Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش ایرنا، «پتر لاونسکی» دبیرکل وزارت امور خارجه اتریش که به منظور برگزار ی پنجمین دور گفتگوهای سیاسی بین دوکشور به جمهوری اسلامی ایران سفر کرده،  با دکتر حسین امیر عبداللهیان وزیر امور خارجه دیدار و گفتگو کرد.

وزیر امور خارجه کشورمان در این دیدار مناسبات بین جمهوری اسلامی ایران و اتریش را دیرینه و قدیمی خواند و تصریح کرد، ما برای این روابط اهمیت زیادی قائل هستیم.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

امیر عبداللهیان با ابراز امیدواری در زمینه افزایش همکاریهای اقتصادی و تجاری بین دو کشور، از اهدای محموله واکسن از سوی اتریش به کشورمان قدردانی کرد و خواستار همکاری های بیشتر دوکشور در زمینه همه گیری و واکسن کرونا شد.

وزیر امور خا جه کشورمان برخورد مسئولانه تر اتحادیه اروپا در قبال حقوق بی جا شدگان افغانستانی را مورد تاکید قرار داد و با محکوم کردن اقدامات تروریستی در هفته های اخیر در افغانستان، رشد داعش و گروههای تکفیری در افغانستان را خطرناک توصیف کرد.

«پتر لاونسکی» دبیرکل وزارت امور خارجه اتریش نیز در این دیدار با تجلیل از رابطه دوستانه بین جمهوری اسلامی ایران و اتریش، ابراز امیدواری کرد با مشارکت همه طرفها برجام مجددا احیا شود.

دبیرکل وزارت امور خارجه اتریش همچنین اقدامات تروریستی اخیر در افغانستان را محکوم کرد و افزود:جمهوری اسلامی ایران و اتریش نگرانیهای مشترکی در مورد داعش دارند.  

وی همچنین حمایت اتریش از نشستهای همسایگان افغانستان برای حل مشکلات این کشور را مورد تاکید قرار داد.
 

برچسب‌ها وین افغانستان وزارت امور خارجه

منبع: ایرنا

کلیدواژه: وین افغانستان وزارت امور خارجه وین افغانستان وزارت امور خارجه جمهوری اسلامی ایران وزارت امور خارجه

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۳۴۰۵۶۴۰ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

قدردانی وزیر امور خارجه پاکستان از مواضع تهران در حمایت از فلسطین

در اولین دیدار کاری رئیس جمهوری اسلامی ایران در اسلام‌آباد، وزیر امور خارجه پاکستان به دیدار آیت‌الله سید ابراهیم رئیسی آمد و از مواضع تهران در منطقه به ویژه در حمایت از فلسطین قدردانی کرد.

به گزارش مشرق، سناتور اسحاق دار وزیر امور خارجه پاکستان در دیدار با آیت‌الله سید ابراهیم رئیسی به وی خیرمقدم گفت و افزود: دولت و مردم پاکستان چشم انتظار سفر جنابعالی بودو ما مفتخر به میزبانی از شما هستیم.

وزیر امور خارجه پاکستان گفت: جهان اسلام قدردان نقش‌آفرینی جمهوری اسلامی ایران برای حل چالش‌های مشترک است.

وی تاکید کرد که مواضع جمهوری اسلامی ایران در حمایت از ملت فلسطین ستایش برانگیز است.

سناتور اسحاق دار همچنین برگزاری موفقیت‌آمیز انتخابات اخیر مجلس شورای اسلامی و مجلس خبرگان رهبری در ایران را نیز تبریک گفت.

آیت‌الله سید ابراهیم رئیسی رئیس جمهوری اسلامی ایران صبح امروز به وقت محلی در راس یک هیات عالی رتبه سیاسی-اقتصادی وارد پایتخت پاکستان شد و در بدو ورود به فرودگاه اسلام‌آباد، از سوی وزیر مسکن کشور میزبان مورد استقبال قرار گرفت.

قرار است در جریان سفر رئیس دولت سیزدهم به پاکستان، تعدادی سند همکاری میان دو کشور در زمینه های تجاری، بهداشت، اقتصادی، امنیتی، قضایی و کشاورزی از سوی وزیران مربوطه و در حضور سران دو کشور امضا شود.

دیگر خبرها

  • مدد الهی نظامیان متجاوز آمریکا را در طبس زمین‌گیر کرد
  • بیانیه وزارت امور خارجه به مناسبت فرارسیدن سالروز واقعه طبس
  • افغانستان جنایات رژیم صهیونیستی در بیمارستان ناصر را محکوم کرد
  • سفیر ایران در کنگو با وزیر خارجه این کشور دیدار کرد
  • دیدار استاندار ایالت پنجاب پاکستان با رئیس جمهوری اسلامی ایران
  • واکنش امیرعبداللهیان به تصمیم اتحادیه اروپا درباره ایران
  • امیرعبداللهیان: اتحادیه اروپا باید رژیم اسرائیل را تحریم کند
  • اتحادیه اروپا باید رژیم اسراییل را تحریم کند
  • قدردانی وزیر امور خارجه پاکستان از مواضع تهران در حمایت از فلسطین
  • اعلام همبستگی کامل صربستان با ایران