Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایسنا»
2024-04-23@06:29:32 GMT

تورم کم سابقه در آلمان

تاریخ انتشار: ۲۶ مهر ۱۴۰۰ | کد خبر: ۳۳۴۱۷۷۸۰

تورم کم سابقه در آلمان

نرخ تورم بزرگ ترین اقتصاد اروپا به اوج ۲۸ سال اخیر رسید.

به گزارش ایسنا، نرخ تورم آلمان در ماه سپتامبر بالای نرخ هدف گذاری شده دو درصدی باقی مانده است. طبق اعلام مرکز آمار این کشور، متوسط بهای مصرف کننده مثبت ۴.۱ درصد بوده که ۰.۲ درصد بیشتر از رقم ثبت شده ماه قبل و ۰.۱ درصد بیشتر از انتظارات فعالان اقتصادی بوده است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

 

این نرخ تورم که بالاترین تورم های ثبت شده در ۲۸ سال اخیر در این کشور محسوب می‌شود، بیش از همه تحت تاثیر افزایش قیمت بخش انرژی قرار گرفته که نرخ تورم آن به ۱۴.۳ درصد رسیده است. طبق اعلام مرکز آمار آلمان، تورم در بخش مواد غذایی  به ۴.۹ درصد رسیده است.

متوسط نرخ تورم آلمان در سال‌های ۱۹۵۰ تا ۲۰۲۱ برابر با ۲.۱۱ درصد بوده است که بالاترین رقم مربوط به اکتبر ۱۹۵۱ با ۱۱.۵۴ درصد و کمترین نرخ تورم نیز تورم منفی ۷.۶۲ درصدی ماه ژوئن سال ۱۹۵۰ بوده است.

بر مبنای ماهانه نیز تورم آلمان در این ماه ۰.۱ درصد اندازه‌گیری شده که ۰.۱ درصد کمتر از تورم ماه قبل بوده است. هسته تورمی که تغییرات قیمت مربوط به گروه مواد غذایی و انرژی را به دلیل نوسانات آن‌ها در نظر نمی‌گیرد، در این ماه به ۱.۹ درصد رسیده است.

همچنین به مانند بسیاری از دیگر کشورهای اروپایی، نرخ تورم در اسپانیا افزایش پیدا کرده است؛ به گونه ای که تورم سالانه این کشور تا پایان ماه آگوست با ۰.۳ درصد افزایش نسبت به مدت مشابه ماه قبل به ۴.۰ درصد رسیده است.

این نرخ تورم که بیشترین نرخ تورمی اسپانیا در طول هشت سال اخیر محسوب می‌شود، بیش از همه تحت افزایش تورم بخش حمل و نقل قرار گرفته است که تورم آن به ۹.۸ درصد رسیده است. تورم بخش لباس و پوشاک نیز به ۱.۲ درصد است. در بین دیگر بخش ها، نرخ تورم در بخش فرهنگو آموزش به ۰.۹ درصد و در تنباکو به ۰.۳ درصد رسیده است.

نرخ تورم ماهانه در اسپانیا با ۰.۲ درصد افزایش نسبت به ماه قبل به ۰.۸ درصد رسیده است. متوسط نرخ تورم اسپانیا در بازه زمانی ۱۹۸۰ تا ۲۰۲۱ معادل ۳.۴۱ درصد بوده که بالاترین تورم ثبت شده، مربوط به ماه اکتبر ۱۹۸۰ با ۱۵.۵ درصد و کمترین تورم نیز مربوط به ماه سپتامبر ۲۰۰۹ با منفی ۱.۶ درصد بوده است.

انتهای پیام

منبع: ایسنا

کلیدواژه: آلمان اسپانيا درصد رسیده درصد بوده نرخ تورم ماه قبل ۱ درصد ۲ درصد

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.isna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایسنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۳۴۱۷۷۸۰ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

نیاز ۱۰۰ هزار میلیاردی استان برای تکمیل طرح‌های نیمه تمام

به گزارش خبرگزاری صدا و سیما مرکز یزد، مهران فاطمی با اشاره به راهبرد‌های دولت برای تکمیل طرح‌های نیمه تمام گفت: در استان صد‌ها طرح نیمه تمام داریم که برای تکمیل آنها به بیش از ۱۰۰ هزار میلیارد تومان نیاز است.

وی افزود: دولت برای تحقق این مساله به اجرای طرح «ایران یار» می‌پردازد تا تزریق تسهیلات و منابع به صورت خاصی انجام شود.

استاندار درباره روند تغییر مدیران استان اظهار داشت: اسامی مدیران مشخص و به وزارتخانه اعلام شده است. استعلام این مدیران در حال انجام بوده و برای تغییر مدیران و اعلام جانشینان آنان باید فرآیندی طی شود.

وی درباره آمار اشتغال استان هم تصریح کرد: نرخ بیکاری استان به مدت هفت سال متوالی ۲ رقمی بود که هم اکنون به زیر هفت درصد رسیده و از متوسط کشوری نیز پایین‌تر است. آمار بیکاری مردان به زیر ۳ درصد رسیده که پایین‌ترین نرخ بیکاری مردان در کشور به شمار می‌آید و آمار نرخ بیکاری زنان نیز از ۳۲ به ۱۸ درصد رسیده است.

فاطمی با اشاره به اشتغال بیش از ۸۰ درصدی بومی‌ها در دو سال گذشته ادامه داد: در خصوص تعهد اشتغال نیز سهم استان برای امسال مشخص شده که اشتغال فارغ التحصیلان سهم بسیار مهمی دارد.

وی خاطرنشان ساخت: ما متعهد شدیم که بیش از ۴۵ درصد اشتغال استان برای فارغ التحصیلان باشد که حدود هفت هزار نفر را شامل می‌شود.

استاندار وضعیت بارندگی در استان را مطلوب خواند و گفت: در قالب طرح‌هایی نظیر امام حسن مجتبی (ع) به ۲۵ روستا در بهاباد آبرسانی شد و ۲۶۶ روستا در تفت نیز در این برنامه قرار دارد که به هزار میلیارد تومان نیاز است.

وی با اشاره به اقدامات انجام گرفته برای مدیریت سیلاب افزود: طرح‌های بسیار خوبی انجام گرفته تا نفوذ آب به سفره‌های زیرزمینی و کاهش آسیب رواناب‌ها را شاهد باشیم.

فاطمی درباره دو بانده شدن جاده بافق ـ بهاباد خاطرنشان ساخت: این مساله در دستور کار قرار دارد، اما برای اجرایی شدن به ماده ۲۳ نیاز دارد که تاکنون محقق نشده است.

دیگر خبرها

  • تورم فروردین ماه اعلام شد
  • اسلام به زودی بزرگترین دین در فرانکفورت می‌شود
  • گزارش عجیب رییس سازمان برنامه درباره نرخ تورم؛ تورم به کانال ۳۰ درصد رسید
  • گزارش عجیب رییس سازمان برنامه درباره نرخ تورم/ منظور: تورم به کانال ۳۰ درصد رسید
  • ۱۱ سد کشور به پرشدگی ۱۰۰ درصدی رسیدند
  • ریزش سرمایه‌گذاری خارجی چین
  • جهش واردات نفت چین از روسیه
  • افزایش کم سابقه صادرات تسلیحات آلمان در سال ۲۰۲۴
  • چند نفر در نوبت دوم کنکور ۱۴۰۳ شرکت کردند؟
  • نیاز ۱۰۰ هزار میلیاردی استان برای تکمیل طرح‌های نیمه تمام