Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «فارس»
2024-04-23@11:07:45 GMT

ساماندهی انبارهای ضایعات در سطح شهر مشهد قطعی شد

تاریخ انتشار: ۲۴ مهر ۱۴۰۰ | کد خبر: ۳۳۴۰۵۵۴۱

ساماندهی انبارهای ضایعات در سطح شهر مشهد قطعی شد

به گزارش خبرگزاری فارس از مشهد به نقل از پایگاه اطلاع رسانی شبکه ایران کالا، محمود بنانژاد مشهدی ضمن اشاره به اهمیت موضوع ضایعات درصنوف اظهار کرد: کمتر از یک سال پیش با سه اتحادیه مرتبط با موضوع ضایعات شامل اتحادیه آهن و پروفیل، تولید پلاستیک و صنعت چاپ جلسات متعددی برگزارشد که این روند منجر به صدور کد آیسیک مرتبط در رسته ضایعات شد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

 رئیس اتاق اصناف مشهد افزود: در گام بعدی الحاقیه‌ای با اعمال نظرات دستگاه‌های متولی نظیر اداره بهداشت، محیط‌زیست و شهرداری در جلسات تخصصی و کارشناسی به آیین‌نامه داخلی اتحادیه‌ها افزوده گردید که در حال انجام سیر مراحل قانونی خود برای اجرا است.

وی ادامه داد: بازرسی و پایش انبارهای ضایعات هم‌زمان توسط بازرسان اتاق و اتحادیه‌های مرتبط به‌صورت همه‌روزه و فشرده به جریان افتاد به‌طوری‌که در این مدت کوتاه بالغ‌بر ۳۰۰ انبار از ۹۰۰ انباری که شهرداری طی فهرستی در اختیار اتاق قرار داده بود، بازرسی شد.

بنانژاد یادآور شد: از ۳۰۰ انبار بازرسی‌شده، تعداد ۱۷۱ مورد منجر به صدور اخطار، ۷۴ مورد عدم شناسایی، ۴۱ مورد جمع‌آوری، پلمب و تغییر رسته و ۳۳ مورد پروانه دار بودند.

وی خاطرنشان کرد: درمجموع از ابتدای صدور کد آیسیک برای این رسته، ۸۸۶ مورد بازرسی، ۵۰۳ مورد صدور اخطار، ۴۲۹ مورد صدور پروانه و ۸۶ مورد نیز برای تشکیل پرونده اقدام شده است.

 رئیس اتاق اصناف مشهدبا تأکید بر همکاری‌های بیشتر سازمان‌های موردنظر در امر ضایعات با اتاق اصناف تصریح کرد: انتظار این است که دستگاه‌های مختلف تعامل و همکاری بیشتری با اتاق و اتحادیه‌ها داشته باشند تا ساماندهی انبارهای ضایعات که چندین سال است به معضل بزرگی در سطح شهر تبدیل‌شده است، به سرانجام مطلوبی برسد.

وی همچنین از متصدیان واحدهای صنفی انبارهای ضایعات خواست که به علت حساسیت موضوع، تمام موارد بهداشتی و صنفی را رعایت و با علم بر اینکه بازیافت در محل انبارهای ضایعات ممنوع است، صرفاً انبارداری و مواردی که در آیین‌نامه ذکرشده است را، اجرایی کنند تا در حد امکان از برخورد قهری جلوگیری شود.

انتهای پیام/ ۷۰۰۴۲

منبع: فارس

کلیدواژه: ساماندهی انبارهای ضایعات انبار ضایعات مشهد رئیس اتاق اصناف مشهد انبارهای ضایعات

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.farsnews.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «فارس» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۳۴۰۵۵۴۱ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

صدور و تمدید ۱۸۸ فقره پروانه استاندارد در استان اردبیل

به گزارش خبرگزاری صداوسیمای مرکز اردبیل، حسنعلی حسین‌پور از تحقق ۱۰۰ درصدی برنامه عملکردی سال ۱۴۰۲ در حوزه ارزیابی انطباق استاندارد در استان اردبیل خبر داد و افزود: طی یک سال گذشته، در زمینه ارزیابی انطباق کالاهای صادراتی مشمول استاندارد اجباری نیز تعداد ۱۷۶ فقره گواهینامه انطباق صادر شده است.
وی گفت: پارسال در زمینه ارزیابی انطباق کالاهای وارداتی مشمول استاندارد اجباری یک هزار و ۱۴ فقره گواهینامه انطباق توسط اداره کل استاندارد استان اردبیل صادر شده است.
سرپرست اداره کل استاندارد استان اردبیل همچنین از انجام یک هزار و ۲۹۷ مورد بازرسی فنی از واحدهای تولیدی زیرپوشش این اداره کل در راستای صیانت از حقوق مصرف کننده طی یک سال گذشته خبر داد و اظهار کرد: در این مدت یک هزار و ۲۶۳ مورد نمونه‌برداری کالا از مراکز تولیدی استان اردبیل انجام شد.
حسین‌پور انجام ۳۳۷ مورد آزمون طرح کنترل بازار، ۲۳ مورد بازرسی طرح کنترل بازار کالای داخلی ویژه شب عید، ۵۱ مورد بازرسی طرح کنترل بازار کالای داخلی ویژه ماه مبارک رمضان و ۵۰۵ مورد بازرسی از تجهیزات شهربازی و زمین بازی را از جمله اقدامات اداره کل استاندارد استان اردبیل در یک سال گذشته ذکر کرد.
وی گفت: شهروندان می‌توانند با ارسال کد ۱۰ رقمی مندرج در زیر علامت استاندارد درج شده بر روی کالا و خدمات به شماره پیامک ۱۰۰۰۱۵۱۷ از اصالت و استاندارد کالا اطمینان حاصل کرده و در صورت مشاهده موارد غیراستاندارد مراتب را به این اداره کل اطلاع دهند.

دیگر خبرها

  • مسئولان پاسخگوی قطعی سامانه معاینه فنی خودرو‌های سنگین نیستند
  • تأسیس شهرک ضایعاتی‌ها در شهرستان کرمانشاه
  • صدور و تمدید ۱۸۸ فقره پروانه استاندارد در استان اردبیل
  • طرح جدید اتاق اصناف / منتظر این بازرسان باشید
  • ضرب الاجل بازرسی لرستان برای ساماندهی و بهبود وضعیت معابر سطح شهر
  • ۴ واحد صنفی پوشاک در مشهد پلمب شد
  • پلمب ۴ واحد صنفی پوشاک در مشهد
  • خرید توافقی گوجه فرنگی صنعتی در استان بوشهر
  • کشف محموله میلیاردی چوب‌ قاچاق در شاهرود
  • ساماندهی وضعیت نابسامان پارکینگ‌ها