Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «الف»
2024-03-29@11:53:07 GMT

اعلام حالت آماده‌باش کامل در بغداد

تاریخ انتشار: ۲۴ مهر ۱۴۰۰ | کد خبر: ۳۳۴۰۵۲۳۰

اعلام حالت آماده‌باش کامل در بغداد

به گزارش ایسنا، به نقل از بغداد الیوم، به دنبال اعلام پایان انتخابات پارلمانی عراق و شمارش دستی آراء، بغداد از بعد از ظهر روز شنبه در وضعیت آماده باش کامل قرار گرفته است.

رئیس ستاد مشترک ارتش عراق اعلام کرد که به منظور پیشگیری و جلوگیری از هرگونه وضعیت اضطراری پس از اعلام نتایج انتخابات پارلمانی، نیروهای امنیتی در حالت آماده باش کامل قرار گرفته‌اند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

ساعاتی قبل «تحسین الخفاجی» سخنگوی فرماندهی عملیات مشترک عراق هم گفته بود که یک طرح امنیتی در صورت حمله احتمالی به دفاتر کمیسیون‌های انتخابات در استان‌های مختلف کشور در نظر گرفته شده است و نیروهای امنیتی به عملیات نقل و انتقال و تأمین امنیت صندوق‌های رأی ادامه می‌دهند.

عبد الحسین هنداوی مشاور انتخاباتی نخست‌وزیر عراق امروز در سخنانی اعلام کرد که شمارش دستی آرای صندوق‌های رای تعیین شده به اتمام رسیده است و نتایج شمارش دستی آرا با شمارش الکترونیکی یکسان است.

وی گفت که نتایج شمارش دستی آرا با شمارش الکترونیکی مطابقت دارد و این اتفاق در سایه ناظران تشکیلات مختلف و ناظران بین‌المللی رخ داده است.

این در حالی است بسیاری از شخصیت‌ها و ائتلاف‌های عراقی بر وقوع تقلب در انتخابات پارلمانی عراق که روز یکشنبه هفته گذشته در این کشور برگزار شد، تأکید کردند که نتایج اولیه انتخابات را قبول ندارند.

منبع: الف

کلیدواژه: شمارش دستی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.alef.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «الف» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۳۴۰۵۲۳۰ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

بایدن: کشور‌های عربی برای اولین بار آماده هستند اسرائیل را کاملاً به رسمیت بشناسند

آفتاب‌‌نیوز :

 شبکه سی‌ان‌ان به نقل از خبرنگاران حاضر در مراسم جمع‌آوری کمک مالی با حضور رئیس‌جمهور آمریکا که روز پنجشنبه برگزار شد، گزارش داد جو بایدن در اظهاراتی که ضبط نمی‌شد، ادعا کرد که عربستان سعودی و سایر کشور‌های عربی «آماده به رسمیت شناختن کامل اسرائیل» هستند. 

به گزارش خبرنگاران حاضر در اتاق، بایدن گفت «فعلاً وارد جزئیات نمی‌شوم. اما ببینید من با سعودی‌ها و با همه کشور‌های عربی دیگر از جمله مصر، اردن و قطر کار کرده‌ام؛ آن‌ها آماده هستند اسرائیل را به طور کامل به رسمیت بشناسند، برای اولین بار اسرائیل را به طور کامل به رسمیت بشناسند».

این مراسم که باراک اوباما و بیل کلینتون روسای‌جمهور دموکرات پیشین ایالات متحده هم در آن حضور داشتند را معترضان به حمایت آمریکا از نسل‌کشی فلسطینیان در غزه دستکم چهار بار قطع کردند و خواستار آتش‌بس فوری شدند.

بایدن در ادامه این اظهارات گفت که «اما باید یک طرح پساغزه (برای اسرائیل) و راهی به سوی راه‌حل دو کشوری وجود داشته باشد. نیاز نیست امروز رخ دهد، اما باید پیشرفت وجود داشته باشد و فکر می‌کنم که می‌توانیم این کار را انجام دهیم». 

منبع: خبرگزاری فارس

دیگر خبرها

  • بلغارستان در آستانه انتخابات زودهنگام پارلمانی
  • بایدن: کشور‌های عربی برای اولین بار آماده هستند اسرائیل را کاملاً به رسمیت بشناسند
  • تمدید ۵ساله قرارداد صادرات گاز ایران به عراق
  • شرط‌بندی ساندرو تونالی در نتایج نیوکاسل؛ حمایت کامل باشگاه انگلیسی
  • صادرات حدود ۵۲ میلیارد مترمکعب گاز به عراق به ارزش ۱۵ میلیارد دلار
  • صادرات حدود ۵۲میلیارد مترمکعب گاز به عراق‌ به ارزش ۱۵میلیارد دلار
  • صادرات حدود ۵۲ میلیارد مترمکعب گاز به عراق‌ به ارزش ۱۵ میلیارد دلار
  • عراق همچنان «خویشاوند» ایران / روابط تهران- بغداد در ۱۴۰۲
  • تمدید قرارداد صادرات گاز ایران به عراق
  • نتایج کامل دیدارهای دور چهارم مرحله دوم انتخابی جام جهانی در آسیا؛ ۸ تیم صعود کردند