Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «مشرق»
2024-04-24@10:36:27 GMT

دعوای اردوغان و مرکل درباره سیستم‌های حکومتی

تاریخ انتشار: ۲۴ مهر ۱۴۰۰ | کد خبر: ۳۳۴۰۵۷۷۰

دعوای اردوغان و مرکل درباره سیستم‌های حکومتی

در جریان کنفرانس خبری مشترک بین رئیس‌جمهوری ترکیه و صدراعظم آلمان در استانبول اختلافاتی بین آن دو درباره سیستم‌های حکومتی روی داد.

به گزارش مشرق به نقل از روسیا الیوم، رجب طیب اردوغان، رئیس‌جمهوری ترکیه در کنفرانس خبری الگوهای دولت‌های ائتلافی را محکوم و تاکید کرد: این عامل همیشه مانع تعامل بین آنکارا و برلین شده است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

اگر این سیستم نبود روابط بین دو کشور امروز در سطح کاملا متفاوتی بود.

رئیس‌جمهوری ترکیه افزود: روابط بین کشور ترکیه و آلمان شاهد مرحله موفقی در دوره مرکل بود که به زودی از دنیای سیاست کناره‌گیری می‌کند. او در عین حال هشدار داد همکاری و کار با دولت ائتلاف مرتبط همیشه دشوار است.

او گفت، ترکیه زمانی که این سیستم در این کشور جاری بود با مشکلات عدیده‌ای روبه‌رو بود.

اردوغان تاکید کرد: اما با انتقال به نظام ریاست‌جمهوری ما از این مشکلات رها شدیم و شروع به کار بیشتر کردیم.

این در حالی است که مرکل اظهار نظر کرد که دولت ائتلافی برای آلمان حکومت مناسبی است و این کشور قصد ندارد به سیستم ریاست‌جمهوری در پیش بگیرد.

در واکنش به این اظهارنظر مرکل، اردوغان گفت، صدراعظم آلمان در مذاکرات دوجانبه از مشکلات مرتبط با سیستم دولت ائتلافی شکایت کرد.

مرکل در عین حال اذعان کرد، اما زندگی همین است و اردوغان با خنده پاسخ داد، ‌ این همان عبارتی است که پدربزرگش به او می‌گوید.

منبع: ایسنا

منبع: مشرق

کلیدواژه: تحولات قفقاز تحولات افغانستان رجب طیب اردوغان آنگلا مرکل استانبول اردوغان روسیا الیوم

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.mashreghnews.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «مشرق» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۳۴۰۵۷۷۰ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

حماس اخباری از انتقال دفتر سیاسی خود از دوحه را تکذیب کرد

به گزارش قدس آنلاین، ۲ مقام جنبش حماس، گزارش‌ها مبنی‌بر اینکه رهبری این جنبش در نظر دارد قطر را ترک کرده و کشور دیگری را به عنوان میزبان انتخاب کند، تکذیب کردند.

براساس نوشته روزنامه عبری‌زبان هاآرتص، این ۲ مقام جنبش حماس همچنین اعلام کردند که این جنبش خواهان تقویت روابط با ترکیه از جمله دریافت کمک مستقیم از این کشور است.

رجب طیب اردوغان، رئیس‌جمهور ترکیه و اسماعیل هنیه، رئیس دفتر سیاسی جنبش حماس روز شنبه در استانبول در مورد آخرین تحولات حمله رژیم صهیونیستی به غزه رایزنی کردند.

طبق گزارش ریاست جمهوری ترکیه، دو طرف بر لزوم آتش‌بس دائم و فوری در غزه تاکید کردند. اردوغان در دیدار هنیه در آنکارا تاکید کرد: بی‌شک اسرائیل یک روز بهای ظلم به مردم فلسطین را پرداخت خواهد کرد.

منبع: خبرگزاری ایسنا

دیگر خبرها

  • السودانی: امنیت ترکیه و عراق به هم گره خورده است/ اردوغان: برپایی کشور فلسطین کلید صلح است
  • قدس در گفت‌وگو با کارشناسان بررسی کرد؛ تحرکات دولت اردوغان برای بازتعریف نقش ترکیه در موضوع فلسطین
  • (ویدئو) رئیس‌جمهور عراق: حاکمیت عراق باید محترم شمرده شود
  • تعرض به شهر‌های عراق را نمی‌پذیریم
  • رئیس جمهور عراق به اردوغان:تعرض به شهرهای عراق را نمی‌پذیریم
  • حریت: پس از سفر اردوغان به عراق، عملیات زمینی علیه پ‌ک‌ک آغاز می‌شود
  • عملیات زمینی گسترده ترکیه علیه گروه‌های کُرد در عراق؛ زمان حمله مشخص شد
  • اردوغان وارد عراق شد
  • سفر اردوغان به بغداد/ دیدار با مقامات کردستان عراق در دستور کار
  • حماس اخباری از انتقال دفتر سیاسی خود از دوحه را تکذیب کرد