Web Analytics Made Easy - Statcounter

ترکیه با امضای یک توقفنامه جدید که تا سال ۲۰۲۴ میلادی معتبر است گاز بیشتری از آذربایجان وارد خواهد کرد.

به گزارش برنا به نقل از  المانیتور، ترکیه و آذربایجان روز جمعه (۲۳ مهرماه) یک توافقنامه جدید گازی امضا کردند که بر اساس آن، آذربایجان تا پایان سال ۲۰۲۴ میلادی ۱۱ میلیارد مترمکعب گاز طبیعی به ترکیه صادر می‌کند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

به گزارش خبرگزاری رسمی آناتولی، فاتح دونمز، وزیر انرژی ترکیه در این باره گفت: این توافقنامه بخشی از تلاش‌های این کشور برای تأمین نیازهای گاز مردم ترکیه است که با زمستان آینده افزایش می‌یابد.

اکتشاف گاز از اولویت‌های دولت ترکیه است، آنکارا همچنین در حال عملیات اکتشافی برای کشف ذخایر گاز طبیعی در بخش‌هایی از شرق دریای مدیترانه است که یونان و قبرس بر سر حاکمیت آن اختلاف دارند.

ترکیه در جنگ قره‌باغ با ارمنستان که نوامبر گذشته پایان یافت به‌شدت از آذربایجان حمایت کرد. آذربایجان در این درگیری‌ها موفق به تحت کنترل قرار دادن منطقه قره‌باغ شد و اردوغان در ماه ژوئن از این منطقه دیدن کرد.

ترکیه امیدوار بود که پس از جنگ همکاری‌های راهبردی خود را با آذربایجان افزایش دهد و به‌دنبال مسیری برای حمل‌ونقل بین آذربایجان و منطقه نخجوان بود که توسط ارمنستان احاطه شده، یکی از دلایل ترکیه برای ایجاد این کریدور، احداث خط لوله گاز برای کاهش هزینه‌های انرژی ترکیه است.

منبع: خبرگزاری برنا

کلیدواژه: برنا گاز ترکیه انرژی زمستان دولت یونان جنگ ارمنستان ارمنستان دولت کاهش هزینه گاز یونان

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.borna.news دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرگزاری برنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۳۴۰۵۸۱۴ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

بهترین راه توقف تنش در منطقه، پایان دادن به جنگ در غزه است

نخست وزیر و وزیر خارجه قطر در کنفرانس خبری با همتای ترک خود تاکید کرد: بهترین راه توقف تنش در منطقه، پایان دادن به جنگ در غزه است - اخبار بین الملل -

به گزارش گروه بین الملل خبرگزاری تسنیم به نقل از مرکز اطلاع رسانی فلسطین، شیخ محمد بن عبدالرحمن بن جاسم آل ثانی نخست وزیر و وزیر خارجه قطر در کنفرانس خبری با هاکان فیدان همتای ترک خود گفت: با وزیر خارجه ترکیه در مورد آخرین تحولات منطقه و راه‌های توقف جنگ در غزه گفتگو کردم. ما تاکید کردیم که جامعه بین‌الملل باید به مسئولیت‌های خود عمل کرده و جلوی ادامه جنگ در غزه را بگیرد.

وی افزود: قطر به تماس‌ها و رایزنی‌ها با کشورهای دوست برای توقف جنگ در غزه ادامه می‌دهد. از ابتدا پایبندی خود به تلاش جدی و مثبت برای از میان برداشتن اختلافات در مذاکرات را اعلام کردیم.

نخست وزیر قطر تاکید کرد: برخی سیاستمداران اسرائیلی به خاطر منافع خود قصد دارند نقش وساطت قطر را زیر سوال ببرند.

وی گفت: بهترین راه کاهش تنش و درگیری‌ها در منطقه، پایان دادن به جنگ در غزه است.

نتانیاهو می‌خواهد منطقه را به سمت جنگ بکشاند

وزیر خارجه ترکیه نیز در کنفرانس خبری با همتای قطری خود گفت: جنایات اسرائیل در غزه خطر تبدیل این جنگ به جنگی منطقه‌ای را در پی دارد.

وی تاکید کرد: نتانیاهو می‌خواهد منطقه را به سمت جنگ بکشاند تا در قدرت بماند.

فیدان گفت: کسانی که بدون هیچ قید و شرطی از نتانیاهو حمایت می‌کنند، باید در مواضع خود تجدید نظر کنند.اسرائیل باید قطعنامه 2728 شورای امنیت را اجرا کرده و اجازه ورود کمک‌های بشردوستاه به نوار غزه را بدهد.

وزیر خارجه ترکیه گفت: آمریکا باید جلوی اسرائیل را بگیرد. ترکیه از تلاش‌های قطر برای رسیدن به توافق آتش‌بس در غزه حمایت می‌کند.

هاکان فیدان تصریح کرد: به حمایت از تشکیل کشور مستقل فلسطین در مرزهای سال 1967 ادامه می‌دهیم. هماهنگی کاملی با قطر در رابطه با ورود کمک‌های بشردوستانه به غزه داریم.

وی ادامه داد: امروز با رئیس دفتر سیاسی حماس در مورد آتش‌بس در غزه گفتگو کردم. راه حل دو کشور پایه و اساس صلح دائم و عادلانه در منطقه است.

وزیر امور خارجه ترکیه گفت: در صورت تشکیل کشور مستقل فلسطین، جنبش حماس به حزبی سیاسی تبدیل خواهد شد.

قطر: خاورمیانه شرایط سخت و پیچیده‌ای را پشت سر می‌گذاردتاکید امیر قطر و بن سلمان بر لزوم آتش‌بس در غزهقطر خواستار کاهش تنش در منطقه شد

انتهای پیام/

دیگر خبرها

  • اردوغان به عراق سفر می‌کند
  • بهترین راه توقف تنش در منطقه، پایان دادن به جنگ در غزه است
  • رشد دیپلماسی منطقه‌ای سیاست دولت است
  • کرملین خروج صلحبانان روسیه از قره‌باغ را تایید کرد
  • سلطه شیر بختیاری بر کشتی جهان؛ میرزازاده غول ترکیه‌ای را به زیر کشید
  • افزایش مناسبات منطقه‌ای از سیاست‌های مهم دولت سیزدهم است
  • روند توسعه دیپلماسی منطقه‌ای تداوم می‌یابد
  • افزایش تعاملات منطقه‌ای از سیاست‌های مهم دولت سیزدهم است
  • اردوغان: اسرائیل مسئول تنش‌ها در منطقه است
  • درخواست ارمنستان از دادگاه لاهه برای اقدام علیه باکو