Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «پارس نیوز»
2024-04-16@22:51:57 GMT

بازگشایی مدارس زیر ۳۰۰ دانش آموز از یکم آبان

تاریخ انتشار: ۲۶ مهر ۱۴۰۰ | کد خبر: ۳۳۴۱۸۳۴۹

بازگشایی مدارس در دستور کار دولت است. با اتمام واکسیناسیون عمومی بازگشایی مدارس انجام می شود. بازگشایی مدارس از اول ابان با شروطی همراه شد. بازگشایی مدارس زیر 300 دانش آموز از اول آبان انجام می شود.

آقای علیرضا کمره‌ای در مصاحبه اختصاصی با خبرنگار خبرگزاری صدا و سیما گفت: این بازگشایی‌ها شامل همه مدارس دولتی و غیردولتی در همه مقاطع تحصیلی می‌شود و مدارس استثنایی نیز بر اساس شیوه نامه‌ی جداگانه‌ای بازگشایی خواهند شد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

 

  وی تصریح کرد: طبق مصوبه ستاد ملی مقابله با کرونا، واکسیناسیون شرط حضور معلمان و دانش آموزان در کلاس‌ها نیست، ولی امیدواریم که دانش آموزانی که واکسن نزده یا یک دُز واکسن زده اند تا پایان آبان دُز دوم را تزریق کنند.    آقای کمره‌ای گفت: هم اکنون ۸۵ درصد معلمان و ۶۸ درصد دانش آموزان واکسن کرونا را دریافت کرده اند.    وی بهداشت فردی و محیطی دانش آموزان و کارکنان مدرسه و ایجاد تهویه مناسب در کلاس‌ها را از شروط اصلی بازگشایی مدارس عنوان کرد.   آقای علیرضا کمره‌ای افزود: فاصله دانش آموزان در کلاس‌ها حداقل یک و نیم متر خواهد بود و فواصل اجتماعی در زنگ‌های تفریح نیز باید رعایت شود که نظارت بر آن بر عهده معاونان مدارس خواهد بود.

  وی گفت: بوفه‌های مدارس تعطیل خواهند بود و زنگ‌های ورزش نیز طبق الگوی خاص برگزار خواهد شد.    سخنگوی وزارت آموزش و پرورش تأکید کرد: برای رعایت فاصله‌های دانش آموزان در کلاس ها، مدیران مدارس می‌توانند کلاس‌ها را به دو یا سه کلاس ۱۰ تا ۱۵ نفره تقسیم کنند که در روز‌های هفته تقسیم خواهد شد.   آقای کمره‌ای خاطرنشان کرد: طبق این تصمیم دانش آموزان دو یا سه روز در هفته در مدرسه حاضر خواهند شد و بقیه روز‌ها را به آموزش مجازی خواهند پرداخت.   وی گفت: در صورتی که تعداد دانش آموزان مدرسه کم باشد کلاس‌ها می‌توانند به صورت حضوری ۵ روز در هفته نیز دایر باشند.    سخنگوی وزارت آموزش و پرورش افزود: آموزش در بیشتر مدارس به صورت ترکیبی و بر اساس تصمیم شورای مدرسه به صورت حضوری و مجازی خواهد بود، اما ساعت کار معلمان افزایش پیدا نخواهد کرد و معلمان طبق ساعت موظف خود تدریس خواهند کرد.    کمره‌ای گفت: مجازی و حضوری بودن هر کلاس را مدرسه مشخص می‌کند و دانش آموزان نیز ملزم به رعایت آن هستند.    وی به رعایت شیوه نامه‌ها به مدارس نیز اشاره کرد و افزود: به مدارس اعلام کرده ایم که دانش آموزان و یا خانواده‌های مشکوک به بیماری را از سایر دانش آموزان جدا و از ورود آن‌ها به مدرسه جلوگیری کنند تا دوره درمان را در خانه طی کنند.

  سخنگوی وزارت آموزش و پرورش گفت: بازگشایی مدارس ارتباطی به رنگ بندی شهر‌ها ندارد و در شهر‌های قرمز و نارنجی هم مدارس دایر خواهند شد، اما اگر مراجع بهداشتی تصمیم خاصی درباره شهر یا منطقه‌ای بگیرند ما تابع تصمیمات آن‌ها خواهیم بود.   وی افزود: هر مدرسه برای بازگشایی باید مجوز بهداشتی را از اداره آموزش و پرورش منطقه بگیرد و تاکنون ۹۳ هزار مدرسه شرایط خود را در سامانه آموزش و پرورش ثبت کرده اند که پس از بررسی کارشناسان زمان و نحوه بازگشایی آن‌ها در آبان مشخص خواهد شد.    وی تأکید کرد: در این سامانه همچنین مدارس موظفند میزان ساعات حضوری و مجازی خود را مشخص کنند.

منبع: پارس نیوز

کلیدواژه: آموزش مجازی اداره آموزش و پرورش دانش آموز مصاحبه وزارت آموزش و پرورش آموزش حضوری بازگشایی مدارس آموزش و پرورش دانش آموزان کلاس ها کمره ای

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.parsnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «پارس نیوز» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۳۴۱۸۳۴۹ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

احتمال تغییر زمان آغاز سال تحصیلی مدارس

به گزارش «تابناک» به نقل از تسنیم، تغییر تقویم آموزشی مدارس (زمان آغاز و پایان سال تحصیلی) از موضوعاتی است که دستخوش سیاست‌گذاری‌های متفاوت بوده است.

در بازه‌هایی از زمان (دهه ۷۰)، آغاز سال تحصیلی دانش‌آموزان از اول شهریور بود که این موضوع به دلیل برخی از شرایط به ویژه گرمای هوا با تبعات منفی بر کیفیت تحصیل دانش‌آموزان همراه بود.

در نهایت مجلس شورای اسلامی در سال ۱۳۷۶ با تصویب یک قانون تأکید کرد: زمان بازگشایی مدارس در سراسر کشور همه ساله اول مهر ماه بوده و تا پایان اردیبهشت ماه ادامه می‌یابد.

اواخر سال ۱۴۰۲ یکبار دیگر موضوع تغییر تقویم آموزشی مدارس مطرح شد و در همین ارتباط میثم لطیفی؛ رئیس سازمان اداری و استخدامی گفت: از مجلس خواستیم این اجازه را داشته باشیم که شروع سال تحصیلی برای دانش‌آموزان لزوماً از ابتدای مهرماه نباشد. قرار است بتوانیم با توجه به اوضاع اقلیمی یعنی‌مناطق گرمسیر و سردسیر درجه‌ای از اختیار را به ادارات کل آموزش‌وپرورش و وزارت آموزش‌وپرورش برای شروع سال تحصیلی بدهیم که این موضوع به مصرف انرژی و سلامت فرزندان در مناطق جغرافیایی مختلف در کشور کمک می‌کند.

در همین ارتباط محمود امانی طهرانی؛ دبیر کل شورای عالی آموزش و پرورش در گفتگو با خبرنگار اجتماعی خبرگزاری تسنیم درباره تغییر زمان آغاز سال تحصیلی دانش‌آموزان اظهار کرد: یک طرح در مجلس شورای اسلامی برای اصلاح تقویم آموزشی تهیه شده است که به شورای عالی آموزش و پرورش جهت بررسی ارجاع شد و این شورا اصلاحاتی اعمال و آن را به مجلس بازگرداند.

وی افزود: این طرح در کمیسیون آموزش و تحقیقات مجلس تصویب شد و هم اکنون در نوبت بررسی و تصویب در صحن علنی مجلس است.

دبیرکل شورای عالی آموزش و پرورش ادامه داد: در صورتی که این طرح به مصوبه مجلس تبدیل شود، مصوبه قبلی که زمان آغاز و پایان سال تحصیلی را تعیین کرده بود، لغو می‌شود و اختیارات بیشتری به آموزش و پرورش با توجه شرایط مختلف در جغرافیای کشور داده می‌شود.

امانی طهرانی در پاسخ به این پرسش که آیا این طرح در برگزاری امتحانات نهایی خلل ایجاد می‌کند یا خیر، گفت: امتحانات نهایی امری است که در یک برنامه واحد کشوری قابل ارائه است، اما در بسیاری از مناطق می‌توانند مدت سال تحصیلی را با برنامه‌ریزی بهتر با توجه به شرایط آب و هوایی خود تنظیم کنند.

دیگر خبرها

  • شرکت ۱۷ هزار دانش آموز چهارمحال و بختیاری در آزمون شبه نهایی
  • ارائه آموزش‌های ایمنی و ترافیک به ۱۸۰ دانش‌آموز در نظرآباد
  • ارائه آموزش‌های ایمنی و ترافیک به ۱۸۰ دانش‌آموز نظر آبادی
  • رقابت ۱۷ هزار دانش آموز چهارمحال و بختیاری در آزمون شبه نهایی
  • طرح شهاب آموزش و پرورش بعد از ۱۲ سال چه دستاوردی داشت؟
  • طرح شهاب آموزش و پرورش بعد از ۱۲ سال چه دستاوردی داشت؟ / استعدادیابی تنها روی کاغذ
  • وقتی بازی و خلاقیت، چاشنی آموزش می‌شود
  • پایان اردیبهشت، آخرین مهلت سنجش نوآموزان/ پیش بینی ثبت نام ۶۷ هزار کلاس اولی در استان کرمان
  • افزایش۵۰ درصدی فضاهای ورزشی آموزش و پرورش
  • احتمال تغییر زمان آغاز سال تحصیلی مدارس