Web Analytics Made Easy - Statcounter

امیرحسین نظری، رئیس سازمان صنعت معدن و تجارت خوزستان در گفت‌وگو با خبرنگار گروه استان‌های باشگاه خبرنگاران جوان از اهواز، گفت: جلسه‌ای در خصوص وضعیت بنگاه‌های تملیکی و بررسی آخرین وضعیت بنگاه‌های تملیکی بانک امروز با حضور جمعی از مسئولان استانی برگزار شد.

او با بیان اینکه در این نشست راهکار‌های بازگردانی واحد‌های صنعتی به چرخه تولید مورد بحث قرار گرفت، افزود: در پایان مقرر شد کمیته تعیین تکلیف واحد‌های تملیکی به ریاست استانداری خوزستان و دبیری سازمان صنعت، معدن و تجارت بعد از جمع آوری گزارش آخرین وضعیت واحد‌های تملیکی یا جانشینی بانک نسبت به فعال سازی این واحد‌های صنعتی با استفاده از ظرفیت کارگروه تسهیل و رفع موانع تولید اقدام شود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

براساس این گزارش؛ در این جلسه نمایندگان استانداری خوزستان، سازمان بازرسی استان، نمایندگان سازمان صنعت و معدن و تجارت، شرکت شهرک‌های صنعتی خوزستان، اداره اقتصاد و دارایی، اتاق بازرگانی اهواز و بانک‌های عامل دولتی که بنگاه‌های صنعتی را به تملک خود در آورده بودند حضور داشتند.

انتهای پیام/گ

منبع: باشگاه خبرنگاران

کلیدواژه: واحدهای صنعتی بنگاه های تملیکی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.yjc.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «باشگاه خبرنگاران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۳۴۰۵۹۰۵ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

۲۲۰ فروند هواپیمای تفریحی-آموزشی داریم

به گزارش خبرگزاری مهر، محمد معاضدی مدیرکل دفتر صنایع هوایی وزارت صمت در مصاحبه با صدا و سیما با اشاره به حمایت از حوزه هوایی در قانون مادر و یا برنامه هفتم گفت: در برنامه‌های پنجم و ششم توسعه برای بخش هوایی الزامات و احکامی پیش بینی شده بود ولی متأسفانه در حوزه صنعتی در برنامه هفتم این موضوعات یا کمرنگ‌تر شده و یا به صراحتی که باید باشد ذکر نشده که این صنعت را در طول ۵ ساله آینده از خیلی از حمایت‌های دولتی محروم می‌کند.

وی با بیان اینکه توسعه صنعت هوایی برای تکامل و رسیدن به بلوغ نیازمند سپری کردن روند ۱۵ ساله است؛ افزود: به منظور استمرار برنامه‌ها و تکالیف صنعت هوایی خواهشمندیم کمیسیون تلفیق و متولیان امر در آخرین تاییدات برنامه هفتم آن را مدنظر قرار دهند و در بخش صنعت و وزارت صمت تکالیف توسعه‌ای پیش بینی شود.

مدیرکل دفتر صنایع هوایی وزارت صمت به زیرمجموعه‌های تخصصی بخش هوانوردی در وزارت صمت اشاره کرد و ادامه داد: هوانوردی عمومی یکی از حوزه‌های تخصصی بخش هوایی در وزارت صمت است که به تولید، پشتیبانی و تأمین قطعات مورد نیاز این صنعت را بر عهده دار دارد.

معاضدی با اشاره به وجود ۲۲۰ فروند هواپیمای تفریحی-آموزشی مورد ثبت سازمان هواپیمایی کشوری، گفت: وزارت صمت از تولیدکنندگان هواپیماهای تفریحی- آموزشی و از فعالان بخش صنعتی، تعمیر و نگهداری و تأمین قطعات این صنعت حمایت می‌کند.

وی در پاسخ به پرسشی در خصوص تولید داخل در بخش هواپیماهای آموزشی گفت: شرکت‌های توانمند داخلی در این زمینه با تأیید سازمان هواپیمایی کشوری و مجوز تولید (POA) فعالند و محصولاتشان پس از تولید به آموزشگاه‌های خلبانی و افراد متقاضی فروخته شده و هم اکنون پرواز می‌کنند.

معاضدی به تجهیزات فرودگاهی به عنوان دیگر حوزه فعالیت دفتر صنایع هوایی وزارت صمت اشاره کرد و افزود: همه وسایل و ابزارآلات اطراف هواپیما توسط چند شرکت داخلی تولید و خدمات پس از فروش همچون تعمیر این تجهیزات هم در داخل انجام می‌شود.

وی اضافه کرد: انواع دستگاه‌های ژنراتور برق زمینی، سیستم تهویه مطبوع، سیستم ناوبری بصری یا روشنایی باند، پل‌های تلسکوپی، سورتینگ (دسته بندی) و تحویل و توزین و توزیع بار توسط شرکت‌های اغلب دانش بنیان تولید می‌شود.

فعالیت بیش از ۳۵۰ شرکت در زنجیره تأمین و تولید صنایع هوایی

مدیر کل دفتر صنایع هوایی وزارت صمت پشتیبانی از ناوگان پروازی در بخش صنعتی و تعمیراتی را یکی از وظایف سازمانی و ساختاری وزارت صمت عنوان کرد و گفت: وزارت صمت برای توسعه زیست بوم فعالان صنعت هوایی و کسب و کار بهتر به تولیدکنندگان قطعات مورد نیاز هواپیماهای مسافری خدماتی از جنس تسهیلات، تأمین زمین، استقرار در شهرک‌های صنعتی و حمایت‌های مالیاتی و گمرکی ارائه می‌کند.

وی با بیان اینکه اکثر قطعات پرمصرف مورد نیاز هواپیماهای مسافری با حمایت مجموعه‌های علمی، وزارت راه و سازمان هواپیمایی کشوری تولید و به شرکت‌های هوایی تحویل داده می‌شود، افزود: بیش از ۳۵۰ شرکت در زنجیره تأمین و تولید فعالند که اکثراً شرکت‌های دانش بنیان هستند.

معاضدی در پاسخ به پرسش دیگری در خصوص چالش‌های موجود در ساخت و تعمیر هواپیما و اینکه آیا شرکت‌های داخلی با تولید قطعات می‌توانند این گره‌ها را برطرف کنند؟ گفت: ذات این صنعت جزو صنایع هایتک و حاکمیتی است هم صنعت و هم اخذ تاییدیه از سازمان هواپیمایی کشوری و برآورده ساختن الزامات بسیار هزینه بَر است.

وی ادامه داد: همه صنایع هوایی دنیا با محصولات پیشرفته همیشه با چالشی به نام هزینه زیاد و یا قیمت تمام شده با فناوری‌های بالا و شمارگان (تیراژ) کم رو به رو هستند که این باعث می‌شود شرکت‌ها برای دستیابی به محصولاتشان زمان زیادی را در بخش فنی مهندسی، آزمایشگاه‌ها و تست‌های لازم برای برآوردن الزامات آئین نامه‌ای سپری کنند که این موضوع هزینه تمام شده را افزایش می‌دهد ولی مورد اقبال شرکت‌های هواپیمایی هم بوده است، زیرا همه قطعات بر اساس الزامات و نظارت سازمان هواپیمایی کشوری تولید می‌شود.

این مقام مسؤول در پاسخ به پرسشی در خصوص همخوانی داشتن تولیدات داخلی با استانداردهای جهانی، گفت: تولیدات بر اساس الزامات بین‌المللی و با نظارت سازمان هواپیمایی کشوری انجام می‌شود.

اعطای پروانه صنعتی به فعالان صنعت هوایی مستلزم بازنگری در قانون محیط زیست

مدیرکل دفتر صنایع هوایی وزارت صمت با بیان اینکه بر اساس قانون هوای پاک استقرار شرکت‌های صنعتی در شعاع ۱۲۰ کیلومتر تهران ممنوع است مگر اینکه در شهرک صنعتی باشد؛ گفت: الزامات صنعت هوایی ایجاب می‌کند که تولیدکنندگان و تعمیرکنندگان اقلام هوایی به فرودگاه نزدیک باشند، زیرا جا به جایی قطعات از فرودگاه به محل تعمیرات باعث بروز مشکلاتی می‌شود این در حالی است که هم اکنون شرکت‌ها در اطراف فرودگاه یا با شعاع کمتر از ۱۲۰ کیلومتر در مناطقی فعالیت صنعتی خود را بر اساس الزامات سازمان هواپیمایی کشوری انجام می‌دهند، اما وزارت صمت نمی‌تواند برای این فعالان پروانه صنعتی صادر کند و متأسفانه نمی‌توانند از حمایت‌های وزارت صمت هم برخوردار شوند.

وی در پاسخ به پرسشی مبنی بر اینکه آیا ارائه پروانه بهره برداری به این واحدهای تولیدی نیازمند تغییر قانون است و آیا این صنایع آلاینده هستند؟ گفت: این صنایع آلایندگی ندارند، اما نظر محیط زیست است و باید بررسی و ارزیابی‌های لازم انجام شود. به هر حال باید با دیدگاه اینکه این شرکت‌ها آلایندگی کمتری دارند و صنایع‌های تک (پیشرفته) صنایع آلاینده‌ای نیستند؛ با نگاه مثبت محیط زیست و قانون مجلس این مجوز به بخش فعالان حوزه صنعت هوایی داده شود که از الزام ۱۲۰ کیلومتر شعاع تهران یا ۵۰ کیلومتر اصفهان و یا بین این دو شهر که بیشتر فعالان بخش هوایی در آن فعال هستند مستثنی شوند. به هر حال برای انتقال هواپیما از باند فرودگاه به آشیانه پرواز یا تعمیرات، آشیانه باید مجوز پروانه صنعتی را اخذ کند تا بتواند از تسهیلات و حمایت‌های وزارت صمت برخوردار شود.

همکاری بین سازمانی شعار صنایع هوایی

مدیر کل دفتر صنایع هوایی وزارت صمت در خصوص هم افزایی در صنعت هوایی با توجه به فعالیت وزارتخانه‌های مختلف همچون دفاع، سازمان هواپیمایی، وزارت راه، صمت و معاونت علمی در زمینه هوایی گفت: یکی از شعارهای گروهی صنایع هوایی کار گروهی و همکاری بین سازمانی است، از زمان ورود به فرودگاه تا رسیدن به مقصد، نهادهای مختلفی در لایه‌های مختلف فنی، مهندسی، عملیات پرواز، مراقبت پرواز فعالیت می‌کنند تا مسافران به سلامت به مقصد برسند.

وی با بیان اینکه در حوزه صنعتی هم همین هم افزایی وجود دارد، ادامه داد: ما یک کنسرسیوم (مجموعه) داخلی داریم، اکثر زیرساخت‌های تولیداتی در مجموعه وزارت دفاع است که با حمایتی که این وزارتخانه از تولید و آزمایش قطعات داخلی انجام می‌دهد توانمندی خوبی احصا شده، همچنین در بخش تعمیرات همکاری نزدیکی وجود دارد.

معاضدی اضافه کرد: وزارت راه شامل سازمان هواپیمایی کشوری و شرکت فرودگاه‌ها است در این مجموعه نقش خاصی بر اساس قوانین خود و قوانین بین‌الملل ایفا می‌کنند، معاونت علمی دیدگاه تحقیق و توسعه، حمایت از شرکت‌های دانش بنیان، توسعه شرکت‌های دانش بنیان را برعهده دارد، صندوق نوآوری و شکوفایی و وزارت صمت هم وظایف سازمانی و تمرکز امور صنعتی را برعهده دارد و همه در یک زیست بوم مشخصی بر اساس شرح وظایفی که وجود دارد همکاری خوبی دارند.

کد خبر 6084434 سمیه رسولی

دیگر خبرها

  • صادرات ۹ میلیارد دلاری استان تهران
  • ۱.۵ میلیارد دلار صادرات واحد‌های صنعتی استان تهران در سال گذشته
  • بازگشت ۴ هزار واحد تولیدی به چرخه صنعت
  • احیای ۲۰۰ واحد راکت صنعتی در سال گذشته
  • لزوم حرکت به سمت سرمایه‌گذاری تخصصی/ قوانین سرمایه‌گذاری در حوزه شهری تسهیل شود
  • بنگاه داری بانک ها آفت بزرگ بازار مسکن کشور است
  • واگذاری پرسپولیس به بانک ها قانونی نیست | فروش سرخ پوش ها به بانک ها چه آثاری دارد؟
  • بازگشت خط تولید در ۱۲۰۰ بنگاه اقتصادی با مشارکت بسیج کارگری
  • ۲۲۰ فروند هواپیمای تفریحی-آموزشی داریم
  • هدف گذاری استان برای شناسایی ۱۰۰ طرح اقتصادی در استان قم