Web Analytics Made Easy - Statcounter

رئیس پلیس فتا استان ایلام گفت: ایجاد اکانت‌های جعلی که با نام دیگران ایجاد شده یکی از روش‌های مجرمان سایبری در این روزها است.

به گزارش ایسنا؛ سرهنگ "علی جمالی" اظهار کرد: این افراد با سرقت اطلاعات افراد فعال در فضای مجازی و ایجاد اکانت کاربری به نام آنها به دنبال کلاهبرداری از هموطنان است.

وی افزود:کلاهبرداران اینترنتی با سرقت تصاویر و مشخصات کاربران از پروفایل شخصی آن‌ها اقدام به ایجاد اکانت جعلی نموده و با ارسال پیام به نزدیکان، مخاطبین و دنبال کنندگان از آنان درخواست کمک مالی می‌کنند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

رئیس پلیس فتا استان ایلام تصریح کرد: مجرمان سایبری پس از جمع‌آوری اطلاعات شخصی افراد با ایجاد یک پیج جعلی ضمن معرفی خود به عنوان فرد اصلی پس از جلب اعتماد با انتشار پیام کمک مالی اقدام به کلاهبرداری می‌کنند.

جمالی گفت:شهروندان هرگز نباید به هویت اشخاص در فضای مجازی اعتماد کنند و هنگام مشاهده اینگونه درخواست‌های مالی قبل از واریز هرگونه وجه ابتدا جهت اطمینان از صحت موضوع با صاحب اکانت تماس بگیرند.

منبع: عصر ایران

کلیدواژه: ایجاد اکانت

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.asriran.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «عصر ایران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۳۴۰۵۸۳۷ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

جزییات دستگیری اعضای باند جعل مدرک تحصیلی در ٣ شهرستان کرمان

رییس پلیس آگاهی استان کرمان از شناسایی و دستگیری باند ۱۷ نفره جعل مدارک تحصیلی در این استان خبر داد.

به گزارش گروه استان‌ها خبرگزاری دانشجو سرهنگ حمیدرضا میرحبیبی در تشریح این خبر گفت: در پی گزارش یک نهاد دولتی مبنی بر صدور مدارک تحصیلی به افراد فاقد شرایط و احتمال جعلی بودن مدارک صادره و سوءاستفاده از موقعیت‌های شغلی، ماموران پلیس آگاهی با انجام تحقیقاتی متوجه شدند برخی افراد متقاضی استخدام در شرکت‌های خصوصی با مراجعه به جاعلان نسبت به تهیه مدارک جعلی دیپلم و مهارت‌های فنی و حرفه‌ای اقدام کرده اند.

رییس پلیس آگاهی استان کرمان تصریح کرد: در این زمینه ماموران پلیس به منظور جلوگیری از تضییع حق عموم شهروندان با جدیت وارد عمل و با تحقیقات تخصصی موفق شدند اعضای اصلی باند جعل مدارک و رابطان آن‌ها را شناسایی و در این زمینه ۱۷ نفر را در شهرستان‌های کرمان، رفسنجان و رودبارجنوب دستگیر و از مخفیگاه آنان یکهزار و ۲۰۰ مدرک جعلی دیپلم، ۲۱۰ گواهینامه جعلی مهارت‌های فنی و برخی تجهیزات رایانه‌ای کشف کنند.

او افزود:متهمان پس از مواجهه با ادله موجود به جرم خود اعتراف و بیان کردند با اخذ مبالغی سنگین از افراد بابت مدرک جعلی تاکنون بیش از ۱۵۰ میلیارد ریال دریافت کرده اند که پس از تکمیل پرونده به مراجع قضایی معرفی شدند.

دیگر خبرها

  • جزییات دستگیری اعضای باند جعل مدرک تحصیلی در ٣ شهرستان کرمان
  • عاملان جعل مدارک تحصیلی در کرمان دستگیر شدند
  • دستگيري جاعلان مدراک در کرمان
  • کلاهبرداری با ارسال لینک جعلی ورود به نرم‌افزار کالابرگ
  • عرضه اینترنتی دارو کلید خورد | اطلاعات بیماران در اختیار پلتفرم‌ها قرار می‌گیرد؟
  • جاعلان مدارک تحصیلی در کرمان دستگیر شدند
  • دستگیری سارقی که مجهز به پابند الکترونیک بود
  • مراقب کلاهبرداران اخذ مدارک تحصیلی باشید
  • درخواست رییس نظام پزشکی از داروسازان
  • این افراد از کفترپرانی نان می خورند | کسب و کاری به نام کفترپرانی