Web Analytics Made Easy - Statcounter

معاون طرح و برنامه وزارت صنعت، معدن و تجارت گفت: برنامه‌های کوتاه‌مدت این وزارتخانه با اولویت صادرات، رفع موانع تولید و تنظیم بازار تعیین شده است.

به گزارش ایمنا و به نقل از وزارت صنعت، معدن و تجارت، «سید مهدی نیازی» با اشاره به ساختار برنامه‌ها و پایش پروژه‌های وزارت صنعت، معدن و تجارت اظهار کرد: با توجه به رویکرد تعیین شده، برنامه‌های وزارتخانه در پنج سطح شامل برنامه‌های کوتاه‌مدت، برنامه‌های تحول بنیادین با بازه زمانی میان‌مدت و بلندمدت، برنامه‌های بخشی (در حوزه‌های صنعت، معدن و بازرگانی داخلی)، برنامه‌های استانی و شهرستانی و در نهایت برنامه‌های بین‌المللی (به تفکیک کشورهای هدف و اولویت‌دار) برنامه‌ریزی شده است که این ساختار به معاونت‌های ستادی، رؤسای سازمان‌های صنعت سراسر کشور و همچنین سازمان‌های وابسته ابلاغ شده است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی خاطرنشان‌کرد: برنامه‌های تحول بنیادی با هدف اصلاح سازوکارهای بخش‌های مختلف صنعت، معدن و تجارت و همچنین بسترسازی برای حمکرانی هوشمند پیش‌بینی شده‌اند.

معاون طرح و برنامه وزارت صمت در ادامه با تاکید بر اینکه همه اقدامات وزارت صنعت متناسب با هر سطح در قالب پروژه‌های مشخص در یک سبد پروژه سازماندهی شده است، خاطرنشان کرد: مدیریت پروژه‌ها بر اساس منشور پروژه تصویب شده و راهبری کلان مدیر سبد پروژه، در تعامل با معاونت‌های ستادی و مدیران دفاتر مربوطه انجام شده و مدیران پروژه اقدامات لازم برای تحقق اهداف پروژه‌های مذکور را انجام می‌دهند.

به گفته نیازی، مدیر هر پروژه مکلف است گزارش پیشرفت پروژه را به‌صورت دوره‌ای در سامانه الکترونیکی «مدیریت پروژه‌های وزارت صنعت، معدن و تجارت» ثبت کند و به منظور اطمینان از روند اجرای طرح، عملکرد پروژه‌ها در جلسات پایش برنامه مورد ارزیابی قرار می‌گیرد.

وی در خصوص سامانه الکترونیکی مدیریت پروژه‌های وزارت صنعت، معدن و تجارت، با توضیح اینکه سامانه در آینده نزدیک عملیاتی و قابل استفاده برای همه سطوح ستادی و استانی خواهد شد، تصریح کرد: با راه‌اندازی این سامانه، دفتر سیاست‌گذاری و برنامه‌ریزی در کنار مسؤولیت پایش پروژه‌ها، در تعامل با مدیران دفاتر ذی‌ربط و پروژه‌های تعریف شده، وظیفه تهیه شاخص‌های ارزیابی کمّی و هماهنگی و پیگیری تهیه گزارش‌های عملکرد دوره‌ای را بر عهده دارد.

معاون طرح و برنامه وزارت صمت در ادامه از ابلاغ بخشی از شاخص‌های رصد پروژه‌ها از سوی معاونت‌های ذی‌ربط به سطوح ستادی و استانی خبر داد و گفت: شاخص‌های باقی‌مانده در دست تهیه و ابلاغ است و تا زمان ثبت این شاخص‌ها به صورت سیستمی، گزارش‌های دریافتی مربوط به عملکرد از طریق اطلاعات موجود در سامانه‌ها قابل محاسبه و ارزیابی خواهد بود.

نیازی همچنین با بیان اینکه جلسات پایش در دو سطح ملی و استانی با حضور وزیر صنعت برگزار می‌شود، تاکید کرد: در جلسات پایش در سطح ملی معاونت‌های ستادی مرتبط با هر برنامه، مدیر سبد پروژه و مدیر پروژه‌ها حضور خواهند داشت و در جلسات استانی نیز با توجه به منطقه‌بندی استان‎‌ها، معاونت‌های ستادی مربوطه، رؤسای سازمان‌های صنعت منطقه، مدیران سبد پروژه و هر یک از پروژه‌ها حضور دارند و نخستین جلسات ملی و استانی پایش، از ماه آینده برگزار خواهد شد.

کد خبر 529320

منبع: ایمنا

کلیدواژه: صادرات صادرات غیرنفتی صادرات نفت صادرات کشاورزی توسعه صادرات کالاهای صادراتی شهر شهروند کلانشهر مدیریت شهری کلانشهرهای جهان حقوق شهروندی نشاط اجتماعی فرهنگ شهروندی توسعه پایدار حکمرانی خوب اداره ارزان شهر شهرداری شهر خلاق معاونت های ستادی معدن و تجارت وزارت صنعت سبد پروژه برنامه ها پروژه ها شاخص ها

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.imna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایمنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۳۴۰۹۲۹۲ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

افزایش ۴۰ درصدی کرایه‌های حمل و نقل درون‌شهری در اردبیل

مسعود ایرانی رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت استان اردبیل  گفت: عده‌ای فرصت‌طلب و سودجو از شرایط بازار و برخی خلأ‌های نظارتی استفاده کرده و اقدام به افزایش خودسرانه قیمت‌ها کرده بودند که با گزارش‌های مردمی جلوی این اقدامات گرفته شد.

وی تصریح کرد: تعدادی از این متخلفان و افراد گرفتار در گران‌فروشی به پرداخت جریمه‌های سنگین محکوم شده و جلوی اقدامات خودسرانه گرفته شد.

رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت استان اردبیل نمونه این اقدام را افزایش غیرقانونی ورودی میدان میوه و تره‌بار و همچنین افزایش بی‌رویه کرایه آژانس‌ها و تاکسی‌های اینترنتی اعلام کرد و گفت: در این زمینه نیز برخورد جدی با متخلفان انجام شد و تعدادی از این متخلفان نیز به تعزیرات حکومتی معرفی شدند.

ایرانی در مورد افزایش نرخ کرایه حمل و نقل درون شهری نیز افزود: با تصمیم شهرداری و مصوبه شورای شهر که به تأیید فرمانداری رسیده، افزایش ۴۰ درصدی را در کرایه‌های تاکسی و حمل و نقل درون شهری در اردبیل شاهد هستیم.

رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت استان اردبیل به متخلفان هشدار داد که جلوی این تخلفات با جدیت گرفته شده و اهالی استان می‌توانند موارد تخلف را با سامانه تعزیرات حکومتی و یا صمت در میان بگذارند.

در این جلسه مدیرعامل تاکسیرانی اردبیل نیز به افزایش ۴۰ درصدی کرایه‌ها از اول اردیبهشت ماه در اردبیل اشاره کرد و ادامه داد: ورودی تاکسی‌های گردشگری ۲ هزار و ۵۰۰ تومان تعیین شده و به ازای هر تقاطع ۷۵۰ تومان به این نرخ افزوده می‌شود.

عاطف محمدنژاد در بخش دیگری از سخنان خود خاطرنشان کرد: برای تاکسی‌های خطی نیز به ازای هر مسیر مبلغ هفت هزار تومان تعیین شده و دریافت هر مبلغ بالاتر از این رقم تخلف محسوب شده و با مرتکبان به تخلف برخورد قانونی خواهد شد.

وی اضافه کرد: همکاران بازرسی ما در سطح شهر آماده دریافت گزارش‌های مردمی از تخلف رانندگان تاکسی هستند و در صورت مشاهده تخلف هموطنان از طریق تلفن ۳۳۶۳۶۰۰۴ و ۵ می‌توانند تخلفات را با اعلام کد تاکسی گزارش دهند.

باشگاه خبرنگاران جوان اردبیل اردبیل

دیگر خبرها

  • رشد صادرات غیر نفتی در هرمزگان
  • علل عدم جذب تسهیلات طرح‌ها در بانک‌ها و دستگاه‌های اجرایی از این پس پایش می‌شود
  • سال گذشته ۵ پروانه بهره‌برداری معدنی در قم صادر شد
  • صنایع برنامه‌محور خراسان رضوی حمایت ویژه می‌شوند
  • پاسخ به نیازهای ناشناخته بیمه‌گذاران بیمه رازی در ۱۴۰۳
  • آغاز عرضه گوشت قرمز تنظیم بازاری | این گوشت در کدام استان ها عرضه می شود؟
  • هر ماه ۱۰ تن زعفران به خارج قاچاق می‌شود
  • افزایش ۴۰ درصدی کرایه‌های حمل و نقل درون‌شهری در اردبیل
  • حمایت وزارت صمت از تولیدکنندگان صنایع ریلی
  • اختصاص اعتبارات ویژه برای تکمیل پروژه‌های نیمه تمام دربستان آباد