Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش گروه بین الملل خبرگزاری ایسکانیوز؛ در شرایطی که رسانه‌های غربی از درخواست آنکارا برای خرید ۴۰ جنگنده اف-۱۶ از واشنگتن خبر دادند، رئیس‌جمهور ترکیه اعلام کرد که آمریکا پیشنهاد استفاده از پول پرداختی ترکیه برای پروژه اف-۳۵ برای سفارش جنگنده‌های اف-۱۶ را ارائه کرده است.

بنا بر گزارش خبرگزاری رویترز، رجب طیب اردوغان رئیس‌جمهور ترکیه درباره وضعیت جاری در خصوص خرید جنگنده‌های آمریکایی با توجه به اختلافات دو کشور درباره پروژه فروش اف-۳۵ صحبت کرد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

رئیس‌جمهور ترکیه اعلام کرد که آمریکا به این کشور پیشنهاد داده است، از سرمایه‌گذاری انجام شده آنکارا برای پروژه اف-۳۵ برای خرید اف-۱۶ از آمریکا استفاده شود.

پیش از این در رسانه‌های غربی آمده بود که ترکیه خواستار خرید ۴۰ فروند جنگنده «اف-۱۶» و حدود ۸۰ کیت نوسازی هواپیماهای جنگی خود از آمریکا شده است.

پیشتر آنکارا بیش از ۱۰۰ فروند جنگنده «اف-۳۵» سفارش داده بود که قرار بود توسط شرکت لاکهید مارتین ساخته شود، اما در سال ۲۰۱۹پس از خرید سامانه‌های پدافند موشکی روسی «اس-۴۰۰»، واشنگتن ترکیه را از این قرارداد کنار گذاشت.

از سوی دیگر برخی رسانه‌ها از اقدام دولت آمریکا در تجهیز ارتش یونان به جنگنده‌های اف-35 خبر دادند. طبق گزارش‌های قبلی، دولت آمریکا قصد دارد ۶ فروند از جنگنده‌های اف-۳۵ که ترکیه پیشتر سفارش داده بود را به یونان  بفروشد.

رجب طیب اردوغان، رئیس‌جمهور ترکیه پیشتر از آمریکا خواست که بعد از کنار گذاشتن این کشور از پروژه ساخت جنگنده اف‌-۳۵ پول پرداختی ترکیه را برگرداند.

اردوغان درباره کنار گذاشته شدن ترکیه از پروژه ساخت جنگنده‌های اف‌۳۵ گفته بود: «ما ۱.۴ میلیارد دلار پرداخت کردیم. این پول چه می‌شود. ما این پول را به سادگی به دست نیاوردیم. یا باید هواپیماهایمان را به ما بدهند و یا پولمان را برگردانند»

صفورا طالب زاده کد خبر: 1115276 برچسب‌ها ترکیه

منبع: ایسکانیوز

کلیدواژه: ترکیه رئیس جمهور ترکیه جنگنده های اف

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.iscanews.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایسکانیوز» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۳۴۱۶۴۷۲ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

قیمت دلار و یورو در صرافی ملی امروز سه‌شنبه ۲۸ فروردین ۱۴۰۳

قیمت دلار و یورو امروز در صرافی بانک ملی ایران اعلام شد

براین اساس قیمت خرید دلار آمریکا ۴۳,۱۳۲ (چهل و سه هزار و صد و سی و دو تومان) و قیمت فروش دلار آمریکا ۴۳,۵۶۷ (چهل و سه هزار و پانصد و شصت و هفت تومان) اعلام شد.

همچنین قیمت خرید یورو ۴۵,۹۰۸ (چهل و پنج هزار و نهصد و هشت تومان) و قیمت فروش یورو ۴۶,۳۷۱ (چهل و شش هزار و سیصد و هفتاد و یک تومان) است.

منبع: اقتصاد ۲۴

tags # قیمت دلار سایر اخبار غذای ویژه انسان‌های اولیه چه بود و چه مزه‌ای داشت؟ | دستور پخت یک غذای مخصوص نئاندرتال‌ها! چه کسی لباس را اختراع کرد؛ آیا انسان‌های اولیه همیشه لخت بودند؟ اولین قتل در جهان چگونه اتفاق افتاد؟! انسان‌های نخستین چگونه صحبت می‌کردند؟

دیگر خبرها

  • وزیر خارجه انگلیس: اسرائیل تصمیم گرفته به حمله ایران پاسخ بدهد
  • آخرین وضعیت یامگا برای بازگشت به میادین
  • نایکی پیشنهاد بالاتر می‌دهد؛ غول آمریکایی نمی‌خواهد بازار پرسود بارسلونا را از دست بدهد
  • حسین علایی: ۱۲۰ جنگنده پیشرفته برای مقابله با ایران به پرواز درآمدند اما .../در زمان حمله سپاه، فرمانده سنتکام در اتاق عملیات اسرائیل حضور داشت
  • حواشی «مست عشق» همچنان ادامه دارد/ چرا اکران فیلم به تعویق افتاد؟
  • پرینچک: ترکیه حریم هوایی خود روی آمریکا و اسرائیل را ببندد
  • ۱۰ هواپیمای جنگنده که افراد عادی نیز می‌توانند بخرند(+عکس)
  • قیمت دلار و یورو در صرافی ملی امروز سه‌شنبه ۲۸ فروردین ۱۴۰۳
  • خرید از کدام شعبه آمازون ؟ آمازون امارات یا آمازون آمریکا ؟
  • هرگز فکر نمی‌کردیم آقای خامنه‌ای دستور چنین حمله برق‌آسایی به اسرائیل را بدهد!