Web Analytics Made Easy - Statcounter

اقصی نخشی‌پور روز شنبه در دیدار با کارکنان اداره اوقاف و امور خیریه سردشت اظهار داشت: با توجه به اینکه ظرفیت قبرستان‌ داخل شهر سردشت پر شده و باید مکان آن تغییر یابد اکنون آرامستان جدید با نام " دروازه بهشت " در خارج شهر با فضای ۶ هکتاری جای مناسب برای دفن اموات است.

وی اضافه کرد: جانبازان، ایثارگران و خانواده شهدای معظم دوران دفاع مقدس و سایر جبهه های نبرد حق علیه باطل، ستارگان درخشان جامعه هستند و حفظ حرمت و احترام آن ها بر همه ما واجب است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی تخصیص جایگاهی متمرکز جهت خاکسپاری از دست رفتگان ایثارگران و خانواده  معظم شهدا را گامی موثر در ترویج فرهنگ شهادت دانست و بیان کرد: حفظ احترام جانبازان، ایثارگران و خانواده مکرم شهدا حرکتی ارزنده جهت پاسداشت مقام شهیدان و انتقال فرهنگ شهادت به نسل های آینده است.

رییس اداره اوقاف و امور خیریه سردشت نیز در ادامه گفت: به همت خیران نیک اندیش امسال ۱۰ وقف جدید به ارزش کلی ۳۴ میلیارد و ۳۵۰ میلیون ریال در سامانه جامع موقوفات این شهرستان به ثبت رسیده است.

رحمان شمسی افزود: همچنین مرمت و ساخت ۵ مسجد با هزینه ۴۰ میلیارد ریال در روستاهای این شهرستان به همت خیران در دستور کار می‌باشد که تاپایان سال به بهره برداری خواهند رسید.

وی با بیان اینکه این شهرستان دارای ۴۵۹ موقوفه و ۷۲۶ رقبه است، بیان کرد: این شهرستان دارای ۲۳۲ مسجد می باشد که ۵۳ مسجد در شهر و ۱۷۹ مسجد در سطح روستاها قرار دارد.

وی اضافه کرد: در این شهرستان به ازای هر ۵۰۲ نفر مسجد وجود دارد در حالی که سرانه کشوری آن به ازای هر یک هزار و ۴۱ نفر ، یک مسجد است.

به گزارش ایرنا، شهرستان سردشت در جنوب آذربایجان غربی واقع شده و دارای چهار شهر، ۲ بخش، ۶ دهستان و ۲۴۶ روستا و جمعیت ۱۲۰ هزار نفر است.

برچسب‌ها سازمان اوقاف و امور خیریه آذربایجان غربی سردشت شهدا تکریم و تجلیل وقف

منبع: ایرنا

کلیدواژه: سازمان اوقاف و امور خیریه آذربایجان غربی سردشت سازمان اوقاف و امور خیریه آذربایجان غربی سردشت شهدا تکریم و تجلیل وقف

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۳۴۰۵۷۲۱ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

جزییات افزایش حقوق خانواده شهدا و جانبازان نیرو‌های مسلح

معاون مددکاری و مشارکت‌های مردمی بنیاد شهید و امور ایثارگران ضمن تشریح جزییات افزایش حقوق ایثارگران از افزایش ۲۰ درصدی حقوق خانواده شهدا و جانبازان نیرو‌های مسلح خبر داد.

به گزارش گروه اجتماعی خبرگزاری دانشجو، محمود پاکدل، معاون مددکاری و مشارکت‌های مردمی بنیاد شهید و امور ایثارگران با اشاره به جزئیات افزایش حقوق سال ۱۴۰۳ ایثارگران، اظهار کرد: افزایش حقوق شهدای نیرو‌های مسلح اعم از حالت اشتغال و بازنشسته و کسانی که در همکاری با نیرو‌های مسلح شهید یا جانباز شده‌اند، مطابق مواد ۳۸، ۳۹ و ۴۰ بر اساس احکام صادر شده در اسفندماه سال قبل، افزایش ۲۰ درصدی داشته است.

وی افزود: افزایش حقوق شهدای غیر مستخدم مردمی و جانبازان تبصره یک معادل ۲۰ درصد بر اساس قانون مدیریت خدمات کشوری، افزایش حقوق شهدای دستگاه‌های اجرایی مطابق ماده ۳۹ است؛ اما فعلاً معادل ۲۰ درصد افزایش داده‌ایم که در تطبیق احکام ارسالی دستگاه‌ها مابه‌التفاوت پس از دریافت حکم انجام می‌شود.

معاون مددکاری و مشارکت‌های مردمی و سرپرست معاونت توسعه مدیریت، منابع و برنامه‌ریزی بنیاد شهید و امور ایثارگران ادامه داد: حق پرستاری به تعداد ۱۳۸۰۰۰ نفر و با افزایش ۳۵ درصد به مبلغ هر k معادل ۷۱ میلیون و ۶۶۱ هزار و ۸۴۰ ریال اقدام شده است که معادل مصوبه شورای عالی کار است، همچنین مستمری والدین شهدا از مبلغ ۷۰ میلیون و ۸۰ هزار ریال به ۱۵۰ میلیون ریال به استناد قانون بودجه ۱۴۰۳ افزایش داده شده که معادل ۱۱۴ درصد است.

پاکدل عنوان کرد: کمک معیشت ایثارگران با توجه به عدم ابلاغ آئین‌نامه آن مطابق اسفندماه پرداخت شده به محض ابلاغ آئین‌نامه که مراحل اولیه آن انجام شده، اقدام و از فروردین ماه مابه‌التفاوت آن نیز پرداخت می‌شود.

وی گفت: حق نگهداری موضوع ماده ۲۲ قانون جامع خدمات‌رسانی به ایثارگران به این دلیل که تاکنون آئین‌نامه آن ابلاغ نشده است، معادل سال قبل اقدام شده و پس از ابلاغ سقف سال ۱۴۰۳ معادل مبلغ مصوب اصلاح می‌شود.

معاون مددکاری و مشارکت‌های مردمی و سرپرست معاونت توسعه مدیریت، منابع و برنامه‌ریزی بنیاد شهید و امور ایثارگران افزود: برای کسورات اولین افزایش مرتبط با صندوق شاهد با توجه به تماس‌ها و مراجعات ایثارگران و به منظور تأمین نظر ایثارگران و همچنین فراهم کردن زمینه پرداخت سریع وام‌های قرض‌الحسنه ضروری به ایثارگران، با مدیرعامل صندوق شاهد جلسه‌ای داشتیم و سقف کسورات معادل میانگین ۲۰ درصد افزایش و حداکثر مبلغ ۳ میلیون تومان در نظر گرفتیم.

پاکدل ادامه داد: چنانچه ایثارگرانی بابت حقوق یا مستمری و حق پرستاری افزایش بیش از ۳ میلیون داشته باشند تا این سقف اقدام می‌شود همچنین ایثارگران که دارای دریافتی‌های غیر از حقوق و مستمری مانند حق پرستاری موضوع ماده ۲۶ و حق نگهداری موضوع ماده ۲۲ قانون جامع خدمات‌رسانی به ایثارگران داشته‌اند، فقط از حقوق یا مستمری کسر شده است و جانبازانی که صرفاً از بنیاد حق پرستاری دریافت می‌کنند و عضو صندوق شاهد هستند، معادل افزایش حق پرستاری و حداکثر ۳ میلیون تومان اقدام شده است.

دیگر خبرها

  • ساماندهی وضعیت خانواده های شهدای اتباع خراسان رضوی
  • پیام تسلیت هیأت خانواده شهدا و ایثارگران به معاون شورای حل اختلاف و بسیج قوه قضائیه
  • قوانین مصوب با اعتبارات بنیاد شهید همخوانی ندارد
  • «وعده صادق» یاس و ناامیدی را بیش از پیش بر دل دشمنان افکند
  • احداث قطعه اصحاب شهدا در بجنورد
  • ایجاد قطعه اصحاب شهدا در بجنورد
  • اجرا شدن مصوبات سفر رئیس جمهور در ایلام در حوزه بنیاد شهید
  • اجرای برنامه های متنوع فرهنگی بنیاد شهید در ایلام قابل تقدیر است
  • افزایش حقوق ایثارگران و خانواده شهدا
  • جزییات افزایش حقوق خانواده شهدا و جانبازان نیرو‌های مسلح