Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایسنا»
2024-04-24@23:20:20 GMT

خشم ملکه الیزابت به روزنامه ها کشیده شد

تاریخ انتشار: ۲۴ مهر ۱۴۰۰ | کد خبر: ۳۳۴۰۵۰۴۵

خشم ملکه الیزابت به روزنامه ها کشیده شد

رسانه های امروز در دنیا، درباره انتقاد ملکه انگلیس از رهبران جهان به خاطر بی توجهی شان نسبت به بحران اقلیمی نوشته اند. وضعیت سیاسی آمریکا و همچنین آلمان پس از مرکل دیگر موضوعات مهمی است که در روزنامه تیتر یک شده اند.

به گزارش ایسنا، آلبرت کوچویی ـ گوینده پیشکسوت رادیو ـ که هر روز به مرور مهترین عناوین روزنامه‌های جهان می‌پردازد، شنبه ـ ۲۴ مهر ماه ـ مطالب زیر را از میان اخبار روزنامه‌ها برگزیده است:
 

خشم ملکه انگلیس


گاردین روزنامه انگلیسی نوشت: ملکه انگلیس رهبران کشورهای جهان را مورد انتقاد قرار داده که درباره بحران اقلیمی هیچ حرکتی نکرده اند، با این باور که مورد خشم کسانی قرار خواهد گرفت، که فقط حرف می زنند و نه دست به عمل! او در پارلمان «ولز» در کاردیف سخن می گفت.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

اشاره او به همایش کاپ ۲۶ در گلاسکو است که در پایان همین ماه خواهد بود، که خود نیز در آن شرکت خواهد کرد.
گپ و گفت ملکه انگلیس با دوشس کرون وال و الین جونز از سوی پارلمان بود که به طعنه می گفت، نیازی نیست که به فضا برویم ما باید زمین را نجات بدهیم. شاهزاده ویلیام نیز موقعیت را مناسب دیده و به ایلان ماسک و جف بزوس پیشگامان توریسم فضایی تاخت؛ با این مضمون که به جای آن که به فضا توجه کنید به زمین فکر کنید.

گردش به راست آمریکایی‌ها


ال موندو در اسپانیا نوشت: پیش از ترامپ آمریکایی‌های محافظه کار اندکی ارتباط آشکار با تندگرایان راست در جهان داشتند. امروز اما این ارتباط، یک جریان مستمر شده است. آش چنان شور بود، که تد کروز سناتور تگزاس، برای همایش سیاسی راست گرایان در اسپانیا، پیام فرستاد. پیامی که می‌گفت ما با همان چالش‌هایی رو در رو هستیم که جهان نیز اکنون در برابر حیرت جهانیان با آن روبرو است؛ جمهوری‌خواهان آمریکا دارند به تندگرایان راست در اروپا نزدیک می‌شوند. نگذارید چنین شود.

یک عملگرا در آلمان


دی ولت، روزنامه آلمانی نوشت: همسایگان بزرگ آلمان، چشم انتظار شکل‌گیری دولت تازه آن کشور اند؛ انتظاری همراه با امید و ترس. در این میان یک چهره تندرو به کرسی وزیر دارایی نزدیک می شود و ترس از کشاندن اروپا به جایگاه بحران زایی پیشین منطقه وجود دارد. کریستین لیندنر از حزب دموکراتیک آزاد، حزبی که همراه با حزب سوسیال دموکرات و سبزهای آلمان، دارد آرام آرام، دولت ائتلافی آینده آلمان را تشکیل می‌دهد. با چنین ترکیبی «اولاف شولش» چهره محبوب در پاریس و رم، صدر اعظم جایگزین آنگلا مرکل در آلمان خواهد شد؛ یک عملگرا و نه یک نظریه پرداز؛ چهره‌ای که در دوران همه گیری کرونا، جایگاه ویژه پیدا کرد.

در حاشیه خبرخوانی امروز کوچویی آمده است:

یک لبخند بس است!

لوموند روزنامه فرانسه نوشت: گاه یک لبخند، برای شاد کردن آدمی کافی است. پژوهش در ارتباط میان حالت‌های چهره با احساسات آدمی، نشان می دهد که حالت‌های چهره، بر احساس آدمی اثر گذارند. پس از یک روز پر اضطراب باید آدمی پی ببرد که چند بار ابرو درهم گره زده است یا چند بار  لب‌ها را برای تبسم گشوده است. این حالت های چهره که به درستی، احساسات درونی انسان را نشان می‌دهند، آیا خودشان هم می‌توانند، به عکس،  بر احساسات آدمی اثر بگذارند؟ یعنی چهره متبسم، احساسات درونی آدمی را شاد کند؟ از قرن نوزدهم این پرسش مطرح بوده است. آیا چهره آدمی می تواند گویا و تصویرگر وضعیت روانی ـ روحی او باشد؟ پژوهش تازه می گوید عضلاتی که سبب ساز یک‌ لبخند باشند، نشان می‌دهند که آدمی شاد است.

انتهای پیام

منبع: ایسنا

کلیدواژه: آلبرت کوچویی نگاهی به روزنامه های جهان ملکه انگلیس

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.isna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایسنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۳۴۰۵۰۴۵ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

تثبیت موقعیت ایران پس از عملیات وعده صادق

به گزارش همشهری آنلاین، اقدام شجاعانه جمهوری اسلامی در برابر اسرائیل و مورد هدف قرار دادن مواضع این رژیم آپارتاید در خاک‌های اشغالی فلسطین ورق معادلات منطقه‌ای و بین‌المللی را عوض کرده و چهره جدیدی از بازیگران اصلی منطقه به نمایش گذاشته است. پس از عملیات وعده صادق ما شاهد بودیم که موج جدیدی از «ایران دوستی» بین مردم منطقه و حتی مردم سایر مناطق جهان به وجود آمد و نظام سیاسی ایران به عنوان نظامی شجاع و مقتدر شناخته شد که بدون هیچ واهمه و ترسی اسرائیل را نشانه گرفته است. این چهره جدید از ایران حاکی مطالب و نکات بسیار مهمی است که برای تفصیل بهتر موضوع با ابوالفضل ظهره‌وند سفیر اسبق ایران در افغانستان و کارشناس مسائل منطقه در این باره گفت‌وگویی داشتیم که در ادامه می‌خوانید.

تغییر نگرش به ایران

ظهره‌وند در ابتدا گفت: تحولات اخیر منطقه و جنگ غزه، و در پی آن نقشی که ایران، گفتمان انقلاب اسلامی و جبهه مقاومت ایفا کرد، موجب شد که افکار عمومی جهان در حال حاضر سمت و سوی دیگری پیدا کند و نگرش به جمهوری اسلامی و کشورهای محور مقاومت تغییر کند. تحولات اخیر به خوبی حاکی از آن است که این جمهوری اسلامی بود که تمام قد از فلسطین حمایت کرد و اسرائیلی‌ها را تنبیه نمود. همین امر موجب شد تا چهره کشور ایران بین مردم منطقه و اساساً تمام آزادی‌خواهان دنیا تغییر کند.

موقعیتی که با وعده صادق تثبیت شد

وی افزود: عملیات وعده صادق موقعیت ایران را تثبیت کرده و سطح بازدارندگی آن را در برابر امریکا و ناتو قرار داد. اندیشه ولایی و علوی برآمده از انقلاب اسلامی کارآمدی اندیشه جمهوری اسلامی را نشان داده و یکی از بارزترین نمونه‌های آن در سال‌های گذشته مدافعان حرم در سوریه بودند که بحران داعش را از بین بردند.

تبلیغاتی که به حاشیه رفت...

این دیپلمات کهنه‌کار در پایان گفت: وعده صادق؛ بسیاری از تبیلغات سوئی که از سوی کشورهای غربی و وابستگان آنان در منطقه صورت می‌گرفت را به حاشیه برد و دروغ بودن بسیاری از حرف‌های رسانه‌های ضدایرانی را آشکار ساخت. استرتژیست‌های مطرح جهان اذعان دارند که جمهوری اسلامی به خوبی ورق را برگردانده و در سطح مطلوبی قرار گرفته است.

کد خبر 846781 برچسب‌ها ایران و اسرائیل اسرائیل

دیگر خبرها

  • (عکس) متین ستوده هر روز جوان‌تر و زیباتر می‌شود؛ چهره او در سریال لیسانسه‌ها باورنکردنی‌ست!
  • (ویدئو) چهره باورنکردنی همسر نقی سریال پایتخت ۲۱ سال پیش در تلویزیون
  • تیپ و چهره واقعی «آنا ساوای» بازیگر نقش ماریکو ساما در سریال شوگون + تصاویر
  • عکس | تصویری عجیب از چهره شکسته آلن دلون
  • (ویدئو) حضور پرتعداد و عجیب مهاجران آفریقایی در آلمان!
  • تثبیت موقعیت ایران پس از عملیات وعده صادق
  • قصه عکس تلخی که جهانی شد/ گونه محمد سالم بهترین عکس جهان را ثبت کرد؟
  • چگونه محمد سالم بهترین عکس جهان را ثبت کرد؟
  • برلین به کی‌یف وعده ۴۰۰ خودروی زرهی داده بود، اما تحویل مختل شد
  • داستان‌هایی از کریستین اندرسون با لهجه فارسی + فیلم