Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «شبکه خبر»
2024-03-19@04:07:15 GMT

کاهش دما و بارش پراکنده باران

تاریخ انتشار: ۲۶ مهر ۱۴۰۰ | کد خبر: ۳۳۴۱۸۴۵۰

سازمان هواشناسی اعلام کرد: روز‌های چهارشنبه و پنجشنبه هفته جاری در سواحل خزر و پنجشنبه و جمعه در شمال‌ شرق کشور و دامنه‌های جنوبی البرز، وزش باد افزایش و کاهش ۵ تا ۱۰ درجه‌ای دما را خواهیم داشت. به گزارش پایگاه اطلاع رسانی شبکه خبر، امروز دوشنبه و فردا سه‌شنبه، با گذر امواج متناوب کم‌دامنه تراز‌های میانی جو از نوار شمالی کشور، در برخی مناطق سواحل شمالی، اردبیل و شمال استان‌های آذربایجان شرقی و آذربایجان غربی بارش پراکنده، وزش باد و کاهش نسبی دما پیش‌بینی می‌شود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!



در یک روز آینده وزش باد و کاهش دمای قابل توجه در شمال‌غرب کشور خواهیم داشت.

روز چهارشنبه، ۲۸ مهر با نفوذ جریانات شمالی به سواحل خزر در استان‌های آذربایجان شرقی، آذربایجان غربی، زنجان، اردبیل، گیلان، گلستان، مازندران و خراسان شمالی ابرناکی، بارش باران و وزش باد شدید پیش‌بینی می‌شود و در ارتفاعات بارش برف دور از انتظار نیست.   روز‌های پنجشنبه و جمعه هفته جاری سامانه بارشی ضمن تقویت در استان‌های ساحلی خزر به شمال‌شرق کشور نیز کشیده خواهد شد و در این دو روز شدت بارش‌ها در نوار شرقی اردبیل، گیلان و مازندران خواهد بود.

روز‌های پنجشنبه و جمعه هفته جاری در دامنه‌ای جنوبی البرز در استان‌های تهران، البرز و سمنان افزایش ابر گاهی بارش پراکنده و وزش باد شدید پیش‌بینی می‌شود.   از بعدازظهر امروز دوشنبه ۲۶ مهر تا جمعه ۳۰ مهر بارش باران، رگبار باران گاهی توام با رعدوبرق و وزش باد شدید موقت، کاهش محسوس دما بین ۵ تا ۱۰ درجه و در ارتفاعات همراه با بارش برف پیش‌بینی می‌شود؛ این شرایط جوی امروز دوشنبه ۲۶ مهر، در شمال آذربایجان غربی، شمال آذربایجان شرقی، شمال اردبیل، مازندران و گیلان، سه‌شنبه ۲۷ مهر در نیمه شمالی آذربایجان غربی، نیمه شمالی آذربایجان شرقی، اردبیل، گیلان، مازندران و گلستان، چهارشنبه ۲۸ مهر، در آذربایجان غربی، آذربایجان شرقی، اردبیل، گیلان، مازندران، گلستان و خراسان شمالی، پنج‌شنبه ۲۹ مهر، در آذربایجان غربی، گیلان، اردبیل، مازندران، گلستان، خراسان شمالی، نیمه شمالی خراسان رضوی و ارتفاعات در استان‌های زنجان، قزوین، البرز، تهران، سمنان و هرمزگان، و جمعه ۳۰ مهر در نیمه شرقی خراسان رضوی و هرمزگان پیش‌بینی می‌شود.

احتمال آب گرفتگی معابر، لغزندگی جاده‌ها به‌ویژه گذرگاه‌های کوهستانی، کاهش دید، احتمال تاخیر در پرواز‌ها و احتمال خسارت به محصولات زراعی و باغی وجود دارد که توصیه می‌شود احتیاط در تردد و توقف در حاشیه رودخانه‌ها و مسیل‌ها، احتیاط در تردد در جاده‌های بین شهری و کوهستانی و اتخاذ تمهیدات لازم جهت پیشگیری از خسارات زراعی و باغی در دستور کار باشد.

 از پنجشنبه ۲۹ مهر، وزش باد در نوار شرقی کشور افزایش می‌یابد و در برخی مناطق به ویژه زابل احتمال رخداد پدیده گرد و خاک وجود دارد.

آسمان تهران امروز صاف همراه با وزش باد در بعدازظهر باد شدید پیش‌بینی می‌شود، بیشینه و کمینه دما امروز در پایتخت ۲۵ و ۱۵ درجه خواهد بود.

برچسب ها: هواشناسی ، بارش ، کاهش دما ، پیش بینی وضع هوا

منبع: شبکه خبر

کلیدواژه: هواشناسی بارش کاهش دما پیش بینی وضع هوا پیش بینی می شود آذربایجان شرقی آذربایجان غربی باد شدید وزش باد

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irinn.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «شبکه خبر» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۳۴۱۸۴۵۰ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

هشدارنارنجی بارش باران و برف درآذربایجان غربی

به گزارش خبرگزاری صداوسیمای استان آذربایجان غربی،   اداره کل هواشناسی آذربایجان غربی در هشدارسطح نارنجی-شماره ۲۶ اعلام کرد:      سامانه بارشی جدیدی، از بعد از ظهر روز دوشنبه فعالیت خود را در استان آغاز می‌کند.

در این هشدار بارش باران (با احتمال رعدوبرق) ووزش باد (در مناطق کوهستانی کولاک برف و احتمال وقوع بهمن)، مه گرفتگی و کاهش دید  پیش بینی می‌شود.

پایان این مخاطره  اوایل وقت چهارشنبه مورخ (۰۱/۰۱/۱۴۰۳)  ومنطقه اثر کلیه مناطق  استان خواهد بود.

براثراین مخاطره؛ احتمال آبگرفتگی معابر شهری و سیلابی شدن رودخانه ها؛ لغزندگی، کاهش دید و اختلال در تردد‌های شهری و جاده‌ای وجود دارد.

در این شرایط   آمادگی دستگاههای عضو ستاد مدیریت بحران و ستادهماهنگی خدمات مدیریت سفرهای نوروزی – اجتناب از سفر‌های غیر ضرور و احتیاط در تردد‌های شهری و جاده‌ای بویژه گردنه‌های کوهستانی –خودداری از تردد و اتراق در حاشیه رودخانه‌ها و مسیل‌ها و فعالیت‌های کوهنوردی -توجه به توصیه‌های کارشناسان جهاد کشاورزی توصیه می‌شود.

 

 

 

 

دیگر خبرها

  • هوای ابری و بارانی اردبیل را فرا می‌گیرد
  • هشدار نارنجی بارش باران و برف در آذربایجان غربی
  • برف و باران در راه آذربایجان‌غربی است
  • تشدید بارش ها در روزهای پایانی سال
  • باران در راه خوزستان
  • آسمان نیمه ابری در مازندران
  • هشدارنارنجی بارش باران و برف درآذربایجان غربی
  • بارش‌های پراکنده از اواخر وقت دوشنبه می‌بارد
  • بارش پراکنده باران از امروز در خراسان رضوی
  • پیش‌بینی بارش برف و رگبار باران در آذربایجان‌شرقی