Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «اقتصاد آنلاین»
2024-04-18@14:07:08 GMT

مرز ایران و ترکمنستان بازگشایی شد

تاریخ انتشار: ۲۵ مهر ۱۴۰۰ | کد خبر: ۳۳۴۱۱۵۳۸

مرز ایران و ترکمنستان بازگشایی شد

به گزارش اقتصادآنلاین به نقل از ایسنا، جواد هدایتی، درباره آخرین وضعیت پایانه‌های مرزی مشترک ایران و ترکمنستان اظهار کرد: پس از نشست آنلاینی که بین سازمان راهداری و آژانس حمل‌ونقل بین‌المللی ترکمنستان در شهریورماه برگزار شد، اخیرا سومین گذرگاه مرزی ایران و ترکمنستان در مرز اینچه‌برون در استان گلستان بازگشایی شد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی افزود: ایران و ترکمنستان چهار پایانه مرزی مشترک دارند که گذرگاه‌های سرخس، لطف‌آباد و باجگیران در خراسان رضوی و گذرگاه مرزی اینچه‌برون در گلستان فعالیت می‌کردند اما از آنجایی که در دوران شیوع ویروس کرونا ترکمنستان پروتکل‌ها و سیاست‌های منحصر به فردی در مواجه با این ویروس داشت برای ورود اتباع خارجی و ترددهای مرزی، همه مرزهای زمینی و هوایی خود را بست که البته سیاست سختگیرانه‌ای بود اما سبب شد تا مرزهای ما با این کشور مانند دیگر همسایگان ترکمنستان بسته شود.

مدیرکل ترانزیت و حمل‌ونقل بین‌المللی سازمان راهداری و حمل و نقل جاده‌ای خاطر نشان کرد: در این راستا مذاکراتی با این کشور در شهریورماه سال گذشته انجام شد و همین مساله منجر به بازگشایی مرز سرخس و نهایتا مرز لطف‌آباد بعد از سه ماه (یعنی در زمستان سال ۱۳۹۹) شد.

هدایتی ادامه داد: البته با توجه به محدودیت‌های موجود و حجم تبادلات تجاری بین دو کشور، همه بار ترانزیت و تجارت زمینی روی دو مرز سرخس و لطف‌آباد متمرکز شده بود، به همین سبب در تلاش بودیم تا دیگر گذرگاه‌های مرزی مشترک بین دو کشور را باز کنیم و نهایتا با هماهنگی‌های صورت گرفته و مذاکرات انجام شده بین روسای جمهور ایران و ترکمنستان و دیگر مسئولان حوزه دیپلماسی مقرر شد تا کنفرانس ویدئویی بین سازمان راهداری و آژانس حمل‌ونقل جاده‌ای ترکمنستان برگزار شود که این اتفاق در شهریورماه رخ داد و نهایتا پایانه مرزی سوم یعنی اینچه‌برون با ورود یک دستگاه کامیون از ترکمنستان بازگشایی شد.

وی گفت: البته مرز مشترک چهارم باج‌گیران است که در این مدت تنها برای تردد مسافران آن هم از نوع دیپلمات‌ها باز بوده اما با توجه به محدودیت‌هایی که ترکمنستان سال‌هاست برای این گذرگاه مرزی قائل شده چندان تاثیری روی تبادلات تجاری دو کشور ندارد و بازگشایی مرز اینچه برون خود گامی رو به جلوست.

مدیرکل ترانزیت و حمل و نقل بین‌المللی سازمان راهداری و حمل و نقل جاده‌ای اعلام کرد: با بازگشایی پایانه‌های مرزی ایران و ترکمنستان با توجه به این‌که در فصل صادرات محصولات کشاورزی قرار داریم. امیدواریم بتوانیم مشکلات کامیون‌داران در این زمینه برطرف شود همچنین از سویی دیگر ترکمنستان با توجه به حجم تبادلات تجاری بین دو کشور و نقش‌اش در ترانزیت کالا از اروپا و ترکیه به آسیای میانه اهمیت بالایی دارد.

پربیننده ترین اخلال در روند صادرات به روسیه توسط آذربایجان / زیان تجار در دوران پیک کاری دنیا تشنه فرش دستباف ایرانی / از ممنوعیت واردات تا فروش فرش‌های ۷۰ هزار دلاری در واشنگتن روی خوش مردم به خرید لوازم خانگی ایرانی با وجود فراوانی نمونه خارجی سرنوشت صادرات ایران در صورت ماندن تحریم‌ ها چیست؟ هشدار رییس اتاق ایران به تورم سرسام آور در اقتصاد

منبع: اقتصاد آنلاین

کلیدواژه: مرز ایران ایران و ترکمنستان سازمان راهداری اینچه برون دو کشور

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.eghtesadonline.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «اقتصاد آنلاین» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۳۴۱۱۵۳۸ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

کشف میلیاردی کالای قاچاق توسط مرزبانان هنگ مرزی تایباد

به گزارش قدس خراسان به نقل از پایگاه اطلاع رسانی فرماندهی مرزبانی استان خراسان رضوی، سرهنگ ستاد محمد محمودی اظهار کرد: در راستای طرح سراسری مبارزه با قاچاق کالا و ارز، مرزبانان هنگ مرزی تایباد موفق شدند مقادیر قابل توجهی کالای قاچاق کشف کنند.

فرمانده هنگ مرزی تایباد افزود: مرزبانان پست کنترل و مراقبت مرزی دوغارون، در جهت پیشگیری از خروج کالای قاچاق از کشور طی چندین عملیات موفق شدند، تعداد ۶۵ عدد حلب روغن نباتی، ۱۳۷۰ پاکت انواع سیگار و ۷۱۰  پاکت انواع توتون به ارزش ۱ میلیارد و ۶۷۲ میلیون و ۲۹۰ هزار ریال را به صورت بلاصاحب کشف کنند. 

وی بیان کرد: قاچاقچیان و مخلان اقتصاد داخلی کشور بدانند مرزبانان با اشراف اطلاعاتی کوچکترین تحرکات را در نوار مرزی زیر نظرگرفته و با هرگونه اقدام سودجویانه قاطعانه برخورد خواهند کرد.

دیگر خبرها

  • ارتش در حال انجام انسداد مرزی ایران و افغانستان است
  • پیروزی نماینده ایران برابر عمان در کاپ آزاد هاکی روی یخ ترکمنستان
  • نیروی زمینی ارتش مشغول انسداد نوار مرزی ایران و افغانستان است
  • کشف میلیاردی کالای قاچاق توسط مرزبانان هنگ مرزی تایباد
  • هاکی روی یخ جام آزاد ترکمنستان؛ شکست آیس باکس ایران مقابل میزبان
  • استارت تیم منتخب هاکی روی یخ ایران با پیروزی
  • کاپ آزاد ترکمنستان| منتخب هاکی روی یخ ایران در اولین گام پیروز شد
  • شروع خوب ایران در کاپ آزاد ترکمنستان
  • رقیب جدی الهلال ظهور کرد/ تیمی که از زمان تاسیس پیروز شده است
  • وزیر حمل‌ونقل اسرائیل دستور بازگشایی حریم‌هوایی و فرودگاه‌ها را صادر کرد