Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «مهر»
2024-04-23@14:45:21 GMT

صنایع تبدیلی حلقه مفقوده البرز 

تاریخ انتشار: ۲۴ مهر ۱۴۰۰ | کد خبر: ۳۳۴۰۵۵۱۷

صنایع تبدیلی حلقه مفقوده البرز 

به گزارش خبرنگار مهر، علی حدادی شامگاه شنبه در کارگروه که در محل سالن شهدای استانداری البرز برگزار شد، اظهار کرد: اخیراً مصوبه‌ای در ارتباط با صدور مجوزهای کسب و کار به تصویب رسید.

وی بیان کرد: این مصوبه که بعد از تأیید شورای نگهبان ابلاغ خواهد شد یک حرکت و جهش بسیار خوبی در راستای ایجاد اشتغال خواهد داشت.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

نماینده مردم ساوجبلاغ، نظرآباد و طالقان در مجلس تصریح کرد: متأسفانه فرآیند صدور مجوزها یک فرآیند طولانی بوده که این طرح برای فارغ‌التحصیلان جوان ما در رشته‌های مختلف طرح خوبی خواهد بود.

وی خاطرنشان کرد: بر این اساس یکی از امتیازات مصوبه صدور مجوزهای کسب و کار، ایجاد اشتغال برای جوانان توانمند کشور و شکستن انحصار در بخشی از مجموعه‌هایی که انحصار برای خود ایجاد کرده بودند، است.

مجلس انحصار سردفتران را شکست

حدادی گفت: قانونی که اکنون وجود دارد بر اساس آن قانون انحصار ویژه‌ای برای سردفتران و مجموعه نمایندگان مجلس تعارض منافع ایجاد کرده بود که مجلس با رأی بالا این تعارضات را حذف کرد.

وی ادامه داد: در هفته آتی لایحه رتبه‌بندی فرهنگیان به دستور مجلس به تصویب می‌رسد.

نماینده مردم ساوجبلاغ، نظرآباد و طالقان در مجلس با اشاره به ظرفیت‌های فراوان استان البرز به ویژه در بخش خصوصی اظهار کرد: با توانمندی بخش خصوصی سرمایه‌گذاری‌های فراوانی در سطح استان در حال انجام است.

وی بیان کرد: این ظرفیت‌ها یک امتیاز محسوب می‌شود که باید در راستای جذب سرمایه‌گذاران فعال از جمله صنایع تبدیلی و تکمیلی دقت نظر داشته باشیم.

حدادی با بیان اینکه یکی از حلقه‌های مفقود استان البرز صنایع تبدیلی و تکمیلی است که قطعاً نیازمند توجه ویژه در این زمینه هستیم، تصریح کرد: در این بخش فعالیت خوبی در زمینه ایجاد اشتغال و افزایش بهره‌وری می‌توانیم داشته باشیم.

تعطیلی صنایع به دلیل کمبود آب

وی با اشاره به بخشی از مشکلات استان که شامل واحدهای تولیدی نیمه‌تمام در سطح استان است، خاطرنشان کرد: امروز در بازدیدی که از دو شهرک صنعتی نظرآباد داشتیم، دو واحد تعطیل بودند و علت تعطیلی یکی از آنها کمبود آب بود در حالی که این مشکل قابل حل است.

عضو کمیسیون امور داخلی کشور و شوراهای مجلس با بیان اینکه اکنون روستاهای ما مصرف‌گرا تربیت شدند، گفت: ظرفیت‌های بسیار خوبی در منابع طبیعی و کشاورزی وجود دارد، بنابراین باید حمایت از تعاونی‌ها را در دستور کار قرار دهیم.

زیرساخت‌های حوزه آب و برق البرز با مشکل جدی مواجه است

وی در حوزه زیرساخت آب و برق در استان البرز با مشکل جدی مواجه هستیم، اظهار کرد: رودخانه کردان و شاهرود و سد کرج ظرفیت‌های بسیار خوبی هستند که باید با کمک دستگاه‌های مربوطه مدیریت آب را مد نظر قرار دهیم.

حدادی در خصوص تبدیل وضعیت فرزندان ایثارگران، متذکر شد: در فراکسیون ایثار و شهدا مجلس جلسات متعددی پیرامون این امر با حضور ریاست بنیاد شهید و امور ایثارگران برگزار شد، بنابراین دستگاه‌های اجرایی باید توجه ویژه‌ای به این امر داشته باشند.

کد خبر 5329167

منبع: مهر

کلیدواژه: علی حدادی صنایع تبدیلی ویروس کرونا بوشهر آمار کرونا خطبه های نماز جمعه شیراز واکسن کرونا کرمانشاه سیدابراهیم رئیسی شیوع کرونا عکس استانها گرگان نیروی انتظامی ایلام

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.mehrnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «مهر» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۳۴۰۵۵۱۷ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

راه‌های گسترش سرمایه‌گذاری در فارس بررسی شد

استاندار فارس در سفر به تهران راه‌های مختلف افزایش و توسعه سرمایه‌گذاری در استان فارس را بررسی کرد.

به گزارش خبرگزاری ایمنا و به نقل از روابط عمومی و امور بین‌الملل استانداری فارس، محمدهادی ایمانیه _دوشنبه، سوم اردیبشهت_ در سفری یک روزه به تهران موضوعات مختلف سرمایه گذاری در استان فارس را پیگیری کرد.

وی در خصوص دستاوردهای این سفر افزود: در دیدار با رئیس صندوق حمایت از فناوری و سرمایه‌گذاری توافق شد تا یک صندوق با همکاری تعدادی از صنایع قدرتمند استان فارس در استان راه‌اندازی شود تا بتوان از این سرمایه برای توسعه همراه با علم و تکنولوژی جدید صنایع استان با هدف ارتقای بهره‌وری استفاده کنند.

استاندار فارس همچنین در جلسه با گروهی از سرمایه‌گذاران طرح راه‌اندازی خط هوایی و زمینه‌های ایجاد یک شرکت هواپیمایی متعلق به استان فارس و با مرکزیت شهر شیراز را مطرح و ابرازتمیدواری کرد: این موضوع نیز سریع‌تر به سرانجام برسد و با تأسیس و فعالیت آن قسمتی از مشکلات مردم استان در ارتباط با سفرهای هوایی مرتفع شود.

ایمانیه با حضور در مجلس شورای اسلامی جلسه‌ای با معاونین وزیر راه و شهرسازی در ارتباط با بافت اطراف حرم مطهر حضرت احمد بن موسی (ع) داشت و موضوع بازسازی بافت پیرامون آن و همچنین حفظ و نگهداری بافت تاریخی همراه با بازسازی آن مناطق را با هدف ارتقا جایگاه این مناطق و حذف آسیب‌های اجتماعی نهفته در آن را به بحث و تبادل نظر گذاشت.

وی همچنین مصوبه دولت مبنی بر ایجاد شهر بندری متعلق به برخی استان‌ها را در کنار سواحل به بحث و تبادل نظر گذاشت و در این زمینه تصریح کرد: این موضوع یک مصوبه‌ای از دولت است در ارتباط با ایجاد شهر بندری که شورای عالی شهرسازی و شهرک‌های جدید کشور در حال پیگیری آن هستند، یکی از این شهرها متعلق به استان فارس است که محل احداث و مراحل عقد تفاهم نامه‌های اجرایی جهت تحقق آن‌ها را با مسئولین مرتبط به بحث و تبادل نظر گذاشتیم.

استاندار فارس همچنین به برگزاری یک جلسه با مسئولین مجتمع اقتصادی کمیته امداد امام خمینی (ره) اشاره و اضافه کرد: در این جلسه مباحث مختلفی از جمله ایجاد منطقه گردشگری در شیراز، احداث دو هزار هکتار گلخانه در استان فارس، حمایت و همکاری مجتمع اقتصادی در احداث زائرسرای فارسی‌ها در مشهد و همچنین زمینه‌های ایجاد شهرک صنعتی متعلق به مجتمع اقتصادی کمیته امداد در شیراز را با هدف توسعه صنایع خصوصی و صنایع دانش بنیان به بحث و تبادل نظر شد.

کد خبر 747276

دیگر خبرها

  • راه‌های گسترش سرمایه‌گذاری در فارس بررسی شد
  • حلقه مفقوده مدیران عدم پیگیری و نظارت بر تصمیمات است
  • ثبت ۴۱ میراث در فهرست آثار ملی البرز
  • ویژگی‌های افراد پر انرژی
  • تحول در گردشگری اشتهارد با پیشبرد پروژه‌های این حوزه در شهرستان
  • ملایر ظرفیت خوبی برای رونق اقتصادی غرب کشور دارد
  • یک گرجستانی دیگر در لیگ برتر درخشید
  • ایجاد بزرگترین رویشگاه طبیعی البرز به همت اهالی هیو
  • پیله مشکلات نوغاندارای؛ نبود صنایع تبدیلی است
  • دانشمندان حلقه‌ مفقوده بین رژیم غذایی نامناسب و سرطان را کشف کردند