Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایسنا»
2024-04-25@05:15:59 GMT

رشد ۱۳ درصدی اهدا خون در ایلام در نیمه نخست امسال

تاریخ انتشار: ۲۶ مهر ۱۴۰۰ | کد خبر: ۳۳۴۱۷۶۹۰

ایسنا/ایلام مدیر کل انتقال خون استان ایلام از رشد بیش از ۱۳ درصدی اهدا خون در نیمه نخست امسال خبر داد و گفت: همراهی و حضور مستمر اهدا کنندگان خون در مراکز و پایگاه‌های انتقال خون موجب توفیق خدمت رسانی به بیماران و نیازمندان به خون و فراورده‌های خونی در استان ایلام شده است.

 دکتر «مهدی اکبری دهبالایی» در گفت‌و گو با ایسنا، اظهار کرد:  در ۶ ماهه نخست امسال تعداد ۸ هزار و ۴۸۲ نفر مراجعه کننده اهدا خون داشته‌ایم و  در این مدت از ۷ هزار و ۱۶۷ نفر خونگیری صورت گرفته است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


وی  با اشاره به اینکه در نیمه نخست امسال شاهد رشد بیش از ۱۳ درصدی در خونگیری و ۱۶ درصدی در مراجعه برای اهدا خون بوده‌ایم، افزود: ۶۱۷ نفر در شهرستان‌های مهران، هلیلان، ایوان، ملکشاهی و چرداول برای اهدا خون به تیم‌های سیار خونگیری انتقال خون مراجعه کرده‌اند که از مجموع مراجعه این افراد، تعداد ۵۸۲ واحد خونگیری انجام شده است.
اکبری دهبالایی در ادامه با بیان اینکه در نیمه نخست سال گذشته تعداد ۶ هزار و ۵۰۵ نفر مراجعه کننده برای اهدا خون داشته‌ایم، گفت: در این مدت از ۶ هزار و ۳۹۷ نفر اهدا کننده خونگیری صورت گرفته است.
وی عنوان کرد: در ۶ ماهه نخست امسال ۹ هزار و ۹۷۳ واحد خون و فرآورده‌های خونی در بین مراکز درمانی استان ایلام پخش شده که شامل ۱ هزار و ۶۳ واحد خون فیلتره، ۴ هزار و ۹۷۶ واحد گلبول قرمز متراکم، ۱ هزار و ۸۷۲ واحد پلاسمای تازه منجمد شده، ۵۵۶ واحد رسوب کرایو، ۱ هزار و ۴۱۷ واحد پلاکت، ۲۲ واحد پلاکت آفرزیس و ۶۷ واحد گلبول قرمز شسته شده بوده است.
مدیر کل انتقال خون استان ایلام ادامه داد: در نیمه نخست سال ۹۹ نیز تعداد ۸ هزار و ۵۱۶ واحد خون و فرآورده‌های خونی در بین مراکز درمانی استان ایلام توزیع شده که شامل ۱ هزار و ۲۲۶ واحد خون فیلتره، ۴ هزار و ۱۲۵ واحد گلبول قرمز متراکم، ۱ هزار و ۲۹۸ واحد پلاکت، ۱ هزار و ۲۹۰ واحد پلاسمای تازه منجمد شده، ۵۲۰ واحد رسوب کرایو، ۲ واحد پلاکت آفرزیس و ۵۵ واحد گلبول قرمز شسته شده است.
اکبری دهبالایی در ادامه تشریح فعالیت‌های صورت گرفته اداره کل انتقال خون تصریح کرد: در ۶ ماهه نخست سال جاری ۲۸ مراجعه اهدا پلاکت آفرزیس داشته‌ایم که از این تعداد ۲۳ مورد انجام شده این در حالی است که در مدت مشابه سال گذشته تنها ۲ مورد بوده است.
وی به حضور مستمر تیم‌های سیار خونگیری در شهرستان‌های استان ایلام اشاره و بیان کرد: در تلاشیم تا با تجهیز و راه اندازی سامانه سیار خونگیری بتوانیم حضور خود را در سطح همه شهرستان‌ها به صورا کاملا فعال داشته باشیم.
مدیر کل انتقال خون استان ایلام یادآور شد: خوشبختانه با پیگیری‌های انجام شده و با توجه به نیاز مبرم و بعد مسافتی شهرستان مرزی دهلران با مرکز استان توانستیم تیم سیار خونگیری را در این شهرستان مستقر کنیم و در تلاشیم که با همکاری فرمانداری ویژه دهلران بتوانیم ساختمان پایگاه انتقال خون این شهرستان احداث شود.
اکبری دهبالایی با تاکید بر اینکه نیاز به اهدا خون همیشگی است، اضافه کرد: خوشبختانه مردم نوع دوست استان ایلام همواره خالصانه با اهدا خون خود یار و یاور بیماران و نیازمندان به خون بوده‌اند که جای تقدیر و تشکر فراوان دارد.
اکبری دهبالایی با بیان اینکه بیماران همیشه و در همه حال چشم به راه اهدا کنندگان خون، این ناجیان حیات و اسوه‌های ایثار و نوع دوستی هستند، اظهار کرد: با توجه به اینکه تاریخ انقضای پلاکت و دیگر سلول‌های خونی بین ۳ تا ۳۵ روز است لذا نیاز به حضور اهدا کنندگان خون در مراکز اهدا برای انجام این اقدام خدا پسندانه همواره احساس می‌شود.

انتهای پیام

منبع: ایسنا

کلیدواژه: استانی اجتماعی منطقه ایلام انتقال خون واحد گلبول قرمز اکبری دهبالایی کل انتقال خون سیار خونگیری نیمه نخست استان ایلام نخست امسال واحد پلاکت واحد خون اهدا خون ۱ هزار

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.isna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایسنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۳۴۱۷۶۹۰ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

امسال بالاخره سال قهرمانی پی‌اس‌جی است

به گزارش "ورزش سه"، آرسن ونگر یکی از چهره‌های مشهور و ‏تاثیرگذار فوتبال فرانسه است. سرمربی افسانه‌ای آرسنال در حال ‏حاضر به عنوان رئیس توسعه جهانی فیفا فعالیت می‌کند. تاثیرگذاری ‏ونگر بر فیفا به حدی است که او برای تغییر قانون آفساید به عنوان ‏یکی از اساسی‌ترین قوانین فوتبال تلاش می‌کند.‏

ونگر امروز در یک مصاحبه به حمایت از نمایندگان کشورش در ‏رقابتهای این فصل اروپا پرداخت. ونگر گفت بعد از سالها امسال ‏بالاخره می‌تواند سال قهرمانی پی‌اس‌جی در لیگ قهرمانان باشد. او ‏حمایت از مارسی را هم فراموش نکرد و گفت این تیم اسلحه‌های ‏لازم برای قهرمانی در لیگ اروپا را در اختیار دارد. ‏

پاری سن ژرمن در مرحله یک‌چهارم نهایی چمپیونزلیگ به خصوص ‏در بازی برگشت مقابل بارسلونا نشان داد که یکی از قدرتهای این ‏فصل فوتبال اروپا است. آنها در نیمه‌نهایی باید به مصاف دورتموند ‏بروند و در فینال با برنده دیدار رئال مادرید-بایرن مونیخ روبرو خواهند ‏شد. ‏

ونگر که امروز در یک برنامه فوتبالی در استاد دو فرانس شرکت کرده ‏بود گفت:" من از اول فصل گفته‌ام که امسال می‌تواند سال ‏پی‌اس‌جی باشد. ما امسال یک فینال زودرس بین منچسترسیتی و ‏رئال داشتیم که یکی از مدعیان اصلی کنار رفت. من معتقدم بالاخره ‏و بعد از سالها امسال می‌تواند سال قهرمانی پاری سن ژرمن در لیگ ‏قهرمانان باشد". ‏

ونگر در ادامه درباره مارسی که با حذف کردن بنفیکا در لیگ اروپا به ‏نیمه‌نهایی رسیده صحبت کرد و گفت:" مارسی اسلحه‌های کافی برای ‏رسیدن به فینال را دارد. هم پی‌اس‌جی و هم مارسی امسال می‌توانند ‏به فینال‌های اروپایی برسند. وقتی تیمهای کشور شما به نیمه‌نهایی ‏می‌رسند مگر می‌توانید دائم به فینال فکر نکنید؟" ‏

دیگر خبرها

  • رشد صادرات گمرکات استان ایلام در یک‌ ماه نخست سال‌ جاری
  • امسال بالاخره سال قهرمانی پی‌اس‌جی است
  • آسفالت محله های اندوان خوراسگان تا نیمه اول امسال
  • بهره برداری از ۶ واحد نان کامل در ایلام
  • هزینه ۸۰۰ میلیارد تومانی در حوزه زیرساخت های اربعین
  • افزایش ۲۱ درصدی ترانزیت کالا از مرز مهران
  • افزایش ۲۰‌درصدی کشت بهاره در ساوجبلاغ
  • زرندی‌ها ۴۰۰۰۰ واحد خون اهدا کردند
  • تحقق ۱۰۳ درصدی تولید در پتروشیمی ایلام
  • مراجعه بیش از یک هزار ایلامی به پایگاه انتقال خون