Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «خبرگزاری برنا»
2024-04-25@00:49:35 GMT

اخبار مهم فرهنگ و هنر برنا

تاریخ انتشار: ۲۴ مهر ۱۴۰۰ | کد خبر: ۳۳۴۰۵۰۵۱

اخبار مهم فرهنگ و هنر برنا

اخبار مهم فرهنگ و هنر برنا امروز شنبه 24 مهرماه به شرح زیر است.

همزمان با آغاز فیلمبرداری؛ میترا حجار آخرین بازیگر «بی‌مادر» شد/رونمایی از نخستین عکس فیلم

با اضافه شدن میترا حجار به ترکیب بازیگران فیلم‌ سینمایی «بی‌مادر»، فیلمبرداری این پروژه اخیرا آغاز شده است.

معرفی فیلم؛ «مخمصه» یکی از بهترین فیلم‌های جنایی پلیسی تاریخ سینما

«مخمصه» فیلمی است آمریکایی در ژانر جنایی و اکشن به نویسندگی و کارگردانی مایکل مان و تهیه‌کنندگی آرت لینسون که می‌توان آن را بهترین اثر کارگردانش دانست.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

معرفی کتاب؛ «سه استاد» کتابی درباره نقش و جایگاه سه نویسنده مهم در ادبیات معاصر ایران

جعفر مدرس صادقی یکی مهم‌ترین نویسندگان سه دهه‌ی گذشته‌ی ادبیات ایران است که مجموعه‌ی درخوری از داستان کوتاه، داستان بلند، رمان، تصحیح متون کهن و مقاله‌های آموزشی پیرامون زبان و نوشتار فارسی را خلق کرده است.

معرفی نمایش؛ داستان عشق با نسبیت خاص در مهرگان!

نمایش نسبیت خاص به نویسندگی بهار کاتوزی و کارگردانی سید علیرضا محسنی در خانه نمایش مهرگان سالن شماره دو به روی صحنه است.

اکران سه فیلم مهم در سینماهای کشور

سه فیلم «پوست»، «قهرمان» و «جنایت بی دقت» به زودی در سینماهای ایران اکران می‌شوند.

به بهانه برگزاری جشنواره فیلم کودک و نوجوان؛ فیلم سازی برای کودک یا با موضوع کودک؟/ نشناختن مخاطب؛ چالش اصلی فیلم سازان کودک ونوجوان

مجتبی احمدی- دبیر گروه فرهنگ و هنر خبرگزاری برنا

خشایار اعتمادی: در دنیای موسیقی افراد سودجو زیادی وجود دارد/ خوانندگی فقط صدای خوب داشتن نیست!

خشایار اعتمادی، خواننده موسیقی پاپ و کلاسیک، در گفت و گو با برنا راه‌های ورود نسل جوان به حوزه موسیقی به خصوص خوانندگی را مورد بررسی قرار داد و از مصائب و سختی های این حرفه و مسیر گفت.

مدیر سینما ارگ: «پوست» با تبلیغات مناسب می‌تواند فروش خوبی داشته باشد / فروش «درخت گردو» پایین‌تر از حد انتظار بود

مدیر سینما ارگ معقتد است فیلم سینمایی «پوست» با توجه به موضوع و ژانر متفاوتش می‌تواند با تبلیغات مناسب فروش خوبی داشته باشد.

در نشست رسانه‌ای سی‌وهشتمین جشنواره بین‌المللی فیلم‌کوتاه تهران مطرح شد؛ با حمایت‌های سازمان سینمایی توانستیم جزو تأییدیه اسکار باشیم / آکادمی اسکار شرایط ما را می‌داند

نشست خبری سی‌و‌هشتمین جشنواره بین‌المللی فیلم‌کوتاه تهران در سالن ۲ سازمان سینمایی واقع در وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی با حضور سید صادق موسوی دبیر جشنواره برگزار شد.

رسول صدرعاملی فیلم «زیبا صدایم کن» را می‌سازد/ ۶ فیلمنامه آماده ساخت در کانون

محمدرضا کریمی صارمی معاون تولید کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان در گفتگویی درباره جزییات آثار سینمایی در دست تولید کانون توضیح داد: کانون پرورش فکری کودکان و نوجوان نزدیک به نیم قرن است که در حوزه فیلم فعالیت دارد و نزدیک‌ به ۵۰۰ عنوان فیلم در حوزه‌های مختلف مستند، داستانی، انیمیشن و بلند سینمایی تولید کرده است. امسال هم انیمیشن سینمایی «بچه‌زرنگ» را در جشنواره چهلمین جشنواره ملی فیلم فجر خواهیم داشت.

ساعت و روز نمایش 7 فیلم‌ حاضر در دومین دوره «نگاهی بر سینمای چین»

برنامه نمایش فیلم‌های حاضر در دومین دوره «نگاهی بر سینمای چین» که قرار است در خانه هنرمندان و پلتفرم هاشور اکران شوند، اعلام شد.

«قصیده گاو سفید» همچنان در انتظار پروانه نمایش

همزمان با نزدیک شدن زمان انتخاب نماینده ایران برای اسکار ۲۰۲۲ ، «قصیده گاو سفید» یکی از فیلم‌های موفق بین‌المللی سال گذشته به علت نداشتن پروانه نمایش هنوز فرصت اکران پیدا نکرده است.

جایزه مارگریت دوراس برای رمانی درباره سوریه

آنتوان واترز، نویسنده بلژیکی برای نگارش رمان «محمود و یا برآمدن آب‌ها» برنده جایزه مارگریت دوراس ۲۰۲۱ شد.

پوستر فیلم کوتاه «کبود» رونمایی شد/نمایش در جشنواره بین‌المللی فیلم کوتاه تهران

پوستر فیلم کوتاه «کبود» که در بخش داستانی مسابقه ملی سی و هشتمین جشنواره‌ بین‌المللی فیلم کوتاه تهران حضور دارد، رونمایی شد.

پخش موزیک ویدیو"سیگار پشت سیگار" اندیشه فولادوند امشب/ببینید

موزیک ویدیو "سیگار پشت سیگار" جمعه ساعت 21:00 از کانال تلگرام و کلیه ی سایت های معتبر موسیقی پخش خواهد شد.

گرامی‌داشت شهدای قندوز در فرهنگسرای خاوران برگزار شد؛ امرودی: خون شهدا دنیا را بیدار خواهد کرد

رییس سازمان فرهنگی هنری در مراسم گرامی‌داشت شهدای نمازگزار مسجد سیدآباد ولایت قندوز افغانستان که جمعه ۲۳ مهر در فرهنگ‌سرای خاوران برگزار شد، گفت: بدانید این شهدای شما ساکت نخواهند نشست بلکه تمام دنیا را بیدار خواهند کرد.

شب نشینی به بهانه روز جهانی عصای سفید؛ هوش افراد نابینا از افراد عادی بالاتر نیست/ رامین ناصر نصیر: مهران مدیری قابلیتش از کارهایی که کرده بالاتر است

خانم و اقای سرمدی، خانواده نابینا و رامین نصیری بازیگر سینما و تلویزیون در برنامه بیست و سوم مهر ماه مهمان شب نشینی بودند.

مدیر دفتر انجمن سینمای جوانان ایران مازندران: جشنواره فیلم کوتاه تهران فرصتی برای حضور فیلمسازانی با نگاه متفاوت است

آذر محمودی مدیر دفتر انجمن سینمای جوانان ایران در استان مازندران معتقد است جشنواره بین‌المللی فیلم کوتاه تهران، فرصتی را ایجاد می‌کند که همه فیلمسازان سینمای کوتاه با دید و نگاه متفاوت در این رویداد سینمایی شرکت کنند.

منبع: خبرگزاری برنا

کلیدواژه: ایران بازیگر سینما و تلویزیون خانواده موسیقی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی جشنواره بین المللی فیلم کوتاه تهران

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.borna.news دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرگزاری برنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۳۴۰۵۰۵۱ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

هفدهمین جشنواره بین‌المللی پژوهش فرهنگی برگزار می‌شود

به گزار گروه پژوهش خبرگزاری علم و فناوری آنا، بنا بر اعلام روابط‌عمومی پژوهشگاه فرهنگ، هنر و ارتباطات و به نقل از قاسم زائری رئیس پژوهشگاه فرهنگ، هنر و ارتباطات و دبیر جشنواره بین‌المللی شانزدهم پژوهش فرهنگی، هفدهمین دوره  آیین‌ اختتامیه جشنواره بین‌المللی پژوهش فرهنگی در سال ۱۴۰۳ همزمان با هفته پژوهش برگزار می‌شود.

جهت‌گیری اصلی این جشنواره، اهتمام به پژوهش علمی سیاست‌گذارانه و حل مسئله‌محور و متعهد بر بنیان‌های نظم فرهنگی و اجتماعی جامعه ایران است. به گفته دکتر قاسم زائری رئیس پژوهشگاه و دبیر جشنواره شانزدهم، مسیر سیاست‌گذاری معقول جز از مجرای پژوهش علمی و مسئله‌مند و جهت‌دار نمی‌گذرد و حکمرانی نوین فرهنگی در جمهوری اسلامی ایران، جبراً راهی جز اتکا به پژوهش فرهنگی ندارد.

همچنین با توجه به تأکید دکتر محمدمهدی اسماعیلی، وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی در آیین اختتامیه جشنواره شانزدهم، امروز حوزه سیاست‌گذاری نیازمند کمک همه اصحاب علم و دانش و فرهنگ و هنر است و پژوهش‌ها باید بتوانند خلأ مهمی را در حوزه ادبیات نظری، تصمیم‌گیری‌ و سیاستگذاری‌های مهم پر کنند.

در همین راستا پژوهشگاه فرهنگ، هنر و ارتباطات در نظر دارد دوره هفدهم این جشنواره را همزمان با هفته پژوهش ۱۴۰۳ برگزار کند.

گفتنی است آیین اختتامیه شانزدهمین جشنواره بین‌المللی پژوهش فرهنگی ۳۰ دی ۱۴۰۲ با حضور محمدمهدی اسماعیلی، وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی و با معرفی برگزیدگان داخلی و بین‌المللی در محورهای پنج گانه فرهنگ، هنر، رسانه و ارتباطات، پژوهش‌های دینی و اسلامی، و فناوری‌های جدید و آینده‌پژوهی فرهنگی در تالار وحدت برگزار شد.

در این دوره، ضمن تقدیر از پژوهشگران برتر در بخش‌های زن، جوان و استان، و معرفی پیشکسوت پژوهش فرهنگی، برای اولین بار جایزه ویژه زنده‌یاد دکتر عماد افروغ با موضوع نقد و سیاستگذاری فرهنگی به پژوهشگر برگزیده این حوزه اهدا شد.

همچنین پژوهشگران برگزیده دوره شانزدهم به بنیاد ملی نخبگان معرفی شدند تا علاوه‌بر عضویت در آن، از حمایت‌های مادی و معنوی آن بهره‌مند شوند.

انتهای پیام/

دیگر خبرها

  • این خبرها را از دست ندهید
  • جایزه جشنواره ایتالیایی برای «در سایه سرو»
  • «در سایه سرو» جایزه جشنواره فیلم ایتالیا را از آن خود کرد
  • گرامیداشت صدسالگی کافکا در کارلووی واری/ تجلیل از ۲ چهره سینمایی
  • آغاز فصل جدید نمایش پاتوق فیلم کوتاه نیشابور
  • سلماس؛میزبان هجدهمین جشنواره بین‌المللی شعر رضوی
  • نمایش دستاوردهای جهاددانشگاهی در ایران اکسپو ۲۰۲۴
  • شش فیلم داریوش مهرجویی در جشنواره مسکو‌ نمایش داده می‌شود
  • نمایش «آلاء» به تونس می‌رود
  • هفدهمین جشنواره بین‌المللی پژوهش فرهنگی برگزار می‌شود