Web Analytics Made Easy - Statcounter

وزیر امور خارجه در دیدار دبیرکل وزارت خارجه اتریش بر برخورد مسئولانه تر اتحادیه اروپا در قبال حقوق بی جا شدگان افغانستانی تأکید و با محکوم کردن اقدامات تروریستی اخیر در افغانستان، رشد داعش و گروههای تکفیری در این کشور را خطرناک خواند.

به گزارش گروه سیاسی خبرگزاری دانشجو، «پتر لاونسکی» دبیرکل وزارت امور خارجه اتریش که به منظور برگزاری پنجمین دور گفتگوهای سیاسی بین ایرلن و اتریش به جمهوری اسلامی ایران سفر کرده است، امروز (شنبه) ۲۴ مهرماه با حسین امیرعبداللهیان وزیر امور خارجه دیدار و گفتگو کرد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!



* تأکید بر برخورد مسئولانه تر اتحادیه اروپا در قبال حقوق بی جا شدگان افغانستانی

وزیر امور خارجه کشورمان در این دیدار مناسبات بین جمهوری اسلامی ایران و اتریش را دیرینه و قدیمی خواند و تصریح کرد: ما برای این روابط اهمیت زیادی قائل هستیم.

امیرعبداللهیان با ابراز امیدواری نسبت به افزایش همکاریهای اقتصادی و تجاری بین دو کشور، از اهدای محموله واکسن از سوی اتریش به کشورمان قدردانی کرد و خواستار همکاری های بیشتر دو کشور در زمینه همه گیری و واکسن کرونا شد.


وزیر امور خارجه کشورمان برخورد مسئولانه تر اتحادیه اروپا در قبال حقوق بی جا شدگان افغانستانی را مورد تأکید قرار داد و با محکوم کردن اقدامات تروریستی در هفته های اخیر در افغانستان، رشد داعش و گروههای تکفیری در افغانستان را خطرناک توصیف کرد.

*‌امیدواری نسبت به احیای مجدد برجام با مشارکت همه طرفها

«پتر لاونسکی» دبیرکل وزارت امور خارجه اتریش نیز در این دیدار با تجلیل از رابطه دوستانه بین جمهوری اسلامی ایران و اتریش، ابراز امیدواری کرد با مشارکت همه طرفها برجام مجددا احیا شود.

دبیرکل وزارت امور خارجه اتریش همچنین اقدامات تروریستی اخیر در افغانستان را محکوم کرد و افزود:جمهوری اسلامی ایران و اتریش نگرانیهای مشترکی در مورد داعش دارند.

وی همچنین حمایت اتریش از نشستهای همسایگان افغانستان برای حل مشکلات این کشور را مورد تأکید قرار داد.

 دبیرکل وزارت خارجه اتریش امروز در پنجمین دور گفتگوهای سیاسی ایران و اتریش و در دیدار با علی باقری معاون سیاسی وزیر امور خارجه کشورمان از تمایل شرکت های اتریشی برای حضور در بازار ایران خبر داد.

منبع: خبرگزاری دانشجو

کلیدواژه: امیرعبداللهیان اروپا وزارت خارجه جمهوری اسلامی ایران وزیر امور خارجه ایران و اتریش دبیرکل وزارت خارجه اتریش

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت snn.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرگزاری دانشجو» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۳۴۰۶۰۱۵ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

غرب فرهنگ خود را بر دیگر کشورها تحمیل نکند

ذبیح‌الله مجاهد، سخنگوی طالبان در واکنش به گزارش سالانه وزارت خارجه امریکا مبنی بر نقض حقوق بشر در افغانستان گفت مردم افغانستان مسلمان هستند و حقوق‌شان براساس شریعت تأمین می‌شود.

مجاهد گفت آنچه در امریکا و سایر کشورهای غربی، فرهنگ و حقوق بشر تعریف شده است با افغانستان فرق می‌کند و غربی‌ها نباید فرهنگ خود را بر دیگر کشورها تحمیل کنند.

این در حالی است که وزارت خارجه امریکا در گزارش سالانه خود که روز گذشته منتشر شده است ادعا کرد در سال گذشته میلادی به نقض حقوق بشر، از جمله مجازات بدنی افراد متهم به رفتارهای غیراخلاقی در افغانستان ادامه داده‌اند.

بر بنیاد ادعاهای مطرح‌شده در گزارش وزارت خارجه آمریکا، طالبان فرمان‌هایی را صادر کرده‌ که با قوانین افغانستان و تعهدات این کشور در کنوانسیون‌های بین‌المللی مغایرت دارد.

همچنین وزارت خارجه امریکا در گزارش سالانه خود بار دیگر تاکید کرده است که این کشور طالبان را به‌ رسمیت نخواهد شناخت.

گفتنی است گزارش سالانه آمریکا در حالی درباره نقض حقوق بشر در جهان صادر می شود که آمریکا در صدر ناقضین حقوق بشر قرار دارد و با راه اندازی جنگ ها، کشتار ها و استعمار های بی شمار در صدر این لیست قرار دارد. باشگاه خبرنگاران جوان افغانستان افغانستان

دیگر خبرها

  • غرب فرهنگ خود را بر دیگر کشورها تحمیل نکند
  • امیرعبداللهیان: اروپا از توصیه واشنگتن پیروی نکند
  • واکنش امیرعبداللهیان به تصمیم اروپا برای اعمال تحریم‌ جدید علیه ایران
  • هشدار جدی امیرعبداللهیان به اتحادیه اروپا
  • واکنش امیرعبداللهیان به تصمیم اتحادیه اروپا درباره ایران
  • اتحادیه اروپا باید رژیم اسرائیل را تحریم کند
  • امیرعبداللهیان: اتحادیه اروپا باید رژیم اسرائیل را تحریم کند
  • اتحادیه اروپا باید رژیم اسراییل را تحریم کند
  • امیرعبداللهیان: اتحادیه اروپا نباید از توصیه واشنگتن برای رضایت رژیم جنایتکار اسرائیل پیروی کند
  • امیرعبداللهیان: اروپا نباید از توصیه واشنگتن پیروی کند