Web Analytics Made Easy - Statcounter

خبرگزاری آریا- نتایج یک مطالعه نشان می‌دهد همه گیری کووید - 19 خطر ابتلا به دیابت بارداری و فشار خون بالا را در زنان باردار افزایش می‌دهد.
به گزارش آریا، با این حال نتایج مطالعه مشترک محققان دانشکده بهداشت عمومی دانشگاه «براون» در رودآیلند و دانشکده «بهداشت عمومی دانشگاه بوستون» در ماساچوست، نشان داد که همه گیری کووید-19 تاثیری بر مرده زایی نوزادان نداشته است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


محققان در این مطالعه تاثیرات غیرمستقیم همه گیری کرونا را بر زنان باردار مورد بررسی قرار دادند. آن‌ها دریافتند که میزان دیابت بارداری، فشار خون بالا و پره اکلامپسی از سال 2019 تا 2020 افزایش یافته است.
پره اکلامپسی از عوارض دوران بارداری و یک اختلال چند عضوی است که در پنج تا هفت درصد از حاملگی‌ها رخ می‌دهد. این بیماری یکی از علت‌های مهم مرگ و میر مادران باردار است که باعث عوارض جنینی و مادری می‌شود. این عارضه بعد از هفته بیستم بارداری رخ می‌دهد و با فشار خون سیستولیک بیشتر از 140 میلی‌متر جیوه یا دیاستولیک بیشتر از 90 میلی‌متر جیوه تشخیص داده می‌شود.
با این حال نتایج این مطالعه نشان داد که افزایش تولد نوزادان مرده و نیز افزایش موارد جدا شدن جفت در این بازه زمانی بسیار ناچیز بود که این موضوع نشان می‌دهد بیشتر زنان باردار از پیامد‌های شدید بارداری رنج نمی‌برند.
محققان در این مطالعه که در نشریه JAMA Network Open منتشر شد، داده‌های پزشکی مربوط به بارداری را بررسی کردند. این داده‌ها از مرکز OptumLabs DataWarehouse که داده‌ها و ادعا‌های پزشکی را در سراسر آمریکا ذخیره می‌کند، جمع آوری شد.
این داده‌ها به دو دوره شامل قبل از همه گیری کرونا از اول ژانویه 2019 تا 31 دسامبر 2019 و دوره بعد از همه گیری کووید از یکم مارس 2020 تا 31 دسامبر 2020 تقسیم بندی شدند. محققان 172 هزار و 95 بارداری را قبل از همه گیری و 152 هزار و 903 بارداری را در دوران همه گیری کووید-19 مورد بررسی قرار دادند.
محققان متوجه شدند که میزان ابتلا به برخی شرایط خاص در مادران باردار در طول همه گیری کرونا افزایش داشت. به عنوان مثال، در سال 2019، میزان دیابت بارداری 88 مورد در هر هزار زایمان بود که با 98.9 مورد در هر هزار بارداری و افزایش 12 درصدی در سال 2020 قابل مقایسه است.
همچنین موارد ابتلا به فشار خون بارداری از 82.2 مورد در هر هزار زایمان در سال 2019، به 88 مورد در هر هزار زایمان در سال 2020 افزایش یافت. علاوه بر این، میزان پره اکلامپسی - عارضه بارداری که با فشار خون بالا مشخص می‌شود - از 64.7 در هر هزار زایمان به 67.3 در هزار زایمان افزایش یافت، اما تولد نوزادان مرده شاهد افزایش ناچیز از 8.9 در هزار زایمان در سال 2019 به 9.3 در هزار زایمان در سال 2020 بود.
نویسندگان این مطالعه نوشتند، طبق دانسته‌های ما، این تحقیق بزرگترین و جامع‌ترین مطالعه‌ای است که تا امروز در مورد تاثیر همه گیری کووید-19 بر پیامد‌های نامطلوب بارداری انجام شده است.
آن‌ها افزودند: این یافته‌ها نشان می‌دهد دوره همه گیری کرونا با تغییر در خطر تولد نوزادان مرده همراه نبوده و تنها شواهدی اندک در مورد خطر کمتر زایمان زودرس ارائه کرده است که با یافته‌های موجود کاملاً مطابقت دارد. مطالعه ما شواهد جدیدی از ارتباط همه گیری کووید-19 با خطر عوارضی که به ندرت ثبت شده است، از جمله فشار خون حاملگی، رشد ضعیف جنین و پره اکلامپسی ارائه می‌دهد.

منبع: خبرگزاری آریا

کلیدواژه: همه گیری کرونا بارداری هزار زایمان در سال هزار زایمان همه گیری کووید 19 مورد در هر هزار همه گیری کرونا پره اکلامپسی فشار خون داده ها سال 2019

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.aryanews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرگزاری آریا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۳۴۱۰۹۸۰ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

افزایش دمای هوا تا یکشنبه در مازندران

به گزارش خبرگزاری صدا و سیمای مازندران، کارشناس اداره کل هواشناسی مازندران گفت: از امروز پنجشنبه ۳۰ فروردین تا روز یکشنبه ۲ اردیبهشت ۱۴۰۳ افزایش تدریجی و بیشتر دما را در استان خواهیم داشت.


فرجی افزود: انتظار داریم برای بعد از ظهر روز‌های شنبه و یکشنبه افزایش ابر را در ارتفاعات استان داشته باشیم که در این مدت احتمال رگبار پراکنده و رعد و برق وجود دارد.


وی تصریح کرد: روز دوشنبه سوم اردیبهشت کاهش دما همراه با افزایش ابرناکی در آسمان مازندران شاهده می‌شود که ابتدا مناطق غربی و ارتفاعات استان رگبار باران و احتمال رعد و برق را خواهیم داشت در ادامه از بعد از ظهر روز دوشنبه در مناطق ساحلی و جلگه‌ای شرایط برای بارش‌های پراکنده فراهم است.


کارشناس اداره کل هواشناسی مازندران گفت: نقشه‌ها نشان می‌دهد روز سه شنبه ۴ اردیبهشت آسمان استان ابری همراه با رگبار‌های پراکنده باران و کاهش بیشتر دما همراه باشد.


به گفته فرجی دریا امروز موج کوتاه دارد و برای فعالیت‌های دریایی مناسب است.

کد ویدیو دانلود فیلم اصلی

دیگر خبرها

  • دو بیماری‌ای که بیشتر مردم ایران را تهدید می‌کند
  • افزایش دمای هوا تا یکشنبه در مازندران
  • افزایش ابتلا به بیماری کبدی با این نوشیدنی شیرین
  • افزایش نرخ بیکاری در انگلیس به رقمی بی سابقه
  • ۱۰ خاصیت شگفت انگیز اسفناج در بارداری
  • افزایش احتمال بروز پوکی استخوان و بیماری‌های قلبی با مصرف نوشابه
  • چرا از تورم متنفریم؟
  • نتیجه پژوهش محققان؛ رژیم فستینگ می تواند به سلامت روده کمک کند
  • رژیم فستینگ می تواند از سلامت روده با افزایش سن محافظت کند
  • مواد شیمیایی در پارکینگ ها احتمال ابتلا به ALS را افزایش می دهد