Web Analytics Made Easy - Statcounter

وام ازدواج سال ۱۴۰۰ برای زوج‌های کمتر از ۲۵ سال ۱۰۰ میلیون تومان است و برای زوج‌های بالای ۲۵ سال، ۷۰ میلیون تومان.

اما حالا دولت برای تشویق متولدین دهه شصت برای ازدواج، اعلام کرده متولدین دهه شصت که تا پایان امسال ازدواج کنند، علاوه بر وام ازدواج مصوب، ۱۰۰ میلیون تومان وام ازدواج دیگر هم دریافت می‌کنند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

اما تنها شرط دریافت وام ۱۰۰ میلیون تومانی روستایی، داشتن سن بالای ۳۱ سال نیست. این وام ۱۰۰ میلیونی تنها به زوج‌های دهه شصتی روستایی و عشایری تعلق می‌گیرد.

شرایط وام ازدواج ۱۰۰ میلیونی

این خبری است که معاون امور زنان و خانواده رئیس جمهور اعلام کرده و گفته برای زوجین روستایی و عشایری دهه شصتی که تا پایان سال ۱۴۰۰ ازدواج‌ کنند ۱۰۰ میلیون تومان وام علاوه بر وام ازدواج در نظر گرفته شده است.

بر این اساس متولدین سال‌های ۶۰ تا ۶۹ می‌توانند ۱۰۰ میلیون تومان وام ازدواج مازاد دریافت کنند. مشروط به اینکه زوجین بین ۳۱ تا ۴۰ سال داشته باشند و هر دو ساکن روستا باشند و یا جزو عشایر محسوب شوند.

بر اساس قانون بودجه سال جاری، وام ازدواج افراد بالای ۲۵ سال ۷۰ میلیون تومان است. یعنی زوجین می‌توانند در مجموع ۱۴۰ میلیون تومان وام ازدواج دریافت کنند که با احتساب رقم اعلامی معاونت زنان ریاست جمهوری، مبلغ وام این دسته از زوجین به ۲۴۰ میلیون تومان می‌رسد.

البته معاون رئیس جمهور نگفته که آیا هر کدام از زوجین می‌توانند ۱۰۰ میلیون وام ازدواج روستایی جداگانه دریافت کنند یا این ۱۰۰ میلیون مجموع وام هر دو نفر است.

اقساط وام ازدواج روستایی

هنوز جزئیات بیشتری درباره وام ازدواج زوجین روستایی اعلام نشده است. اینکه مجموع اقساط این وام چقدر است و یا چقدر کارمزد به این وام تعلق می‌گیرد.

اما کارمزد وام ازدواج چهار درصد است. یعنی وام قرض‌الحسنه محسوب می‌شود. بر این اساس انتظار می‌رود کارمزد وام ازدواج روستایی هم همین حدود باشد.

همچنین اقساط وام ازدواج ۱۰۰ میلیونی که به صورت عادی به همه زوجین پرداخت می‌شود یک میلیون و ۱۲ هزار تومن است. پس احتمال دارد که اقساط وام ازدواج روستایی هم در همین حدود باشد.

پیش از این، رئیس انجمن علمی طب سالمندان ایران گفته بود: «در سال ۱۴۳۰، حدود سه میلیون سالمند داریم که ازدواج نکرده‌اند و مجبور می‌شویم برای مراقبت از سالمندان، نیروی مراقب وارد کنیم.»

منبع: فردا

کلیدواژه: وام ازدواج وام ازدواج زوجین روستایی وام ازدواج روستایی میلیون تومان وام ۱۰۰ میلیون تومان

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.fardanews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «فردا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۳۴۱۳۰۱۹ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

کسانی که این ورزش را انجام می دهند بیش از بقیه عمر می کنند (فیلم)



منبع:پیج etelaat_binahayat

ویدئوهای دیدنی دیگر در کانال های آپارات و یوتیوب عصر ایران ???????????? کانال 1 aparat.com/asrirantv کانال 2 aparat.com/asriran کانال 3 youtube.com/@asriran_official/videos کانال عصر ایران در تلگرام بیشتر بخوانید: دکتر پاسدار ، متخصص تغذیه و رژیم درمانی : روزه داران حتما وعده غذایی سحری را مصرف کنند (فیلم) چه زمانی باید از کاهش وزن‌ تان بترسید؟ (فیلم) تست پله برای تعیین میزان سلامت قلب: ۶۰ پله را در چند ثانیه بالا می روی؟ (فیلم)

دیگر خبرها

  • شب اول قبرِ کسانی که دفن نمی‌شوند چگونه است؟
  • کسانی که این ورزش را انجام می دهند بیش از بقیه عمر می کنند (فیلم)
  • مالیات بر عایدی سرمایه شامل چه دارایی و کسانی می‌شود؟
  • مالیات بر عایدی سرمایه شامل چه کسانی می‌شود؟
  • (ویدیو) پاداش ۱۸ میلیونی برای فرزند اول در یک وزارت خانه
  • ۱۶ زوج اردبیلی پشت نوبت سرپرستی فرزندخوانده هستند
  • استقلال و پرسپولیس به چه کسانی واگذار شدند؟
  • پاداش ۱۸ میلیونی برای فرزند اول در یک وزارت خانه
  • کارگر فرودگاه، کیف پول ۷۲ میلیونی را به صاحبش بازگرداند
  • اسلامی: کسانی که در دور اول انتخابات مجلس رای ندادند در دور دوم می‌توانند رای دهند