Web Analytics Made Easy - Statcounter

منابع خبری روز شنبه گزارش دادند، یک اسیر آزاد شده سوری به ضرب گلوله نظامیان صهیونیست در جولان اشغالی کشته شد.

به گزارش برنا، از خبرگزاری رسمی سوریه (سانا)، «مدحت الصالح» اسیر آزاد شده سوری هنگام بازگشت به منزلش در عین التینه در منطقه مجدل الشمس واقع در جولان اشغالی سوریه هدف گلوله نظامیان صهیونیست قرار گرفت و کشته شد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

رسانه‌های عربی زبان پیش‌تر از تحرکات نظامی رژیم صهیونیستی در بلندی‌های اشغالی جولان سوریه خبر داده بودند.

«الصالح» رییس دفتر جولان در هیات دولت سوریه بوده است.

وزارت امور خارجه سوریه بارها تأکید کرده است که منطقه جولان سوری و عربی باقی خواهد ماند.

بلندی‌های جولان همواره بخشی از خاک سوریه از زمان استقلال این کشور بوده است و اقدام رژیم صهیونیستی در اشغال این بلندی‌ها در جریان جنگ شش روزه اعراب و اسرائیل در ژوئن سال ۱۹۶۷، تغییری در وضع تاریخی و حقوقی بلندی‌های جولان نمی‌دهد.

اگر چه رژیم صهیونیستی در سال ۱۹۸۱ میلادی قوانین داخلی خود را به این منطقه تسری داد که از نظر حقوقی، به منزله انضمام اعلام نشده آن به خاک فلسطین اشغالی بود، اما جامعه بین‌المللی هیچگاه این اقدام را به رسمیت نشناخته و بلندی‌های جولان را همچنان اراضی اشغال شده در جنگ تلقی می‌کند.

 

منبع: خبرگزاری برنا

کلیدواژه: نظامیان صهیونیست

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.borna.news دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرگزاری برنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۳۴۰۵۷۳۹ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

صهیونیست‌ها: ما شمال را از دست دادیم

کانال ۱۲ رژیم صهیونیستی نظرات شهرک نشینان شمال را در مورد جنگ جاری با لبنان و اجماع در مورد ناامیدی از بازگشت با توجه به بی توجهی کابینه صهیونیستی و نبود امنیت اقتصادی و هرگونه افق آینده بررسی کرد.

براساس گزارش المیادین، در گزارشی که شبکه ۱۲ این رژیم پس از انجام چندین مصاحبه با شهرک نشینان ارائه کرد، آمده است که شهرک نشینان شمال فلسطین اشغالی هیچ افق آینده‌ای ندارند و از وعده‌هایی که به سختی به آنها می‌رسد مستاصل هستند و نمی‌دانند چه زمانی به خانه‌های خود باز خواهند گشت. 

 این کانال اظهارات سران صهیونیست را در مورد شمال نشان داد، از جمله بیانیه بنیامین نتانیاهو، نخست وزیر رژیم اشغالگر که گفته بود: امنیت را نه تنها به جنوب، بلکه به شمال نیز باز می‌گردانیم. یوآو گالانت، وزیر جنگ رژیم صهیونیستی نیز درباره شمال اراضی اشغالی گفت: ما مردم را بدون محافظت رها نخواهیم کرد.

از سویی دیگر هرزی هالیوی،  رئیس ستاد ارتش صهیونیستی در همین راستا گفت: ما متعهد می‌شویم که ساکنان شمال به وضعیت امنیتی متفاوتی بازگردند. 

گای وارون، نویسنده این گزارش کانال ۱۲ صهیونیستی تأیید کرد که با وجود این وعده‌ها ۶۵ هزار شهرک نشین از شمال تخلیه شده اند و صهیونیست‌های باقی مانده در زیر موشک‌ها و آژیر‌ها زندگی می‌کنند.

وارون شلیک بیش از ۳۰۰۰ گلوله راکت و نزدیک به ۱۰۰۰ موشک ضد زره دقیق به سمت الجلیل را علاوه بر ده‌ها پهپاد انتحاری را تایید کرده و افزود: این واقعیت همراه با این حقیقت است که مشخص نیست تا چه زمانی جنگ ادامه خواهد داشت، خانواده‌های صهیونیست را هر روز مجبور می‌کند تصمیم بگیرندبه یک آپارتمان ثابت در مکانی امن‌تر بروند یا نه.

 یکی از اهالی شهرک گورن به کانال ۱۲ صهیونیستی گفت: ما نه آینده‌ای داریم و نه امنیت اقتصادی، حتی اگر یک توافق سیاسی وجود داشته باشد، فکر نمی‌کنم به خانه‌هایمان بازگردیم.

وارون خاطرنشان کرد که شمال اراضی اشغالی متاثر از درگیری‌های مداوم در مرز با لبنان است و به همین دلیل است که کسب و کارها با مشکل روبرو، تعطیل یا نیمه تعطیل هستند.

باشگاه خبرنگاران جوان بین‌الملل خاورمیانه

دیگر خبرها

  • حمله اسرائیل به سوریه؛ ۳۶ نفر کشته شدند
  • جزئیات جدید از حمله سنگین تل‌آویو به سوریه
  • جزییات جدید از حمله سنگین تل آویو به سوریه+فیلم
  • حمله پهپادی مقاومت عراق به ساختمان وزارت جنگ رژیم صهیونیستی/دیده‌بان حقوق بشر اروپا : نیروهای اسرائیلی بسیاری از منازل را در حالی که ساکنان آنها در داخل آن‌هابودند به آتش کشیده‌اند/ حملات سنگین ارتش رژیم صهیونیستی به مرکز و غرب خان یونس / حمله موشکی گسترد
  • ارتش سوریه حمله تروریست‌ها را خنثی کرد
  • صهیونیست‌ها: ما شمال را از دست دادیم
  • اذعان رژیم صهیونیستی به کشته شدن اسیر خود در غزه
  • بیانیه ارتش سوریه درباره حمله هوایی آمریکا به دیرالزور
  • حمله راکتی سنگین حزب‌الله به مقر نظامی اسرائیل در جولان
  • شلیک بیش از ۵۰ موشک از لبنان به سمت الجلیل و جولان اشغالی