Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از شیراز، دکتر مهرزاد لطفی رئیس دانشگاه علوم پزشکی و خدمات بهداشتی درمانی شیراز در نشست روزانه ستاد دانشگاهی مدیریت بیماری کووید ۱۹با اشاره به وضعیت قرمز کرونایی در شهرستان استهبان، دستور اعزام سریع تیم‌های نظارتی دانشگاه به این شهرستان را صادر و اظهار کرد: لازم است با هماهنگی و همکاری مسئولان و مدیران استهبان، دلایل افزایش ابتلا به کروناویروس در این شهرستان بررسی و راهکار‌های پیشگیری از آن ارائه شود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

او سهل انگاری برای دریافت واکسن و کاهش رعایت شیوه نامه‌های بهداشتی در برابر کروناویروس در استان را خطری جدی برای مواجهه با موج ششم کرونا عنوان کرد و افزود: هم اکنون شهرستان استهبان در استان فارس در وضعیت قرمز کرونایی به سر می‌برد و برای پیشگیری از گسترش آن و دوری از وضعیت قرمز در استان، نیاز به مشارکت، همکاری و همدلی بیش از پیش مردم وجود دارد.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی و خدمات بهداشتی درمانی شیراز در این نشست با اشاره به روند افزایشی مراجعه افراد مثبت و دارای علائم کروناویروس به مراکز ۱۶ ساعته در برخی از شهرستان‌ها بیان کرد: برای کنترل و قطع زنجیره انتقال بیماری کووید۱۹، علاوه بر واکسیناسیون و ایمن سازی عمومی، نظارت بیشتر مسئولان اجرایی بر رعایت اصول بهداشتی در اماکن پرتردد و پایبندی مردم به این امر اهمیت دارد.

او با اشاره به وجود خطر مواجهه با موج ششم بیماری کووید۱۹، واکسیناسیون و رعایت شیوه نامه‌های بهداشتی را ۲ سد پیشگیرانه در برابر این تهدید برشمرد و افزود: در شرایط فعلی با توجه به سرعت انجام واکسیناسیون کروناویروس در فارس، سهل انگاری برخی از هم استانی‌ها نسبت به رعایت شیوه نامه‌های بهداشتی پس از دریافت واکسن، بسیار نگران کننده است و در صورت تداوم این امر، باید آماده موج جدید کروناویروس در استان باشیم.

او هرگونه بی توجهی و رعایت نکردن دستورالعمل‌های بهداشتی را زمینه ساز افزایش موارد ابتلا به این بیماری عنوان کرد و افزود: قطع زنجیره‌های انتقال بیماری در استان تنها با مشارکت مردم با مجموعه سلامت در جدی گرفتن این ویروس و رعایت اصول بهداشتی دست یافتنی است.

انتهای پیام/

منبع: باشگاه خبرنگاران

کلیدواژه: بیماری کرونا مبتلایان به کرونا

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.yjc.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «باشگاه خبرنگاران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۳۴۱۴۸۱۴ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

استهبان، رتبه نخست فارس در عملکرد اجرایی نهضت ملی مسکن را کسب کرد

دویست و چهارمین جلسه شورای مسکن استان فارس با حضور اعضای آن در سالن شهید قاضی استانداری فارس و با حضور محمدهادی ایمانیه استاندار فارس برگزار شد.

در این جلسه وضعیت عملکرد شهرستان‌های استهبان، کوه‌چنار، رستم، پاسارگاد، خرمبید و فراشبند در نهضت ملی مسکن با حضور فرمانداران بررسی شد.

در بررسی آمار عملکرد نهضت ملی مسکن در ۳۷ شهرستان استان فارس، استهبان با رتبه ۳۶ در چهار ماهه اول سال ۱۴۰۲، به عنوان شهرستان نخست استان در پایان سال انتخاب شده است به طوری‌که از عملکرد ۱۲ درصد در فروردین‌ماه به ۸۰ درصد عملکرد در پایان سال ۱۴۰۲ رسیده است.

همچنین در این جلسه عملکرد شهرستان‌های کوه‌چنار، رستم، پاسارگاد، خرمبید و فراشبند و مشکلات پیش روی آنان در حوزه مسکن بررسی و پیگیری شد.

ناصر رضایی، سرپرست اداره‌کل راه و شهرسازی فارس در این جلسه با اشاره به تلاش‌های محمود طالبان مدیرکل پیشین این اداره‌کل، گفت: تا یک ماه آینده شاهد اتفاقات خوبی در حوزه مسکن خواهیم بود و گره‌های موجود در حوزه مسکن استان گره‌گشایی می‌شوند.

باشگاه خبرنگاران جوان فارس شیراز

دیگر خبرها

  • استهبان، رتبه نخست فارس در عملکرد اجرایی نهضت ملی مسکن را کسب کرد
  • افتتاح مرکز تصویربرداری پزشکی غرب فارس در کازرون
  • استهبان رتبه نخست را در اجرای نهضت ملی مسکن در فارس کسب کرد
  • افتتاح ۱۲ پروژه بهداشتی و درمانی در دولت سیزدهم در کردستان
  • برطرف کردن نیازهای استراتژیک بهداشتی و درمانی از اولویت های برنامه ریزی کلان در کردستان است
  • فعالیت ۷۵۰۰ آزمایشگاه پزشکی در کشور / کرونا؛ تجهیزات آزمایشگاهی را فرسوده کرد
  • رفع نیازهای بهداشتی و درمانی از اولویت‌های برنامه‌ریزی کلان در کردستان است
  • ذخیره سازی مناسب داروهای ضروری در کردستان
  • برگزاری نشست فصلی ترجمان دانش در دانشگاه علوم پزشکی اهواز
  • آذربایجان‌غربی در جمع ۱۰ استان برتر اجرای طرح پایش ملی سلامت قرار گرفت