Web Analytics Made Easy - Statcounter

معاون میراث فرهنگی استان تهران گفت: بار‌ها برای ما این اتفاق رخ داده که با رسانه‌ای مصاحبه کرده ایم و درباره موضوعی توضیحاتی را ارائه داده ایم، اما پاسخ ما را درج نکرده اند و مجددا سوالات و شبهات دیگری را مطرح کرده اند که از قبل به آن‌ها پاسخ داده شده است. مرتضی ادیب زاده معاون میراث فرهنگی استان تهران درباره چرایی عدم وجود مفاهمه بین مدیران میراث فرهنگی با کنشگران مدنی فعال در این حوزه به میزان گفت: فعالان حوزه میراث فرهنگی از نظر ما نهاد‌های مدنی و سازمان‌های غیر دولتی و خبرگزاری‌هایی هستند که به طور رسمی در حال فعالیت هستند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

اما اینکه افرادی بخواهند نظراتی غیرکارشناسی و بدون آگاهی را ابراز بکنند به دور از اخلاق و انصاف خواهد بود. ما در مجموعه میراث فرهنگی تا به حال پذیرای همه خبرنگاران بوده ایم و این آمادگی را داریم که جلسات گوناگونی را هم با آن‌ها داشته باشیم. البته در حال حاضر به خاطر شرایط ناشی از بیماری کرونا ما این امکان را نداریم که نشست‌های خبری را برگزار کنیم. اما امیدواریم با برطرف شدن بیماری کرونا بتوانیم در اولین فرصت نشستی را با خبرنگاران حوزه میراث فرهنگی داشته باشیم.   وی ادامه داد: تلاش ما همواره این بوده تا درباره موضوعات حساس و مهمی که برای آحاد مردم و علاقه‌مندان به حوزه میراث فرهنگی پرسش برانگیز شده پاسخ لازم را ارائه بدهیم. ما بر اساس مدارک، مستندات و اتفافاتی که در حوزه اداری رخ می‌دهد با رسانه‌ها گفتگو می‌کنیم. درواقع مبنای گفتگو‌هایی که ما با رسانه‌ها داریم شنیده ها، حواشی یا ابراز نظر‌های سوگیرانه‌ای که گاهی مطرح می‌شود و به بروز شایعاتی در فضای مجازی دامن می‌زند نیست. البته این مساله فقط محدود به حوزه میراث فرهنگی نیست و در حوزه‌های گوناگون این نوع قضایا وجود دارد. اما درخواست ما این است که اگر یک فعال حوزه میراث فرهنگی یا فرد علاقه مند، دوستدار و دلسوزی پیگیر موضوعی در این حوزه هست آن موضوع را از طریق مجموعه میراث فرهنگی پیگیری بکند. بار‌ها برای ما این اتفاق رخ داده که با رسانه‌ای مصاحبه کرده ایم و درباره موضوعی توضیحاتی را ارائه داده ایم، اما پاسخ ما را درج نکرده اند و مجددا سوالات و شبهات دیگری را مطرح کرده اند که از قبل به آن‌ها پاسخ داده شده است.   بیشتر بخوانید: به میراث فرهنگی یک شبکه تلویزیونی اختصاص داده شود
معاون میراث فرهنگی استان تهران درخصوص طرح مجدد انتقاد‌ها درباره وضع نامطلوب خانه پدری جلال آل احمد اذعان داشت: باید به این نکته واقف باشیم که صندوق احیا و بهره برداری از بنا‌های تاریخی یک نهاد قانونی است که در تعامل با وزارتخانه میراث فرهنگی وظیفه احیای بنا‌های تاریخی گوناگونی که وزارت میراث فرهنگی یا دیگر دستگاه‌ها در اختیار دارند را بر عهده دارد. درواقع تلاش صندوق احیا بر این امر متمرکز شده تا در موضوع واگذاری بنا‌های تاریخی به مثابه پلی میان وزارت میراث فرهنگی و بخش خصوصی عمل بکند. مسوولان صندوق احیا تجربه‌های موفقی هم در این زمینه داشته اند. البته در مواردی هم پیش آمده که بهره بردار کوتاهی‌هایی داشته است. البته خود مدیران صندوق احیا در صورت لزوم درباره این موارد پاسخگو خواهند بود.   ادیب زاده افزود: اما در مورد خانه پدری جلال آل احمد باید اشاره کنم که این خانه از طرف اداره کل میراث فرهنگی تهران به صندوق احیا واگذار شده و از طرف صندوق احیا هم به بهره بردار واگذار شده و قرارداد مربوط به آن به امضا رسیده است. به خاطر موقعیت مکانی خاص خیابان خیام و آن کوچه‌ای که این خانه در آن واقع شده در یک مقطع کوتاهی اتفاقاتی پیش آمد که بلافاصله توسط یگان حفاظت استان و نیروی انتظامی برطرف شد. موقعی که بهره بردار قرار بود این خانه تاریخی را تحویل بگیرد نیرو‌هایی را برای تخلیه آنجا مستقر کردند تا از انباشت زباله و تجمع کارتن خواب‌ها و معتادانی که به صورت غیرقانونی و با شکستن قفل وارد آنجا شده بودند جلوگیری کنند. به هرحال این مشکلات رفع و رجوع شده و در حال حاضر این خانه در مرحله طراحی و مطالعه و ارائه طرح مرمت قرار دارد. امیدواریم تا قبل از پایان سال هزار و چهارصد کار‌های مربوط به مرمت این خانه تاریخی آغاز بشود.   انتهای پیام/ برچسب ها: مرتضی ادیب زاده میراث فرهنگی

منبع: خبرگزاری میزان

کلیدواژه: میراث فرهنگی حوزه میراث فرهنگی صندوق احیا

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.mizan.news دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرگزاری میزان» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۳۴۱۸۰۲۹ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

بلقیس پربازدید‌ترین اثر تاریخی خراسان‌شمالی در ایام نوروز

به گزارش خبرگزاری صدا و سیمای خراسان شمالی؛ علی مستوفیان افزود: در مدت تعطیلات نوروزی تاکنون سه هزار و ۵۰۰ گردشگر داخلی و خارجی از این شهر تاریخی در اسفراین بازدید کرده اند.
مجموعه شهر تاریخی بلقیس دومین بنای عظیم خشتی و گلی ایران پس از ارگ بم است که در فهرست آثار ملی ایران ثبت شد و با توجه به اهمیت و غنای تاریخی آن در سال ۱۳۸۸ به عنوان پایگاه میراث فرهنگی مصوب و فعالیت مطالعاتی، مرمتی و باستان شناسی آن آغاز شد.
مستوفیان در ادامه با بیان اینکه گنجینه مفخم بجنورد در رتبه بعدی بازدید‌های نوروزی قرار دارد، گفت: تاکنون ۲ هزار و ۲۱۹ نفر نیز از مجموعه فرهنگی و تاریخی مفخم بازدید کردند.
مجموعه فرهنگی تاریخی مفخم متشکل از آینه‌خانه و عمارت از یادمان‌های برجسته دوره قاجار است، بنای آینه‌خانه به شماره هزار و ۱۶۷ در فهرست آثار ملی کشور به ثبت رسیده و از سال ۱۳۷۹ تاکنون به‌عنوان موزه اسناد و نسخ خطی مورد استفاده قرار می‌گیرد.
خراسان شمالی دارای ۱۱۵ جاذبه گردشگری، ۲۴ منطقه نمونه ملی و استانی و هشت روستای هدف گردشگری است.

دیگر خبرها

  • بازدید بیش از ۳۰۰ هزار نفر از موزه ها و اماکن تاریخی فرهنگی
  • باز هم غفلت و بی‌توجهی مسئولان میراث فرهنگی/ نابودی تاج عمارت «امین‌لشکر»/ عکس
  • بلقیس پربازدید‌ترین اثر تاریخی خراسان‌شمالی در ایام نوروز
  • آیین گرگیعان به شکل جشنواره برگزار شود
  • ادامه رکوردشکنی «حافظیه»
  • بازدید بیش از ۴ میلیون مسافر از اماکن مذهبی و تاریخی فارس
  • انجام ۲ میلیون و ۷۰۰ هزار بازدید از موزه‌ها، پایگاه‌ها و اماکن فرهنگی‌تاریخی
  • ۲.۷ میلیون بازدید از موزه‌ها و اماکن تاریخی در ایام عید
  • اعلام پربازدیدترین مکان‌ های تاریخی تهران
  • ۲.۷ میلیون بازدید از موزه‌ها و اماکن تاریخی