Web Analytics Made Easy - Statcounter

محمدنوذری شامگاه امروز در گفت‌وگو با خبرنگار خبرگزاری فارس در ایلام با اشاره به جمع بندی و ابلاغ مصوبات سفر رئیس جمهور به استان از سوی معاون اجرایی و سرپرست نهاد ریاست جمهوری، گفت: در مجموع و بعد از بررسی و جمع بندی پروژه‌های استان، تعداد ۱۱۲ طرح با اعتبار ۲۴۵۵ میلیارد تومان، ۴/۴۵ میلیارد دلار ارزی و همچنین هزار و ۸۶۰ میلیارد تومان تسهیلات بانکی برای توسعه استان ایلام مصوب و ابلاغ شد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی با بیان اینکه در حوزه‌هایی که پول کمتری اختصاص یافته از منابع استانی جبران می‌شود، از همه دستگاه‌ها خواست مصوبات را تا حصول نتیجه پیگیری و تاکید کرد: همه مدیران موظف به ایجاد دبیرخانه در یکی از معاونت‌های آن دستگاه و پیگیری خود مدیر تا به سرانجام رساندن پروژه‌ها هستند.

استاندار ایلام با بیان اینکه برای اجرایی شدن این مصوبات قبل از سفر جلسات کارشناسی در وزارتخانه‌ها تشکیل شده است امروز نتیجه ارزیابی کارشناسی با تدبیر رئیس جمهور و معاونین به نتیجه رسیده، ابراز داشت: این مصوبات با استعداد سنجی استان، ظرفیت‌ها و منابع موجود در حوزه‌های آب و خاک، نفت، گاز و انرژی، آموزش و فرهنگ، عمران شهری، ارتباطات، بهداشت و درمان، امور اجتماعی و رفاهی، راه و مسکن، اشتغال خرد و زودبازده و زیرساخت‌های اربعین انجام شده است.

وی با بیان اینکه مقایسه توزیع اعتبارات سفرها در استان‌ها منطقی نیست و عملا در هر استانی بر اساس پتانسیل‌ها، منابع و جمعیت و وسعت آن استان اعتبارات توزیع می‌شوند، گفت: به طور مثال اگر در استان فارس به فرهنگ توجه شده در ایلام علاوه بر حوزه آموزش و فرهنگ، تمرکز بیشتر بر حوزه‌های نفت و گاز،  آب و خاک و کشاورزی بوده و عدد قابل توجهی هم اختصاص یافته که از رئیس جمهور، معاونین ایشان و وزرا به خاطر اهتمام در اختصاص اعتبارات به همه استان‌های کشور تشکر و قدردانی می‌کنم.

نوذری در بخش دیگری از سخنانش با  برشمردن مصوبات سفر در حوزه‌های مهمی که اعتبارات ویژه‌ای به آنها تزریق شده، افزود: مهمترین این مصوبات در حوزه‌های نفت، گاز و انرژی با  ۱۷ طرح و اعتبار ۵٠٠ میلیارد تومان ریالی و ۴/۴۵ میلیارد دلار ارزی، حوزه آب و خاک با ۱۸ طرح و اعتبار ۹۳٠ میلیارد تومان، حوزه بهداشت و درمان با ۳٠ طرح و اعتبار ۱۲۱ میلیارد تومان و راه و مسکن با ۵ طرح و اعتبار ۵۹٠ میلیارد تومان را شامل می‌شود.

وی ادامه داد: سایر مصوبات در حوزه‌های آموزش و فرهنگ با ۳٠ طرح و اعتبار ۱۱۱ میلیارد تومان، حوزه اجتماعی و رفاهی با ۶ طرح و اعتبار ۳ میلیارد تومان و ۶۷٠ میلیارد تومان تسهیلات، حوزه عمران شهری با ۲ طرح و اعتبار ۲٠٠ میلیارد تومان عمرانی و ۳٠٠ میلیارد تسهیلات، حوزه اشتغال خرد و زود بازده با  ۲ طرح و ۶۹٠ میلیارد تومان تسهیلات و و در نهایت حوزه ارتباطات با ۲ طرح اتصال ۳٠ روستا به شبکه ملی اطلاعات و اینترنت و اجرای ۱۷۵ کیلومتر فیبر نوری در سطح استان از دیگر مصوباتی بود که در سفر رئیس جمهور مورد تاکید قرار گرفت.

استاندار ایلام در پایان با بیان اینکه طبق اولویت بندی مورد تاکید ریاست جمهوری پروژه‌های مهم بالای ۷٠ درصد استان تزریق اعتبار شدند، گفت:  همه ما خادم ملت و نطام هستیم و تعهد وجدانی داریم تا آخرین روز خدمت، مطالبات مردم را پیگیری و در مقابل مردم، افکار عمومی پاسخگو باشیم.

انتهای پیام/ 970877

منبع: فارس

کلیدواژه: مصوبات سفر رئیس جمهور سفر رئیسی به ایلام اعتبار میلیارد تومان طرح و اعتبار رئیس جمهور

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.farsnews.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «فارس» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۳۴۰۶۰۱۸ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

تولید روغن بیش از ۶ درصد افزایش یافت

علیرضا اشرفی در گفت و گو با باشگاه خبرنگاران جوان، گفت: بنابر آمار سال گذشته بیش از یک میلیون و ۹۵۰ هزارتن روغن  تولید شد که نسبت به سال ۱۴۰۱ بیش از ۶ درصد رشد داشته است.

به گفته او، با توجه به شرایط مساعد عرضه و تقاضا، روغن به قیمت مصوب و حتی کمتر از نرخ مصوب بدست مصرف کننده می رسد.

اشرفی با بیان اینکه کمبودی در عرضه روغن نداریم، افزود: با توجه به اتخاذ تدابیر صورت گرفته برای ایام ماه رمضان و نوروز، کمبودی در توزیع روغن نداریم.

دبیر انجمن روغن نباتی گفت: با توجه به تمهیدات دولت و همکاری صنعت روغن نباتی، تغییری در حوزه قیمت روغن نباتی در کوتاه مدت نداریم.

باشگاه خبرنگاران جوان اقتصادی صنعت ، تجارت و کشاورزی

دیگر خبرها

  • قطار سریع‌السیر تهران -مشهد نیازمند حدود ۲۰ میلیارد دلار اعتبار
  • بیش از 59 هزار نفر به اورژانس‌های ایلام مراجعه کردند
  • پیشرفت ۷۲ درصدی تثبیت اراضی غبر ملی در چهارمحال و بختیاری
  • میوه کمتر از نرخ مصوب در مغازه‌ها عرضه می‌شود
  • شبکه کشاورزی مغان ۲۰ میلیارد تومان اعتبار دارد
  • فلسفه سفرهای شهرستانی، رفع موانع اجرایی مصوبات سفرهای استانی رئیس‌جمهور است
  • اختصاص اعتبار به طرح‌های میراث فرهنگی در چهارمحال و بختیاری
  • تکمیل زائرسرای ایثارگران نیازمند ۲۲ میلیارد تومان اعتبار است
  • تولید روغن بیش از ۶ درصد افزایش یافت
  • حوزه اقتصادی، پیشانی موفقیت استانداری است