Web Analytics Made Easy - Statcounter

مدیرکل بهزیستی خراسان رضوی اعلام کرد: ستاد مبارزه با مواد مخدر ۲۵ میلیارد تومان به مراکز درمان و ترک اعتیاد ماده ۱۶ استان بدهکار است.

به گزارش قدس آنلاین، مسعود فیروزی افزود: بر اساس قانون تأمین اعتبار هزینه نگهداری و درمان معتادان متجاهر بر عهده ستاد مبارزه با مواد مخدر است و این میزان بدهی تنها بابت خدمات ارائه شده امسال این مراکز به ستاد است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی با اشاره به اینکه برای مدیریت و خدمات‌دهی در حوزه آسیب های اجتماعی، در نظر گرفتن اعتبارات ویژه ضرورت دارد، اظهار کرد: طبق قانون و با دستور قضایی هر معتاد متجاهر تنها یک بار امکان پذیرش در مراکز ماده ۱۶ و بهره مندی از خدمات آن را دارد، حال آنکه این افراد بعد از ترخیص دوباره گرفتار دام اعتیاد می‌شوند و دیگر نمی توان آنها را به عنوان معتاد متجاهر جمع آوری کرده و به مرکز انتقال داد.

مدیرکل بهزیستی خراسان رضوی افزود: در این رابطه مهمترین مساله اختصاص اعتبارات و بودجه است که بخشی از آن باید توسط نمایندگان و مقامات استانی از محل اعتبارات ملی تامین شود.

وی با بیان اینکه در حوزه معتادان متجاهر بابت سال جاری ۲۵ میلیارد تومان بدهی به مراکز ماده ۱۶ داریم، ادامه داد: نگهداری معتادان متجاهر توسط بخش خصوصی انجام و عدم پرداخت این بدهی موجب بروز مشکلات برای این مراکز می‌شود و لذا دولت هم باید برای کنترل این آسیب اعتبارات لازم و کافی را لحاظ کند.

مدیرکل بهزیستی استان خراسان رضوی گفت: طبق قانون باید فرمانداری‌ها مکان اسکان و اقامت معتادان متجاهر را فراهم کنند اما وقتی ظرفیت و جا وجود ندارد و بدهی دولت هم به مراکز بالاست دیگر نمی توان توقعی در این زمینه داشت.

فیروزی با بیان اینکه مسوولیت مراکز درمان و ترک اعتیاد ماده ۱۶ طی بیش از یکسال گذشته بر عهده بهزیستی گذاشته شده است، بیان کرد: هم اکنون حدود چهار هزار نفر در ۲۲ مرکز ماده ۱۶ درمان اعتیاد استان اقامت دارند.

وی با بیان اینکه هزینه نگهداری هر معتاد متجاهر در این مراکز روزانه ۳۵ هزار تومان است، ادامه داد: ماهایانه چهار میلیارد تومان به بدهی فعلی به مراکز ماده ۱۶ استان افزوده می‌شود.

وی با بیان اینکه مشهد به عنوان شهر امام رضا(ع) باید از لحاظ اجتماعی نیز در همین تراز باشد و برای این منظور حتما باید اعتبارات ویژه‌ برای آن در نظر گرفته شود، گفت: مشهد به دلیل همین جایگاه خود، پذیرای بسیاری از آسیبها از استانها و کشورهای همجوار است و هم مرزی استان با سه کشور دیگر حجم زیادی از آسیبها همچون معتادان متجاهر و کودکان کار و خیابانی را به این خطه تحمیل کرده است.

مدیرکل بهزیستی خراسان رضوی با بیان اینکه برای مواجهه با آسیبهای اجتماعی و کنترل آنها از نظر فنی کارشناسی، نیروی انسانی، برنامه، دستورالعمل، آیین‌نامه و قوانین مورد نیاز هیچ کمبودی نداریم، ادامه داد: اصلی ترین مساله و چالش موجود مکان،  پول و اعتبارات است که اگر حل شود چه برای جمع‌آوری و چه برای توانمندسازی افراد آسیب دیده در هر بخش به خوبی می توان عمل کرد.

منبع: ایرنا

انتهای خبر/

منبع: قدس آنلاین

کلیدواژه: مدیرکل بهزیستی استان خراسان رضوی دکتر فیروزی معتادان متجاهر مدیرکل بهزیستی میلیارد تومان خراسان رضوی ماده ۱۶

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.qudsonline.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «قدس آنلاین» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۳۴۰۹۸۴۲ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

حرفه آموزی معتادان در حال بهبود برای ورود به بازار کار

به گزارش خبرگزاری صدا و سیما؛ مرکز قم، سید محمد ملیحی معاون دادستان عمومی و انقلاب قم با بیان اینکه نظارت بر جمع آوری معتادین و متجاهرین در سطح شهر معرفی به مراکز ترک اعتیاد و پیگیری درمان، کاهش آسیب و بازتوانی آنان از اقدامات مستمر دادسرای انقلاب استان است گفت: هم اکنون ۱۷۱ نفر از افراد تحت درمان در مراکز اعتیاد ماده ۱۶ قانون مبارزه با مواد مخدر در حال حرفه آموزی اشتغال و کسب درآمد هستند.

معاون دادستان قم کارگاه خیاطی، مرغداری، آموزش آشپزی، آموزش نانوایی، گلخانه، قالیبافی، باغبانی، جوشکاری، سنگ کاری، بلوک زنی، فنرزنی و لنت اتومبیل و سقف کاذب را از کارگاه‌های فعال در مراکز ترک اعتیاد قم عنوان و بیان کرد: حرفه آموزی، فعالیت و کسب درآمد معتادان در حال بهبود می‌تواند به آنها کمک کند تا پس از خروج از کمپ با استفاده از مهارتی که آموخته اند، وارد بازار کار شوند و مجدد گرفتار دام اعتیاد نشوند.

معاون دادستان قم با تقدیر از مبلغان دینی و مشاوران تخصصی مذهبی که در مراکز درمانی مشغول به کار هستند گفت: برقراری ارتباط موثر با بیماران کمپ، خانواده درمانی، ارائه مشاوره‌های تخصصی به فرد بیمار و خانواده او، مهارت افزایی، یادگیری و حرفه آموزی بیمار و خانواده اش، رشد و تقویت تربیت دینی آنها، آگاهی بخشی و ارائه مشاوره به خانواده‌ها در مساجد، محله‌ها و بوستان‌ها از اقدامات این مبلغان برای کاهش و پیشگیری از آسیب‌های اجتماعی است.

دیگر خبرها

  • آغاز طرح بازگشت به زندگی سالم در مشهد
  • تأکید معاون وزیر نفت بر وصول بدهی‌ ابربدهکاران صنعت گاز
  • تربیت میلیونی حافظان قرآن کریم باید به یک مطالبه عمومی و گفتمان تبدیل شود
  • ارجاع ۲۳ معتاد متجاهر به مراکز ترک اعتیاد در شوش
  • آغاز کارزار رسانه‌ای پیشگیری از اعتیاد در استان مرکزی
  • اجرای کارزار رسانه‌ای پیشگیری از اعتیاد در استان مرکزی
  • هیچ کمپ ترک اعتیاد غیرمجازی در گلستان وجود ندارد
  • حرفه آموزی معتادان در حال بهبود برای ورود به بازار کار
  • افزایش ۱۱ برابری ظرفیت کمپ‌های ترک اعتیاد آذربایجان‌ غربی
  • فعالیت ۳۳ مرکز اقامتی ترک اعتیاد در گلستان