Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «خبرگزاری میزان»
2024-04-19@13:09:34 GMT

چهار خاصیت بی‌نظیر سویا را بشناسید

تاریخ انتشار: ۲۵ مهر ۱۴۰۰ | کد خبر: ۳۳۴۰۷۰۰۲

سویا سرشار از مواد مغذی است و به همین دلیل می‌تواند فواید زیادی مانند کاهش قند خون، بهبود سلامت قلب و حتی کاهش خطر ابتلا به برخی از سرطان‌ها را به همراه داشته باشد.

خبرگزاری میزان - خبرآنلاین نوشت:

سویا و مشتقات آن معمولاً سرشار از پروتئین، فیبر، ویتامین‌ها، مواد معدنی و آنتی‌اکسیدان‌ها هستند. رژیم‌های غذایی غنی از سویا، مزایای بسیاری برای سلامتی دارند که در این مطلب به چهار مورد از آن‌ها اشاره می‌شود:

ارتقای سلامت قلب
سویا از خانواده حبوبات است و رژیم‌های غذایی غنی از حبوبات، می‌توانند به کاهش خطر بیماری‌های قلبی کمک کنند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

اینطور به نظر می‌رسد که ایزوفلاون‌های موجود در سویا باعث کاهش التهاب رگ‌های خونی و بهبود قابلیت ارتجاعی آن‌ها می‌شوند. این دو عامل تأثیر بسزایی در حفظ و بهبود سلامت قلب دارند. برخی از تحقیقات نشان می‌دهند که رژیم‌های غذایی غنی از سویا، خطر مرگ ناشی از ناراحتی‌های قلبی را تا ۱۵٪ کاهش می‌دهند.

تنظیم و کاهش فشار خون
سویا سرشار از آرژنین است؛ آرژنین نوعی آمینواسید است که می‌تواند به تنظیم سطح فشار خون کمک کند. همچنین ایزوفلاون‌های موجود در سویا تأثیرات مثبتی در کاهش فشار خون دارند.
طی یک تحقیق مشخص شد که مصرف روزانه دانه سویا به اندازه نصف فنجان (چیزی حدود ۴۳ گرم) باعث کاهش ۸ درصدی فشار خون دیاستولیک در برخی افراد می‌شود.

تقویت استخوان‌ها
کمبود هورمون استروژن که معمولاً در دوران یائسگی ایجاد می‌شود، می‌تواند باعث کاهش کلسیم در استخوان‌ها شود. این کاهش کلسیم هم باعث ضعف و شکنندگی استخوان، یا پوکی استخوان می‌شود. یافته‌ها نشان می‌دهند که مصرف روزانه ۴۰-۱۱۰ میلی‌گرم ایزوفلاون سویا می‌تواند روند تحلیل استخوان را کندتر کند.

کاهش خطر ابتلا به سرطان
رژیم‌های غذایی سرشار از سویا به کاهش خطر ابتلا به انواع سرطان کمک می‌کنند. طبق آخرین مطالعات، مصرف زیاد ایزوفلاون‌های موجود در سویا می‌تواند خطر ابتلا به سرطان آندومتر (مخاط رحم) را حدود ۱۹ درصد کاهش دهد. همچنین، داشتن رژیم‌های غذایی سرشار از سویا با کاهش ۷ درصدی خطر ابتلا به سرطان دستگاه گوارش و کاهش ۸-۱۲ درصدی خطر ابتلا به سرطان روده بزرگ، به ویژه در زنان همراه است.
علاوه بر اینها، مصرف سویا باعث کاهش خطر ابتلا به سرطان پروستات در مردان نیز می‌شود.

انتهای پیام/
خبرگزاری میزان: انتشار مطالب و اخبار تحلیلی سایر رسانه‌های داخلی و خارجی لزوماً به معنای تایید محتوای آن نیست و صرفاً جهت اطلاع کاربران از فضای رسانه‌ای منتشر می‌شود.

برچسب ها: اخبارسلامت خواص خوراکی ها

منبع: خبرگزاری میزان

کلیدواژه: خواص خوراکی ها خطر ابتلا به سرطان کاهش خطر ابتلا رژیم های غذایی باعث کاهش فشار خون

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.mizan.news دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرگزاری میزان» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۳۴۰۷۰۰۲ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

علاقه سویا به جذب دو استعداد جوان از رئال مادرید و بارسلونا

سویا در نظر دارد آردا گولر و مارک گویو را به خدمت بگیرد.

طرفداری | سویا به منظور تقویت ترکیب خود برای فصل آینده، آردا گولر از رئال مادرید و مارک گویو از بارسلونا را در نظر دارد.

به گزارش Relevo، سویا فصلی بسیار بد را در لالیگا سپری می کند و بی صبرانه در انتظار پایان این فصل است. باشگاه می خواهد برای ممانعت از تکرار چنین فصلی، دست به تقویت ترکیب خود بزند و بدین منظور به جذب سه یا چهار بازیکن از تیم های بزرگ اروپایی فکر می کند. دو تن از این بازیکنان آردا گولر و مارک گویو هستند.

سویا سال گذشته نیز به جذب آردا گولر علاقه داشت اما مبلغ بالای انتقال و کمیسیون درخواستی مدیربرنامه هافبک ترک، باشگاه اسپانیایی را از این انتقال پشیمان کرد. حال پس از گذشت سالی پر از مصدومیت و نیمکت نشینی برای آردا گولر، سویا قصد دارد شانس خود را برای جذب این بازیکن به صورت قرضی امتحان کند. با این حال به نظر می رسد پیشنهاد آردا گولر منفی خواهد بود زیرا او می خواهد در صورت جدایی قرضی، راهی تیمی شود که در لیگ قهرمانان حضور داشته باشد. این در حالی است که سویا فصل آینده در هیچ یک از رقابت های اروپایی حضور نخواهد داشت.

در مورد مارک گویو، مهاجم اسپانیایی بارسلونا نیز همه چیز در هاله ای از ابهام است. مارک گویو پس از حضور در تیم اصلی، در هفت بازی به میدان رفت و دو گل نیز به ثمر رساند. با این حال، آینده این مهاجم به سرنوشت نیمکت بارسلونا در فصل آینده بستگی دارد. ژاوی تصمیم به جدایی گرفته و با توجه به این که به نظر نمی رسد تصمیمش تغییر کند، بارسلونا باید سرمربی جدیدی به خدمت بگیرد. در نتیجه آینده مارک گویو کاملاً بستگی به سرمربی آینده بارسلونا و تصمیم او دارد.

از دست ندهید ????????????????????????

شب دلچسب عثمان دمبله مقابل تیم سابق اشک‌های ستاره نوجوان بارسلونا بعد از حذف حمله مجازی هواداران بارسلونا به آرائوخو: برو بایرن مونیخ! مایلی کهن: قلعه نویی بابت کلمه مردک شکایت کرده اما این که معنی بدی ندارد

دیگر خبرها

  • خواص زیره: ۹ خاصیت علمی اثبات شده
  • این میوه سرشار از آنتی اکسیدان و ویتامین آ و بادیگارد قوی قلب شماست
  • علاقه سویا به جذب دو استعداد جوان از رئال مادرید و بارسلونا
  • برای جلوگیری از سرطان روده مسواک بزنید
  • کاهش حساسیت بینایی ۱۲ سال قبل از ابتلا به آلزایمر / تاثیر فرکانس ۴۰ هرتزی بر توقف بیماری
  • حواستان به افسردگی دوران سالمندی باشد
  • ۵ خاصیت شگفت‌انگیز سیر برای تیروئید (کم‌کار و پرکار)
  • کاهش کلسترول با این نوع سبزی
  • یک خبر جدید درباره داروی معروف کاهنده قند خون
  • افزایش ریسک ابتلا به دیابت با مصرف این ماده غذایی