Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش ایرنا، حسن بخشنده امنیه روز یکشنبه در دیدار شماری از مسوولان دستگاه‌های اجرایی کاشان بدون اشاره به زمان و اعتبار درنظر گرفته برای ساخت دهکده سلامت این شهر افزود: این دهکده باید با دورنمای ظرفیت استانی و جمعیت متناسب با این ظرفیت یعنی یک میلیون نفر ساخته شود که بر این پایه مشاور طرح باید مطالعه‌های مرحله صفر آن را به صوررت  EPC (مهندسی، تامین تجهیزات، اجرا) و با جانمایی دقیق آغاز کند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی با تاکید بر نگرش جامع و برنامه‌ریزی بلندمدت برای رفع مشکل‌های کاشان به ویژه در حوزه‌های ترافیکی، فرهنگی و اجتماعی اظهار داشت: با اقدام‌های مقطعی نمی‌توان این مسیر را اصلاح کرد که البته راه عبور از این مشکل‌ها برخورداری از نگاه چندوجهی و اجرایی کردن مجموعه‌ای از برنامه‌های هماهنگ و یکپارچه است.

شهردار کاشان، ترافیک در این شهر را دغدغه و یکی از بسترهای هزینه‌بر برای شهروندان دانست و تصریح کرد: الگوهای نادرست و صدور برخی مجوزها در گذشته زمینه‌‍‌ساز تشدید این معضل برای شهروندان شده که باید این رویه‌ها به صورت اساسی اصلاح شود.

وی از به‌کارگیری ۲ مجموعه مشاور برجسته با عنوان‌های «جامع» و «طه» خبر داد و گفت: مشاور طه ویژه فعالیت‌های عمرانی شهر است و مشاور جامع تمام اقدام‌های مدیریت شهری را پوشش می‌دهد.

بخشنده امنیه، هم‌افزایی و تعامل با شهرهای همجوار را از جمله رویکردهای ضروری برای توسعه منطقه کاشان دانست و گفت: نه تنها مشارکت تمامی نهادها و اداره‌های شهرستان و منطقه برای مدیریت شهری ضروری است، بلکه باید آحاد شهروندان را نیز در تصمیم‌هایی به صورت موثر و واقعی دخالت داد.

شهردار کاشان، توجه ویژه به مباحث فرهنگی و اجتماعی را ضروری بیان و بر استفاده از تمامی ظرفیت‌ها و استعدادها در راستای توسعه شاخص‌های مطلوب در این حوزه تاکید کرد.

وی، حرکت کاشان به سمت شهری هوشمند را از اولویت‌های شهرداری در دوره مدیریت شهری خود برشمرد و اظهار داشت: با ایجاد ارتباط بین شرکت‌های دانش بنیان، سازمان شهرداری‌ها و دهیاری‌ها و شهرداری‌های مختلف می‌توان شاهد توسعه این عرصه به ویژه در شهرستان کاشان باشیم.

بخشنده امنیه، اعطای تسهیلات با نرخ ۱۱ درصد برای گسترش این ظرفیت و بهره‌گیری از تجربه‌ها و امکانات شهرداری اصفهان در زمینه پایش برای کاشان را یادآور شد.

وی بر توزیع عادلانه خدمات و امکانات و همچنین اجرای کار جهادی در برخی مناطق شهر کاشان مانند کوی حسین‌پور تاکید کرد و گفت: چنین اقدام‌هایی باید استمرار داشته باشد.

شهردار کاشان، با برشمردن برخی چالش‌های این منطقه در زمینه مدیریت بحران، از معطل ماندن طرح‌های این حوزه از جمله طرح جامع پدافند غیرعامل کاشان انتقاد و اضافه کرد: بی‌توجهی به چنین الزام‌های پیشگیرانه‌ای عامل وقوع خطرات و بحران‌های جبران‌ناپذیر برای شهر و منطقه است.

شهرداری کاشان ۶ معاونت، پنج منطقه و ۱۰ سازمان زیر مجموعه دارد.

کاشان با جمعیت افزون بر ۳۶۴ هزار نفر، پرجمعیت‌ترین شهر اصفهان پس از مرکز این استان و بیست و هشتمین شهر پرجمعیت ایران محسوب می‌شود.

این شهرستان دارای نخستین تمدن یکجانشینی و شهرنشینی به قدمت محوطه باستانی سیلک (افزون بر هفت هزار سال) است و در فاصله نزدیک به ۲۰۰ کیلومتری شمال اصفهان قرار دارد.

برچسب‌ها سلامت مدیریت شهری کاشان شهرداری کاشان

منبع: ایرنا

کلیدواژه: سلامت مدیریت شهری کاشان سلامت مدیریت شهری کاشان شهرداری کاشان مدیریت شهری

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۳۴۱۵۹۹۸ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

آموزش تفکیک پسماند به بیش از ۱۰۰۰ دانش‌آموز پیش‌دبستانی در اصفهان

مدیرعامل سازمان مدیریت پسماند شهرداری اصفهان با بیان اینکه این سازمان در راستای پرورش نگرش‌های محیط زیستی و نهادینه‌سازی مفاهیم مدیریت پسماند اقدام به برگزاری دوره‌های آموزشی ویژه کودکان کرده است، گفت: سال گذشته ۱۵۱۲ نفر از دانش‌آموزان در مقاطع تحصیلی پیش‌دبستانی و ابتدایی در این دوره‌ها شرکت کردند.

غلامرضا ساکتی در گفت‌وگو با خبرنگار ایمنا با اشاره به اهمیت فرهنگ‌سازی و تجهیز مشترکین در راستای ارتقای کیفیت مشارکت و اعتلای فرهنگ زیست محیطی شهروندان اظهار کرد: سازمان مدیریت پسماند شهرداری اصفهان اقدام به برگزاری برنامه‌های فرهنگی و آموزشی در قالب‌های مختلف و اهدای زیرساخت‌های سخت‌افزاری به شهروندان کرده است.

وی با تاکید بر اینکه اهمیت آموزش محیط زیست به خوبی در سطح جهان میان جوامع شناخته شده است، افزود: دوران کودکی اهمیت بسیاری در ایجاد نگرش‌های محیط زیستی دارد و آموزش حفاظت از محیط زیست در این دوران، راهی برای پرورش نگرش‌های محیط‌زیستی در انسان است.

مدیرعامل سازمان مدیریت پسماند شهرداری اصفهان تصریح کرد: این سازمان در راستای پرورش این نوع نگرش اقدام به برگزاری دوره‌های آموزشی ویژه کودکان و نوجوانان برای نهادینه‌سازی مفاهیم مدیریت پسماند با محوریت اهمیت تفکیک از مبدأ و تحویل اصولی آن کرده است.

ساکتی با بیان اینکه سال گذشته این دوره آموزشی ویژه ۱۵۱۲ نفر از دانش آموزان در مقاطع تحصیلی پیش‌دبستانی و ابتدایی برگزار شد، گفت: شناسایی انواع پسماند، اهمیت کنترل شیرابه، اهمیت تفکیک از مبدأ پسماندها و تحویل اصولی آن، آشنایی با فرایند بازیافت هر یک از انواع پسماندها، آشنایی با مضرات ناشی از مدیریت ناصحیح پسماندها و شناسایی پسماندهای خطرناک از موضوعات این دوره آموزشی بوده است.

کد خبر 746622

دیگر خبرها

  • تصویب بودجه ۲۱ میلیارد تومانی برای شهرداری پیربازار
  • همراهی دولت و شهرداری باعث شکستن قفل واردات واگن‌های مترو
  • آموزش تفکیک پسماند به بیش از ۱۰۰۰ دانش‌آموز پیش‌دبستانی در اصفهان
  • شهردار مشهد: سامانه شمس برای ثبت ایده‌های شهری راه‌اندازی می‌شود
  • در حوزه ارائه خدمات الکترونیکی به رشتوندان اتفاقات خوبی صورت گرفته است/گام های موثر مدیریت شهری در ممیزی املاک
  • حل مسئله پسماند شهرستان دیر نیازمند عزم همگانی است
  • «صادقانی» سرپرست اداره کل طرح‌های توسعه شهری و منطقه‌ای شهرداری اصفهان شد
  • حقوق شهروندان برای کسب درآمد شهرداری پایمال نشود
  • الکترونیکی شدن نیمی از خدمات شهری در رشت
  • معاون شهردار تهران: دوره قبل مدیریت شهری زیست شبانه و نگهداری از حیوانات خانگی را ترویج می‌داد