Web Analytics Made Easy - Statcounter

ناجی عبیاوی، قائم مقام کمیته امداد امام خمینی (ره) خوزستان در گفت‌وگو با خبرنگار گروه استان‌های باشگاه خبرنگاران جوان از اهواز، با بیان اینکه ارائه خدمات به سالمندان نیازمند و تکریم آن‌ها در دستور کار این نهاد قرار دارد، گفت: در حال حاضر ۸۵ هزار سالمند تحت حمایت کمیته امداد استان هستند و از خدمات متنوع کمیته امداد بهره‌مند می‌شوند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

او با بیان اینکه بیشتر سالمندان به دلایل مختلفی همچون؛ بیماری، بی سرپرستی، از کار افتادگی و فقر تحت حمایت این نهاد قرار گرفته اند افزود: ۳۰ درصد از مددجویان تحت حمایت کمیته امداد استان سالمند بالای ۶۰ سال هستند و مسن‌ترین آن‌ها با ۱۲۱ سال سن زندگی می‌کند، ضمن اینکه از این تعداد ۵۱ هزار نفر زن و ۳۴ هزار نفر مرد هستند که در طول سال از خدمات درمانی، توانبخشی، بهداشتی، معیشت، وام کارگشایی بهره‌مند می‌شوند.

عبیاوی اظهار داشت: علاوه بر کمک‌های مستمر در طول سال، به صورت ویژه در هفته تکریم از منزلت سالمندان، مبلغ ۶۰۰ میلیون تومان به این موضوع اختصاص داده شد که به منظور تجلیل از خانواده‌های سالمند نمونه تحت حمایت در زمینه‌های فعالیت فرهنگی اجتماعی به این عزیزان اهداء شده است.

قائم مقام کمیته امداد امام خمینی (ره) خوزستان تصریح کرد: سالمندانی که مبتلابه بیماری خاص یا صعب‌العلاج هستند از خدمات درمانی به‌صورت رایگان بهره‌مند و به سالمندانی که توانایی حرکت ندارد کمک‌هزینه نگهداری از بیماران زمین‌گیر پرداخت می‌شود.

این مقام مسئول ادامه داد: با توجه به شیوع ویروس کرونا و نیاز سالمندان تحت حمایت به کمک‌های معیشتی و مراقبت‌های بهداشتی توزیع بسته‌های بهداشتی، توزیع غذا بسته‌های معیشتی و ارائه آموزش‌های پیشگیری از کرونا افزایش آگاهی، خود مراقبتی و بهداشت فردی و سبک زندگی سالم و استفاده از ظرفیت سایر دستگاه‌ها برای کمک به معیشت سالمندان از اقدامات کمیته امداد استان برای سالمندان است.

عبیاوی با اشاره به شیوع ویروس کرونا و آسیب‌پذیر بودن سالمندان در برابر این بیماری، بیان کرد: یکی از تمهیدات کمیته امداد در این زمینه، توزیع بسته‌های بهداشتی از قبیل مواد ضد عفونی کننده، ماسک و دستکش در بین سالمندان تحت حمایت است.

او به نیاز‌های اساسی سالمندان تحت حمایت اشاره کرد و گفت: تأمین هزینه‌های درمانی، تجهیزات پزشکی و لوازم مصرفی بهداشتی از جمله نیاز‌های ضروری سالمندان تحت حمایت است و نیکوکاران می‌توانند با همکاری کمیته امداد در تأمین این نیاز‌ها به سالمندان کمک کنند.

انتهای پیام/گ

منبع: باشگاه خبرنگاران

کلیدواژه: کمیته امداد حمایت از سالمندان سالمندان تحت حمایت کمیته امداد

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.yjc.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «باشگاه خبرنگاران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۳۴۱۱۸۴۶ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

بهره مندی بیش از ۱۸۵هزار نفر از خدمات نوروزی جمعیت هلال احمر چهارمحال و بختیاری

به گزارش خبرگزاری خبرآنلاین استان چهارمحال و بختیاری ،مسعود مثنوی گفت : در زمان اجرایی طرح ۴۶ هزار و ۷۶۲ مورد اطلاع رسانی در زمینه نقاط حادثه خیز و آسیب پذیر و راهنمایی مسافرین به نقاط ایمن صورت گرفته است.

وی گفت: همچنین ۲۶ هزار و ۹۸نفر نیز به پویش بهرفت(بهبود رفتارهای ترافیک) پیوستند و ۲۶ هزار و ۴۷۰ کودک از فضای دوستدار کودک بهره‌مند شدند.

مثنوی بیان داشت: ۱۲هزار و ۵۱۳نفر به خیمه نماز و غرفه فرهنگی، ۵۹۹۵ نفر به غرفه طرح یاس، مراجعه کردند.

وی بیان داشت: سنجش و کنترل میزان فشار و قند خون برای ۲۲هزار و ۷۳۰ نفر انجام و ۵۳۴۴بسته موادغذایی جهت افطار در بین مراجعه کنندگان‌ توزیع شد.

مثنوی تصریح کرد: همچنین در راستای اجرای پویش سبز (حفظ محیط زیست و منابع طبیعی) ۱۴۵۶۸ اصله نهال توزیع و غرس شد.

وی با اشاره به خدمات تیم سحاب گفت: ایمن سازی ۳۹۲۶منطقه و اماکن تفریحی، پیشگیری‌ از بروز ۳۳۱۱حادثه، ارائه ۴۹۶۱خدمت امدادی و کمک های اولیه، ۱۰۸۳۶ مورد آموزش مهارت های ایمنی امدادی و نحوه سنجش فشار خون به مسافران‌ و گردشگران ارائه شد.

مثنوی گفت : در مجموع برای اجرای طرح های مختلف سازمان جوانان در استان چهارمحال و بختیاری، ۱۸۵ هزار و ۶۳۲نفر خدمت ارائه شده است.

46

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید. کد خبر 1895783

دیگر خبرها

  • بهره مندی ۴۷۴ هزار نفر از خدمات بیمارستان علامه بهلول گنابادی شهرستان گناباد
  • بهره‌مندی ۲۵۰۰ مددجو از خدمات هنری بهزیستی
  • بهره مندی اهالی روستای هفتوان سلماس از آب سالم و بهداشتی
  • بهره مندی ۴۷۴ هزار نفر از خدمات بیمارستان علامه بهلول گنابادی
  • بهره مندی بیش از یک هزار و ۵۰۰ بیمار هموفیلی از خدمات درمانی و مراقبتی
  • همکاری کمیته‌امداد و سازمان زندان‌ها برای حمایت از خانواده‌های زندانیان
  • بهره مندی بیش از ۱۸۵هزار نفر از خدمات نوروزی جمعیت هلال احمر چهارمحال و بختیاری
  • بهره مندی ۳۹۴ هزار نفر از خدمات آزمایشگاهی مراکز تامین اجتماعی زنجان
  • بهره مندی بیش از ۸۴ هزار بانوی خوزستانی از آموزش‌های مهارتی
  • بهره‌مندی ۱۸۵هزار مسافر از خدمات هلال احمر چهارمحال وبختیاری