Web Analytics Made Easy - Statcounter

سازمان هواشناسی با اعلام ورود سامانه بارشی سرد به کشور طی امروز برای ۱۵ استان کشور تا ۳۰ مهرماه هشدار بارش برف و باران و کاهش محسوس دما صادر کرد. - اخبار اقتصادی -

به گزارش خبرنگار اقتصادی خبرگزاری تسنیم، بر اساس نقشه‌های همدیدی و آینده‌نگری سازمان هواشناسی امروز و فردا با گذر متناوب امواج کم‌دامنه ترازهای میانی جو از نوار شمالی کشور در برخی مناطق سواحل شمالی،‌ اردبیل و شمال استان‌های آذربایجان شرقی و غربی بارش پراکنده، وزش باد و کاهش نسبی دما پیش بینی شده است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

در شمال غرب وزش باد و کاهش دما قابل توجه است. روز چهارشنبه با نفوذ جریانات شمالی به سواحل دریای خزر در استان‌های آذربایجان شرقی، زنجان، اردبیل، گیلان، مازندران، گلستان و خراسان شمالی ابرناکی، بارش باران، وزش باد شدید و در ارتفاعات بارش برف پیش بینی می‌شود.

پنجشنبه سامانه بارشی در نوار شمالی کشور فعال است و شدت بارش‌ها طی روزهای چهارشنبه و پنجشنبه در نوار شرقی اردبیل، گیلان و مازندران است.

بر اساس اعلام سازمان هواشناسی پنجشنبه در دامنه‌های جنوبی البرز واقع در استان‌های قزوین، البرز،‌تهران و سمنان افزایش ابر گاهی بارش پراکنده و وزش باد شدید پیش بینی شده است.

همچنین طی روزهای چهارشنبه و پنجشنبه در سواحل دریای خزر و طی روزهای پنجشنبه و جمعه در دامنه‌های جنوبی البرز و شمال شرق کشور وزش باد و کاهش 5 تا 10 درجه‌ای دما پیش بینی می‌شود. روز جمعه 30 مهر 1400 نیز برای برخی از مناطق نوار شمالی کشور بارش پراکنده پیش پیش بینی شده است.

توصیف سامانه: نفوذ سامانه بارشی نسبتا سرد

زمان شروع: بعدازظهر دوشنبه 1400/07/26

زمان پایان: جمعه 1400/07/30

نوع مخاطره: بارش باران، رگبار باران گاهی توام با رعدوبرق و وزش باد شدید موقت، کاهش محسوس دما (5 تا 10) درجه و در ارتفاعات همراه با بارش برف

منطقه اثر:

دوشنبه 1400/07/26 : شمال آذربایجان غربی، شمال آذربایجان شرقی، شمال اردبیل، مازندران، گیلان.

سه‌شنبه 1400/07/27 : نیمه شمالی آذربایجان غربی، نیمه شمالی آذربایجان شرقی، اردبیل، گیلان، مازندران، گلستان.

چهارشنبه 1400/07/28 : آذربایجان غربی، آذربایجان شرقی، اردبیل، گیلان، مازندران، گلستان، خراسان شمالی.

پنج‌شنبه 1400/07/29 : آذربایجان غربی، گیلان، اردبیل، مازندران، گلستان، خراسان شمالی، نیمه شمالی خراسان رضوی و ارتفاعات در استان‌های زنجان، قزوین، البرز، تهران، سمنان و هرمزگان.

جمعه 1400/07/30 : نیمه شرقی خراسان رضوی و هرمزگان

اثر مخاطره: احتمال آبگرفتگی معابر، لغزندگی جاده‌ها به‌ویژه گذرگاه‌های کوهستانی ، کاهش دید، احتمال تاخیر در پروازها، احتمال خسارت به محصولات زراعی و باغی.

توصیه: احتیاط در تردد و توقف در حاشیه رودخانه‌ها و مسیل‌ها، احتیاط در تردد درجاده‌های بین شهر و کوهستانی و اتخاذ تمهیدات لازم جهت پیشگیری از خسارات زراعی و باغی.

توصیف سامانه: وزش باد نسبتا شدید توام با مواج شدن خلیج فارس

زمان شروع: بعدازظهر دوشنبه 1400/07/26

زمان پایان: شب جمعه 1400/07/30

نوع مخاطره: افزایش ارتفاع موج در سواحل و فراساحل به ترتیب 1.5 تا 2 متر.

منطقه اثر: خلیج فارس

اثر مخاطره: آسیب به تورهای صیادی، احتمال غرق شدن شناورهای سبک و نیمه سنگین، احتمال آسیب به تاسیسات دریایی.

توصیه: اتخاذ تمهیدات لازم جهت فعالیتهای دریایی در ساحل و فراساحل.

انتهای پیام/

منبع: تسنیم

کلیدواژه: سازمان هواشناسی سازمان هواشناسی آذربایجان شرقی آذربایجان غربی سامانه بارشی پیش بینی وزش باد

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.tasnimnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «تسنیم» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۳۴۱۸۳۴۱ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

سامانه جدید بارشی از جمعه وارد فارس می‌شود

به گزارش خبرگزاری مهر، هواشناسی فارس اعلام کرد: سامانه بارشی جدیدی از بعد از ظهر روز جمعه ۳۱ فروردین به صورت رگبار وارد فارس خواهد شد.

بر اساس اعلام هواشناسی فارس این سامانه به صورت رگبار باران آغاز و تا پایان روز یکشنبه ۲ اردیبهشت ادامه خواهد داشت.

منطقه اثر این سامانه در روز جمعه ۳۱ فروردین همه مناطق استان فارس خصوصاً مناطق شمالی استان، آباده، اقلید، خرم‌بید و بوانات، روز شنبه یکم اردیبهشت همه مناطق استان بویژه نیمه شمالی و مناطق مرکزی و نیمه شرقی استان فارس و روز یکشنبه ۲ اردیبهشت همه مناطق استان بویژه نیمه شمالی و نیمه شرقی خواهد بود.

کد خبر 6082076

دیگر خبرها

  • ورود سامانه بارشی به استان از فردا
  • سامانه جدید بارشی از جمعه وارد فارس می‌شود
  • ورود سامانه بارشی جدید به کشور از روز جمعه تا دوشنبه
  • صدور هشدار قرمز برای این استان
  • ورود سامانه بارشی جدید به کشور در روز جمعه
  • اجتناب از سفر به استان‌های جنوب شرقی با توجه به هشدار هواشناسی
  • آخرین اخبار از فعالیت سامانه بارشی در جنوب کشور
  • ورود سامانه بارشی به جو خراسان جنوبی
  • هشدار سیلابی شدن رودخانه‌ ها در آذربایجان‌شرقی
  • هواشناسی اصفهان فردا ۲۹ فروردین؛ صدور هشدار نارنجی بارش