Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از شیراز، محسن علیزاده عضو کمیسیون اقتصادی مجلس شورای اسلامی گفت: با توجه به اینکه در گذشته چهار نیروگاه یک هزار مگاواتی در استان فارس مصوب شده، اما این نیروگاه‌ها راه‌اندازی نشده است، از دولت سیزدهم می‌خواهیم که این نیروگاه‌ها را عملیاتی و برای پیشگیری از خاموشی تابستان‌های آتی تدبیر کند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

او افزود: با توجه به مشکلات برق در سال‌های آینده راه اندازی این نیروگاه می‌تواند تاثیرات مثبتی در حوزه انرژی و تامین نیاز‌های مردم و بخش‌های صنعت و کشاورزی داشته باشد.

نماینده مردم شهرستان‌های سپیدان و بیضاء در مجلس با اشاره به سفر استانی ۲۲ مهرماه ۱۴۰۰ دولت به استان فارس گفت: اتصال فارس به دریا از موضوعات و نکاتی بوده که در دو دولت گذشته مطرح شده است و ضمن تاکید مقام‌های عالی کشور بر این موضوع، اما هنوز به صورت نهایی عملیاتی نشده است، از این رو از دولتمردان سیزدهم انتظار می‌رود گام‌های عملی در این زمینه بردارند.

علیزاده با بیان اینکه اتصال فارس به خلیج فارس از نکاتی است که انتظار داریم در دولت سیزدهم انجام شود، افزود: قطعا این مهم به عنوان یک آرزوی دیرینه مردم استان است.

عضو کمیسیون اقتصادی مجلس با بیان اینکه استان‌هایی که مسیرشان از دریا به نسبت به فارس دور‌تر است توانسته اند در سال‌های گذشته به دریا متصل شوند ادامه داد:، اما متاسفانه فارس از این مهم محروم مانده و با وجود لحاظ شدن تمام پیوست‌های امنیتی، اما استان پهناور فارس هنوز نتوانسته به دریا متصل شود.

نماینده مردم سپیدان و بیضاء در مجلس با بیان اینکه هر چند که در دولت یازدهم و دوازدهم بار‌ها عنوان شد که آزاد راه شیراز به اصفهان افتتاح می‌شود، اما این اتفاق هنوز رخ نداده است، بیان کرد: طی بازدید که وزیر راه و شهرسازی از این پروژه داشت، به نظر رسید که تکمیل این آزاد راه نیازمند اعتبارات بیشتری است.

علیزاده با در ادامه با تاکید بر عملیاتی شدن قطعه ۸ آزاد راه شیراز اصفهان و اتصال این مسیر به جنوب کشور به عنوان کریدور اتصال شمال به جنوب ادامه داد: قطعا اتصال این کریدور باید از محور دالین نور آباد انجام شود.

عضو کمیسیون اقتصادی مجلس با اشاره به اینکه تکمیل پروژه آبرسانی از سد درودزن به شهر شیراز، بیضا، شهرستان خرامه، زرقان، مرودشت نیازمند تامین اعتبار است، ادامه داد: قطعا این موضوع باید به جد در دستور کار دولت قرار گیرد.

علیزاده با اشاره به اینکه حمایت از طرح انتقال آب به فارس از مطالبات اصلی مسئولان استان به شمار می‌رود که باید در دولت سیزدهم عملیاتی شود افزود: هرچند که استان فارس از گذشته تاکنون به عنوان یک استان در بخش کشاورزی می‌شناسند، اما این استان نتوانسته بهره چندانی از کشاورزی ببرد.

نماینده مردم شهرستان‌های سپیدان و بیضاء در مجلس گفت: اگرچه کشاورزان استان برای تولید محصولات آب‌ها را از عمق ۴۰۰ متری استخراج می‌کنند، اما فرآوری نکردن محصولات باعث شده تا محصولات تولید شده فارس به دیگر استان‌ها انتقال و ایجاد ارزش افزوده کند.

عضو کمیسیون اقتصادی مجلس بر لزوم حمایت دولت در ایجاد صنایع تبدیلی و تکمیلی تاکید کرد و افزود: قطعا این مهم باعث می‌شود زنجیره غذایی استان تکمیل شود.

او با اشاره به اینکه در شرایط فعلی و بنا بر تاکید مقام معظم رهبری ایجاد پایه‌های درآمدی جدید در استان باید مد نظر دولت قرار گیرد گفت: قطعا گردشگری یکی از بهترین و پایدار‌ترین پایه‌های درآمدی اقتصادی استان است و علی رغم ظرفیت‌های بسیار بالای گردشگری استان، اما این موضوع همچنان در فارس مغفول مانده است.

علیزاده تصریح کرد: خط انتقال نفت خام به پالایشگاه‌های استان از دیگر مطالبات نمایندگان مردم استان فارس در مجلس از دولت است.

انتهای پیام/ 

منبع: باشگاه خبرنگاران

کلیدواژه: کمیسیون اقتصادی مجلس مجلس شورای اسلامی خاموشی تابستان 1401 عضو کمیسیون اقتصادی مجلس استان فارس

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.yjc.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «باشگاه خبرنگاران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۳۴۱۷۲۲۵ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

خاموشی چراغ های کمربندی جنوب شیراز مشکل ساز شد

به گزارش سرویس شهروند خبرنگار خبرگزاری صدا و سیما، شهروندان از طریق سامانه ۱۲۱ یا اپلیکیشن برق من یا وب سایت برق من، می توانند درخواست رسیدگی به قطعی برق، خاموشی معابر و.... را به شرکت برق ارائه نمائید. شهروند خبرنگار ما مدعی است هیچ ارگانی مسئولیت خاموشی کمربندی جنوب شیراز را برعهده نگرفته است و با ارسال فیلمی خاموش بودن چراغهای کمربندی جنوب شیراز را به تصویر کشید.  

متن شهروند خبرنگارما:

باسلام
بیش از یک سال هست که چراغ های کمربندی جنوب شیراز خاموش هست که نه اداره راه و شهرسازی و نه شهرداری هیچ کدام مسئولیتی در قبال آن قبول نمی کنند لازم به ذکر است که این جاده بکی از پرخطرترین و پرتصادف ترین جاده های کشور هست و جان تعداد زیادی را به خطر می‌اندازد. اگر جهت حل و پیگیری این موضوع گزارشی تهیه بفرمایین ممنون میشم.

کد ویدیو دانلود فیلم اصلی

دیگر خبرها

  • اطلاعیه خاموشی برق در چرام
  • افزایش ۵۷ درصدی دستمزد ۱۴۰۱ بیکاری را ۸ درصد کاهش داد
  • صدای میرسلیم هم درآمد: رئیسی تدبیر مناسبی بیندیشد
  • خاموشی یکساله چراغ های کمربندی جنوب شیراز
  • خاموشی چراغ های کمربندی جنوب شیراز مشکل ساز شد
  • اظهارات علیرضابیگی درباره فساد چای دبش، خودرو‌های شاسی بلند، اعتراضات سال ۱۴۰۱ و ...
  • اظهارات جنجالی علیرضابیگی درباره فساد چای دبش، خودروهای شاسی بلند، اعتراضات سال 1401 و ...
  • گام‌های دولت برای افزایش صادرات غیرنفتی
  • انتقاد شهاب الدین صدر از نمایندگان؛ چرا صدای مجلس بلند نمی‌شود
  • انتقاد صریح شهاب الدین صدر از نمایندگان؛ این همه قیمت دلار و سکه بالا رفته اما صدای از مجلس بلند نمی‌شود /مجلس بعدی لایحه حجاب را یکبار دیگر مرور کند