Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «تابناک»
2024-03-28@10:14:45 GMT

پسرعموی واقعی پژمان بازغی در تلویزیون!

تاریخ انتشار: ۲۵ مهر ۱۴۰۰ | کد خبر: ۳۳۴۰۷۴۱۱

پسرعموی واقعی پژمان بازغی در تلویزیون!

  گزارش کامل گزیده‌خبرهای «تابناک جوان» را بخوانید.

      زمستان شگفت انگیز مریخ و تصمیم عجیب ایلان ماسک!   کلاهبرداری در واتساپ با یک تصویر پروفایل خاص!   بهترین جایگزین‌های آیفون ۱۳ چیست؟   دفاع قاطع کارشناس ترک از ایران در مقابل علی‌اف + فیلم   عکس مجری معروف تلویزیون در کنار همسرش   نحوه تصویربرداری از تیز‌های تبلیغاتی + فیلم   نقد بازی مرکب در برنامه صداوسیما + فیلم   رتیل خان در کلبه عمو پورنگ کیست؟   پسرعموی واقعی پژمان بازغی در تلویزیون + فیلم

 

 

.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

منبع: تابناک

کلیدواژه: ربیع الاول مجید عشقی طرح صیانت از حقوق کاربران سند همکاری 25 ساله ایران و چین ولی الله سیف احمد عراقچی مریخ ایلان ماسک کلاهبرداری واتس آپ آیفون 13 جمهوری آذربایجان الهام علی اف نیما کرمی تیزر تبلیغاتی ترفند عکاسی بازی مرکب کلبه عموپورنگ پژمان بازغی تابناک جوان ربیع الاول مجید عشقی طرح صیانت از حقوق کاربران سند همکاری 25 ساله ایران و چین ولی الله سیف احمد عراقچی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.tabnak.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «تابناک» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۳۴۰۷۴۱۱ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

چگونه تشخیص دهیم یک تصویر با هوش مصنوعی ساخته شده است؟

هوش مصنوعی از جذابیت‌های جدید عصر دیجیتال به شمار می‌رود که به زندگی شخصی افراد هم رسوخ کرده و سبب شده تا در کنار نعمات خود، مشکلاتی را هم پدید آورد.

برای شما هم پیش آمده که تصویر یک شخص را در فضای مجازی ببینید و بلافاصله شک کنید که آیا این عکس واقعی اوست یا محصول هوش مصنوعی است.

در حال حاضر هیچ ممنوعیت قانونی برای بهره‌برداری از هوش‌های مصنوعی وجود ندارد و به سادگی می‌توان با این فناوری تصاویر را دستکاری کرد و یا تصویر جدید ساخت کما اینکه چندی پیش تولید تصاویر خصوصی یک چهره مطرح دنیای موسیقی و بازپخش آن در فضای مجازی خبرساز شد.

اما اینکه چگونه می‌توانیم تشخیص دهیم که عکس‌ها واقعی است یا ساخته هوش مصنوعی است؛ چند راهکار ساده دارد که با هم مرور می‌کنیم:

۱. ظاهر «پلاستیکی» تصاویر ساخته شده توسط هوش مصنوعی

تصاویر ساخته شده با هوش مصنوعی یک ظاهر پلاستیکی خاصی دارند.

۲. زوم کنید و دنبال تناقضات زیبایی‌شناسی باشید

در تصاویر ساخته شده نور از زاویه‌های عجیب و غریبی روی سوژه‌ها تابیده می‌شود، شکل‌های ظریف درست به نظر نمی‌رسند و بسیاری از تصاویر ممکن است در لبه‌ها دچار اعوجاج باشند یا اگر امتداد برخی از شکل‌ها را دنبال کنید ممکن است متناسب نباشند.

۳. به تناسب بدن دقت کنید

در تصاویر ساخته شده دقت کنید و ببینید در اکثر این تصاویر اندام‌ها به صورت دقیق طراحی نشده اند.

۴. به پس‌زمینه عکس‌ها دقت کنید

پس زمینه تصاویر می‌توانند نشان دهند که آیا این تصاویر واقعی هستند یا توسط هوش مصنوعی ساخته شده‌اند. در پس‌زمینه تصاویر ممکن است برخی از اجسام، نامتناسب و دفرمه به نظر برسند.

۵. منبع تصاویر را پیدا کنید

می‌توانید عکس مورد نظر را در موتور‌های جست‌وجوگر پیدا کنید؛ در این صورت می‌توانید اطمینان یابید که عکس واقعی است یا هوش مصنوعی تولید کرده است.

البته در این زمینه برنامه‌های بررسی تصوی هوش مصنوعی هم تولید شده است که به شما احتمال غیرواقعی بودن عکس را می‌گوید.

لازم است بدانید که هوش مصنوعی هرقدر هم که پیشرفته باشد، باز هم خطا‌هایی در تولید تصاویر دارد که همین موضوع می‌تواند به شما کمک کند که عکس واقعی را از جعلی تشخیص دهید:

۶. دست آدم‌ها را فراموش نکنید

طراحی دست‌ها یکی از سخت‌ترین کار‌ها در کشیدن یک تصویر است؛ این سختی برای هوش مصنوعی هم آسان نیست به همین خاطر در کشیدن دست‌ها اغلب خطا دارد؛ کافی است به دست‌های یک عکس نگاه کنید و بفهمید که عکس تولد هوش مصنوعی تولید شده است.

۷. خطای هوش مصنوعی در خط کشی جاده‌ها

در تصاویر تولید شده توسط هوش مصنوعی جزییاتی، چون تابلو‌های داخل تصویر یا خط کشی‌های خیابان دچار خطا می‌شود؛ یا حتی ممکن است روی تابلو‌ها و بنر‌های تبلیغاتی به جای اینکه کلمات تبلیغاتی معنا دار ببینیم، حروف و کلمان عجیب ببینیم که هیچ مفهومی ندارد. در تصاویر مربوط به مناظر شهری این نکته به شما کمک می‌کند تا خلاقیت هوش مصنوعی را کشف کنید.

۸. هیچ چیز ۱۰۰ درصد خوب نیست

یک واقعیت این است که هیچ چیز در جهان ۱۰۰ درصد کامل نیست؛ اگر تصویری که مشاهده کردید همه چیز تمیز، صاف و صیقل خورده باشد و بسیار کمل گرا به نظر برسد، حتما در واقعی بودن آن شک کنید.

یک مثال ساده در باره تصاویر مربوط به چهره هاست؛ هیچ چهره‌ای حتی با بهترین نرم افزار‌های فوتوشاپ هم صاف و شفاف نیست برای همین عکس‌هایی که هوش مصنوعی از چهره‌ها می‌سازد بیشتر شبیه کارتون است تا چهره واقعی.

نکته دیگر اینکه تصاویر ساخته شده با هوش مصنوعی فاقد بافت واقعی پوست هستند و ظاهری پلاستیکی و براق به اشخاص می‌دهند.

همانطور که بالاتر گفتیم، تصاویر تولید شده با هوش مصنوعی اغلب فاقد بافت‌های واقعی هستند و ظاهری براق و پلاستیک مانند دارند.

۹. به پس زمینه تار و مبهم توجه کنید

تصاویری که هوش مصنوعی تولید می‌کند، پس زمینه‌ها بیش از حد تار است تا از خطا‌های احتمالی جلوگیری کند؛ بنابراین اگر یک تصویر پس زمینه تار و مبهم داشت، شک نکنید که هوش مصنوعی آن را تولید کرده است.

منبع: ایرنا

باشگاه خبرنگاران جوان وب‌گردی وبگردی

دیگر خبرها

  • (ویدیو) بدلکاری ترسناک تام کروز با پرش واقعی از روی کوه
  • این چهره یک خون آشام واقعی است
  • این چهره یک خون آشام واقعی است (+عکس)
  • عمق واقعی اقیانوس چقدر است؟ + فیلم
  • (ویدیو) تمسخر ظریف و برجام توسط پژمان جمشیدی
  • چگونه تشخیص دهیم یک تصویر با هوش مصنوعی ساخته شده است؟
  • تمسخر ظریف و برجام توسط پژمان جمشیدی
  • کشف لاشه‌های الاغ در مشهد / تلخ و واقعی!
  • (تصاویر) کشف لاشه‌های الاغ در مشهد / تلخ و واقعی!
  • نفس بازغی یک ویدئوی عاشقانه منتشر کرد + ویدئو