Web Analytics Made Easy - Statcounter

داود رئیسی، مدیر شبکه بهداشت و درمان هندیجان در گفت‌وگو با خبرنگار گروه استان‌های باشگاه خبرنگاران جوان از اهواز، با اشاره به افزایش ناگهانی مراجعه بیماران مبتلا به کرونا به بیمارستان شهداء این شهرستان گفت: کم توجهی مردم نسبت به رعایت شیوه نامه‌های مقابله با کرونا، سبب طغیان مجدد بیماری کووید-۱۹ شده است، به طوریکه در ۲۴ ساعت اخیر چندین بیمار بدحال به بیمارستان هستیم.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

او با اشاره به ارائه دارو و خدمات درمانی به مراجعه کنندگان افزود: نکته جالب توجه در مراجعه کنندگان، خوداری آن‌ها از تزریق واکسن کرونا است، بنابراین مردم باید آگاه باشند که تزریق واکسن، مهمترین راه برای کاهش انتقال بیماری و کاهش تعداد افراد بدحال و کاهش فوت از کرونا است، اما نکته مهم‌تر رعایت دستورالعمل‌های مقابله با بیماری است که و بی توجهی به این نکته سبب می‌شود که واکسن تاثیر چشمگیری در کنترل بیماری نداشته باشد.

رئیسی تزریق واکسن کووید-۱۹ و رعایت شیوه نامه‌های بهداشتی را ۲ بال مقابله موثر با این بیماری منحوس تقی کرد و اظهار داشت: کاهش استفاده از ماسک از سوی مردم، برپایی تجمع و دورهمی‌های خانوادگی و همچنین کاهش استقبال از واکسن کرونا باعث شده تعداد موارد مثبت افزایشی شود، بطوریکه می‌تواند زمینه ساز وقوع پیک ششم در هندیجان باشد.

متخصص داخلی و فوکال پوینت کرونا تصریح کرد: شدت انتقال بیماری کرونا چنان بالا است که در عرض چند روز می‌تواند رنگ بندی هندیجان را از رنگ آبی به قرمز تبدیل کند، بنابراین از مردم، بزرگان و شیوخ و طوایف و به ویژه جوانان خواهشمندیم با تزریق به موقع واکسن و خودداری از برگزاری مراسم شلوغ نظیر فاتحه خوانی، عروسی و... کادر درمان را در مدیریت و ریشه کنی این بیماری یاری دهند.

انتهای پیام/گ

منبع: باشگاه خبرنگاران

کلیدواژه: کرونا ویروس بیماری کووید19 ویروس کرونا واکسن کرونا

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.yjc.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «باشگاه خبرنگاران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۳۴۱۳۰۸۵ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

ضرورت توسعه نان فیبردار با هدف کاهش ابتلا به سرطان

احمد اسماعیل زاده٬ مدیر دفتر بهبود تغذیه وزارت بهداشت گفت: مردم باید اهمیت زیادی به تغذیه خود بدهند تا بروز چاقی، دیابت و پر فشاری خون در بین آن ها کاهش پیدا کند. 

 وی بیان کرد: وزارت بهداشت در حوزه تغذیه سالم سیاست‌های مختلفی از جمله نان کامل را دنبال می‌کند تا نان حاوی فیبر در اختیار مردم قرار بگیرد. مصرف نان فاقد فیبر می‌تواند سبب بروز سرطان در مردم شود.

اسماعیل زاده ادامه داد: آموزش‌های تغذیه در مراکز بهداشتی ارائه شده و کارشناسان تغذیه در خانه‌های بهداشت روستایی مستقر خواهند شد. 

وی افزود: یکی از برنامه‌های وزارت بهداشت پیگیری توزیع شیر در مدارس و کاهش قند در نوشیدنی‌های شیرین است.

مدیر دفتر بهبود تغذیه وزارت بهداشت تاکید کرد: اکنون مرگ و میر‌های زیادی مربوط به بیماری‌های مزمن و غیر واگیر هستند و عامل اول ابتلای افراد به بیماری‌های غیر واگیر، موضوع تغذیه است. 

اسماعیل زاده اضافه کرد: مطالعات نشان می‌دهند که تغذیه سالم نقش پررنگی در پیشگیری از بروز بیماری‌های غیر واگیر دارد.

مدیر دفتر بهبود تغذیه وزارت بهداشت ادامه داد: مصرف زیاد مغزها و آجیل در مقادیر بیشتر از نیاز بدن، به دلیل این که دارای چربی بالایی هستند، می‌تواند انرژی زیادی را وارد بدن فرد کند و در نهایت منجر به افزایش وزن شود.

باشگاه خبرنگاران جوان علمی پزشکی بهداشت و درمان

دیگر خبرها

  • شایع‌ترین اختلالات روانی کرونا و آمار آن
  • درباره سرخک و واکسیناسیون آن چه می‌دانید؟
  • ضرورت توسعه نان فیبردار با هدف کاهش ابتلا به سرطان
  • آنچه بهتر است درباره سرخک و واکسیناسیون آن بدانید
  • بخش عمد‌ه‌ای از سرماخوردگی‌ها کروناست
  • حجاج این ۲ توصیه پزشکی را جدی بگیرند
  • ۲ توصیه مهم پزشکی به زائران خانه خدا | بخش عمده‌ سرماخوردگی‌ها کروناست | شیوع یک سویه بسیار واگیر کرونا
  • واکسیناسیون همگانی گارداسیل انجام می‌شود؟ | مطالعه وزارت بهداشت درباره واکسیناسیون واکسن اچ‌پی‌وی
  • وزارت بهداشت ضرورتی برای تزریق واکسن گارداسیل نمی بیند
  • سندروم پس از کرونا چیست؟