

منبع: جام جم آنلاین

کلیدواژه: انتقال گاز پایش مستمر سلامت پیک مصرف خطوط لوله

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت jamejamonline.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «جام جم آنلاین» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۳۴۰۴۳۱۹ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

اجرای طرح های تامین آب شرب در شهرستان پیرانشهر

به گزارش خبرگزاری صداوسیمای استان آذربایجان غربی،     محمداشرفی اتمام عملیات اجرايی لوله گذاري شبكه توزيع آب شرب كوي آمانج پیرانشهر را از جمله طرح های اتمام یافته اعلام کرد و اظهار داشت: این طرح جزو تعهدات شرکت آب و فاضلاب در جريان سفر استاندار به شهرستان پيرانشهر بود که با 3هزار و 950 متر لوله گذاری و صرف 28میلیارد ریال اعتبار اتمام و در مدار بهره برداری قرار گرفت.

وی افزود: در این  عمليات حفر يك حلقه چاه عميق برای  تامين آب آشاميدني روستاهاي كيله و بالابان با آبدهي 10 ليتر بر ثانيه و اعتبار هزينه شده 10 ميلیارد ريال به اتمام رسیده است.

مدیرعامل شرکت آب و فاضلاب آذربایجان غربی همچنین از آغاز عمليات لوله گذاري كوي هيمن پايين دست ترمينال روستايي پیرانشهر جهت تأمين آب آشاميدني این منطقه خبر داد و اظهار داشت: بزودي عمليات اجرایی این طرح نیز اتمام و وارد مدار بهره برداري خواهد شد.

دیگر خبرها

  • انجام موفقیت‌آمیز ۲ هزار و ۲۰۰ کیلومتر توپکرانی در نفت و گاز گچساران
  • رفع نشتی در ۵ مرکز بهره‌برداری خطوط انتقال گاز
  • انتقال ۷۷۴ میلیون لیتر انواع فرآورده نفتی در منطقه خلیج‌فارس
  • مردان انتقال در نوروز هم تلاش و خدمت رسانی را تعطیل نکردند
  • انتقال بیش از ۷۷۴ میلیون لیتر انواع فرآورده نفتی در منطقه خلیج‌فارس
  • انتقال نوروزی ۴۵۸ میلیون لیتر فرآورده نفتی در منطقه خوزستان
  • اجرای طرح های تامین آب شرب در شهرستان پیرانشهر
  • انتقال ۸۱۸ میلیون لیتر فرآورده نفتی با خطوط لوله منطقه مرکزی
  • انتقال نوروزی بیش از ۲۴۲ میلیون لیتر انواع فرآورده‌ نفتی در منطقه لرستان
  • انتقال ۲۴۲ میلیون لیتر انواع فرآورده های نفتی در لرستان