Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «باشگاه خبرنگاران»
2024-04-19@21:02:38 GMT

بورس مثبت خواهد ماند؟

تاریخ انتشار: ۲۴ مهر ۱۴۰۰ | کد خبر: ۳۳۴۰۵۰۷۶

بورس مثبت خواهد ماند؟

احسان رضا پور کارشناس بازار سرمایه در گفت‌وگو با خبرنگار بورس گروه اقتصادی باشگاه خبرنگاران جوان؛ در رابطه با دلایل رشد بیش از 40 هزار واحدی امروز شاخص کل بیان کرد: با مشخص شدن رئیس جدید سازمان بورس  و از طرف دیگر با انتخاب اعضای جدید شورای عالی بورس، سایه ابهامات از روی بازار سرمایه برداشته خواهد شد و همین امر در روند مثبت امروز بازار اثرگذار بود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

بیشتر بخوانید 

توسعه بازار بدهی راهکار افزایش نقدینگی در بورس/ جذب سهامداران با تجهیز منابع برای شرکت‌های بورسی

این کارشناس بازار سرمایه به عواملی که هفته گذشته باعث ایجاد فشار فروش مضاعف در بازار شده بودند اشاره کرد و گفت: صحبت‌هایی در خصوص تغییر مدیریتی در سازمان بورس، امکان ریزش قیمت دلار به واسطه تعاملات سیاسی کشور با منطقه و موضوع برجام از عواملی بودند که باعث ایجاد فشار فروش بیش از حد به بازار شده بودند. عواملی که در این هفته از شدت آن ها کاسته شد.

این کارشناس بازار سرمایه به این پرسش که آیا مثبت امروز بازار نمایشی بود؟ پاسخ داد: مثبت امروز بازار را نمی‌توان نمایشی دانست اما منفی هفته گذشته  و فشار فروش ایجاد شده در بازار را غیر منطقی و  منفی بازار را فرا‌تر از انتظارات و به واسطه هیجانات می دانیم.

وی ادامه داد: امروز در کنار انتخاب رئیس جدید سازمان، افزایش قیمت های جهانی، گزارش نسبتا خوب شرکت ها و همچنان گزارش هایی که از سازمان برنامه و بودجه که احتمال ریزش قیمت دلار را  کاهش می دهند را داشتیم که بر روند امروز بازار موثر بودند. این عوامل در افزایش خرید سرمایه گذاران موثر بوده و با ثبات قیمت دلار نیما در محدوده ۲۳ هزار تومان، انتظار می‌رود بتوانیم وضعیت سودآروی شرکت‌های بورسی را در ماه‌های آینده بهتر ببینیم.

وی در پاسخ به این پرسش که آیا مثبت امروز بازار می‌تواند ادامه دار باشد؟ گفت: با نظر به این امر که عده‌ای در روز‌های اخیر  اقدام به خرید سهام کردند و با کمی رشد ممکن است دست به فروش بزنند، همچنین وجود ابهامات در ماه های آینده مثل نرخ انرژی شرکت‌ها در بودجه، طبیعتا می‌توان نگرانی‌هایی را برای اهالی بازار سرمایه متصور بود. اما باید در نظر داشت ریزش‌های پرشتابی که شاخص کل تجربه کرده است بازار را در محدودیت جذابی برای خرید قرار داده است.

وی در رابطه با نقش حقیقی ها در بازار امروز عنوان کرد: در هفته قبل شاهد خروج  بیش از ۳ هزار میلیارد تومان پول اشخاص حقیقی از بازار بوده ایم اما امروز ورود پول اشخاص حقیقی به بازار امری ملموس بود. این نوسانات که تابع هیجانات در بازار سرمایه  است به صورت مقطعی ایجاد می‌شود و عده‌ای تحت تاثیر هیجانات و جو بازار اقدام به خروج یا ورود پول می کنند.

رضا پور در پایان عنوان کرد: امروز بازار در گروه فلزی، معدنی و بانکی برای افرادی که دید بلند و میان مدت دارند جذاب بود. این ورود و خروج پول‌ها به صورت مقطعی روی بازار اثر می‌گذارد، اما چیزی که می‌تواند بازار را در بلند مدت متاثر کند، وضعیت سودآوری بنگاه‌ها است و نگرانی‌هایی که برای سودسازی بنگاه‌ها از ناحیه های مختلف از جمله بودجه و سیاست‌های دولت و مجلس بر روی بازار اثر می گذارد.

انتهای پیام/

منبع: باشگاه خبرنگاران

کلیدواژه: بازار سرمایه بورس ایران شاخص کل مثبت امروز بازار بازار سرمایه شرکت ها

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.yjc.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «باشگاه خبرنگاران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۳۴۰۵۰۷۶ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

شاخص کل بورس تهران در معاملات امروز 6 هزار واحد رشد کرد

به گزارش حوزه سایر رسانه های خبرگزاری تقریب، شاخص هم‌وزن امروز با ۳۷۹ واحد افزایش به ۷۲۳ هزار و ۵۶۶ واحد و شاخص قیمت با ۲۱۲ واحد افزایش به ۴۰۵ هزار و ۴۷۲ واحد رسید.

معامله‌گران در روز جاری در بورس تهران نزدیک به ۵ میلیارد و ۲۹۵ میلیون سهم و اوراق مالی را به ارزش ۳۰ هزار میلیارد ریال با انجام ۱۷۶ هزار معامله دادوستد کردند.

نمادهای فملی، فولاد، فارس، شپنا، شستا و نوری بیشترین اثر مثبت را بر شاخص بورس گذاشتند.

شاخص فرابورس ایران در معاملات امروز با ۱۲ واحد رشد، به ۲۴ هزار و ۶۱۵ واحد رسید.

معامله‌گران در بورس در فرابورس ایران ۸۹ هزار معامله انجام دادند که حاصل آن دادوستد مالکیت نزدیک به سه میلیارد و ۹۳۵ میلیون سهم و اوراق بود.

نمادهای شگویا، هرمز، خاور و وسپهر بیشترین اثر مثبت را بر شاخص فرابورس داشتند.

انتهای پیام/

دیگر خبرها

  • شرکتی که به دنبال فروش سهام ایران خودروست
  • گلایه رئیس سازمان بورس از سود بانکی ۳۰ درصدی؛ مردم به سمت سهام نمی‌آیند!
  • افزایش ۶ هزار و ۲۳۱ واحدی شاخص کل بورس
  • شاخص کل بورس تهران در معاملات امروز 6 هزار واحد رشد کرد
  • افزایش بیش از شش هزار واحدی شاخص بورس تهران
  • بورس فروردین را با سبزپوشی به پایان رساند
  • رشد ۶ هزار واحدی شاخص بورس +جدول
  • ۲۰۰ شرکت در راه بازار سهام
  • جزئیات جدید از واریز سود سهام عدالت
  • تغییر در ترکیب هیئت پذیرش شرکت‌های استارت‌آپی/پذیرش دانش‌بنیان‌ها در حوزه های مختلف