Web Analytics Made Easy - Statcounter

تین نیوز

مدیرکل ترانزیت و حمل و نقل بین‌المللی سازمان راهداری و حمل و نقل جاده‌ای اعلام کرد: در حال حاضر مرزهای زمینی چهارگانه ایران و ترکمنستان با محدودیت‌هایی بازگشایی شدند و امیدواریم مشکلات کامیون‌داران در تبادلات تجاری با این کشور برطرف شود.

به گزارش تین نیوز به نقل از ایسنا، جواد هدایتی درباره آخرین وضعیت پایانه‌های مرزی مشترک ایران و ترکمنستان اظهار کرد: پس از نشست آنلاینی که بین سازمان راهداری و آژانس حمل‌ونقل بین‌المللی ترکمنستان در شهریورماه برگزار شد، اخیرا سومین گذرگاه مرزی ایران و ترکمنستان در مرز اینچه‌برون در استان گلستان بازگشایی شد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی افزود: ایران و ترکمنستان چهار پایانه مرزی مشترک دارند که گذرگاه‌های سرخس، لطف‌آباد و باجگیران در خراسان رضوی و گذرگاه مرزی اینچه‌برون در گلستان فعالیت می‌کردند اما از آنجایی که در دوران شیوع ویروس کرونا ترکمنستان پروتکل‌ها و سیاست‌های منحصر به فردی در مواجه با این ویروس داشت برای ورود اتباع خارجی و ترددهای مرزی، همه مرزهای زمینی و هوایی خود را بست که البته سیاست سختگیرانه‌ای بود اما سبب شد تا مرزهای ما با این کشور مانند دیگر همسایگان ترکمنستان بسته شود.

مدیرکل ترانزیت و حمل‌ونقل بین‌المللی سازمان راهداری و حمل و نقل جاده‌ای خاطر نشان کرد: در این راستا مذاکراتی با این کشور در شهریورماه سال گذشته انجام شد و همین مساله منجر به بازگشایی مرز سرخس و نهایتا مرز لطف‌آباد بعد از سه ماه (یعنی در زمستان سال ۱۳۹۹) شد.

هدایتی ادامه داد: البته با توجه به محدودیت‌های موجود و حجم تبادلات تجاری بین دو کشور، همه بار ترانزیت و تجارت زمینی روی دو مرز سرخس و لطف‌آباد متمرکز شده بود، به همین سبب در تلاش بودیم تا دیگر گذرگاه‌های مرزی مشترک بین دو کشور را باز کنیم و نهایتا با هماهنگی‌های صورت گرفته و مذاکرات انجام شده بین روسای جمهور ایران و ترکمنستان و دیگر مسئولان حوزه دیپلماسی مقرر شد تا کنفرانس ویدئویی بین سازمان راهداری و آژانس حمل‌ونقل جاده‌ای ترکمنستان برگزار شود که این اتفاق در شهریورماه رخ داد و نهایتا پایانه مرزی سوم یعنی اینچه‌برون با ورود یک دستگاه کامیون از ترکمنستان بازگشایی شد.

وی گفت: البته مرز مشترک چهارم باج‌گیران است که در این مدت تنها برای تردد مسافران آن هم از نوع دیپلمات‌ها باز بوده اما با توجه به محدودیت‌هایی که ترکمنستان سال‌هاست برای این گذرگاه مرزی قائل شده چندان تاثیری روی تبادلات تجاری دو کشور ندارد و بازگشایی مرز اینچه برون خود گامی رو به جلوست.

مدیرکل ترانزیت و حمل و نقل بین‌المللی سازمان راهداری و حمل و نقل جاده‌ای اعلام کرد: با بازگشایی پایانه‌های مرزی ایران و ترکمنستان با توجه به این‌که در فصل صادرات محصولات کشاورزی قرار داریم. امیدواریم بتوانیم مشکلات کامیون‌داران در این زمینه برطرف شود همچنین از سویی دیگر ترکمنستان با توجه به حجم تبادلات تجاری بین دو کشور و نقش‌اش در ترانزیت کالا از اروپا و ترکیه به آسیای میانه اهمیت بالایی دارد.

آخرین اخبار حمل و نقل را در پربیننده ترین شبکه خبری این حوزه بخوانید

منبع: تین نیوز

کلیدواژه: سازمان راهداری و حمل و نقل جاده ای پایانه مرزی اینچه برون مرز ایران و ترکمنستان مرز ایران با ترکمنستان ایران و ترکمنستان سازمان راهداری نقل بین المللی تبادلات تجاری نقل جاده ای مرزی مشترک اینچه برون حمل و نقل دو کشور

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.tinn.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «تین نیوز» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۳۴۱۱۷۲۴ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

آیا افغانستانی‌های مقیم ایران، تابعیت می‌خرند؟

عضو کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی اظهار کرد: طرح قانون برای اتباع بیگانه در مجلس آماده شده، اما بعید می‌دانم به این مجلس برسد و انشاالله در مجلس آینده تصویب می‌شود.

به گزارش باشگاه خبرنگاران، وی درباره تجمیع کارت هوشمند اتباع اظهار کرد: طرحی در مجلس برای سازمان ملی اقامت مطرح است که خیلی برای کشور لازم است، اما ممکن است به مجلس یازدهم نرسد و در مجلس دوازدهم باید به‌عنوان یک اولویت پیگیری شود.

نماینده مردم دشتستان در مجلس افزود: این طرح در خصوص اتباع خارجی، اسکان و سامان‌دهی بخش‌های مختلفی دارد که باید تصویب شود، چون در زمینه اتباع خارجی خلا قانونی داریم.

رضایی بیان کرد: ورود ۱۰ میلیون اتباع خارجی به کشور فقط به‌دلیل خلاء قانونی نیست، چون خیلی از اتباع به‌صورت قاچاقی وارد کشور شدند بنابراین راه‌حل اصلی این است که دیوار مرزی بین ما و کشور‌های همسایه به‌ویژه افغانستان و پاکستان احداث شود.

عضو کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس گفت: دیوار مرزی با پاکستان کامل نیست و مشکلاتی که برای مردم این مناطق از کشورمان در خصوص دیوار مرزی به‌وجود آمده یک بحث حقوقی است که قابل حل است، اما اصل دیوار مرزی برای کشور لازم است.

وی تصریح کرد: از آنجا که در خصوص اتباع خارجی خلاء قانونی داریم اتباع از یارانه ما استفاده می‌کنند همچنین از یارانه پنهان، بنزین مجانی، گاز، برق و آب که در کشور ما نسبت به سایر کشور‌های دنیا قیمتش خیلی پایین‌تر است، استفاده می‌کنند در عین اینکه برای کاری که انجام می‌دهند حقوق‌های بالایی دریافت می‌کنند و هیچ حساب و کتابی هم ندارد.

رضایی ادامه داد: اتباع بیگانه در حوزه بهداشت و درمان، آموزش و بخش‌های مختلف خدمات دریافت می‌کنند و در کشور خودشان خیلی از این خدمات اصلا داده نمی‌شود مثلا در افغانستان گاز که نیست برق و آب هم تقریبا نیست، اما در ایران دریافت می‌کنند و هیچ هزینه‌ای هم بابت آن پرداخت نمی‌کنند که یک علت این است که اکثر اتباع، غیرمجاز هستند لذا این امر نیاز به قانون‌گذاری دارد.

عضو کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی اظهار کرد: طرح قانون برای اتباع بیگانه در مجلس آماده شده، اما بعید می‌دانم به این مجلس برسد و انشاالله در مجلس آینده تصویب می‌شود.

دیگر خبرها

  • تحریم‌های آمریکا مانع روابط بانکی و توسعه تجاری اسلام‌آباد-تهران است
  • ثبت بیش از ۸ میلیون تردد در محور‌های آذربایجان‌غربی
  • تردد بیش از ۱۴۲ هزار مسافر در پایانه‌های مرزی خوزستان
  • ثبت بیش از ۸ میلیون تردد در محورهای آذربایجان‌غربی
  • بازگشایی گمرک مرزی افغانستان و ایران در استان نیمروز
  • آیا افغانستانی‌های مقیم ایران، تابعیت می‌خرند؟
  • گلایه‌های رامین رضاییان از وضعیت چمن ترکمنستان (فیلم)
  • تصویری عجیب از وضعیت چمن مصنوعی ورزشگاه ترکمنستان | اعتراض قلعه نویی بی دلیل نبود
  • هشدار تند ایران به کویت درباره میدان آرش
  • تردد نزدیک به ۱۰۳ هزار مسافر نوروزی از پایانه‌های مرزی آذربایجان غربی