Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «خبرگزاری برنا»
2024-04-24@22:47:00 GMT

هنر مردمی زمینه ساز تمدن اسلامی است

تاریخ انتشار: ۲۶ مهر ۱۴۰۰ | کد خبر: ۳۳۴۱۸۶۷۸

هنر مردمی زمینه ساز تمدن اسلامی است

رئیس حوزه هنری انقلاب اسلامی قزوین گفت: پیوند مردم و هنر را سیاست اصلی و راهبردی خود قرار داده ایم.

به گزارش خبرگزاری برنا از قزوین؛ محمدرضا امامقلی در اکران مستند سقف آرزوها که در مسجد جوادالائمه برگزار شد با اشاره به وجه مردمی هنر گفت: هنر می‌تواند با قدرت و توانایی هنری خود به بیان مشکلات مردم و دغدغه‌های آنان بپردازد و سیاست پیوند هنر با مردم را شکل دهد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی ادامه داد: اصل ۳۱ قانون اساسی در خصوص مسکن است که حق هر ایرانی بویژه قشر مستضعف را برای داشتن خانه تاکید می‌کند، ولی متاسفانه شرایط اقتصادی کشور در چند سال گذشته به یک سونامی در قیمت مسکن و اجاره بها تبدیل شده است که تحقق این امر را بسیار مشکل ساخته است و انتظار می رود مسئولین مربوطه موانع آن را برطرف سازند. 

رئیس حوزه هنری انقلاب اسلامی قزوین اعلام کرد: چای مستند طرحی است که می‌کوشد، مشکلات، دغدغه و مسائل مردم را در قالب هنرهای تصویری به نمایش درآورده و با تجربه نگاری از گذشته و نقد وضعیت موجود، آینده را تصویرگری نماید.

امامقلی اعلام کرد: هنر زمانی کارآمد است که در کنار مردم و پیشرفت جامعه قرار گیرد و با ظرفیتی که دارد زمینه ساز تمدن اسلامی شود.

در پایان این مراسم حوزه هنری انقلاب اسلامی قزوین از ۱۱ صاحبخانه مهربان و خیر با اهدای هدایای تجلیل به عمل آورد.

 

منبع: خبرگزاری برنا

کلیدواژه: حوزه هنری قزوین

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.borna.news دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرگزاری برنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۳۴۱۸۶۷۸ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

۲ اثر به جشنواره تئاتر بچه‌های مسجد راه یافت

امین بسیم در گفتگو با خبرنگار مهر، اظهار کرد: دو اثر تولیدی دفتر تئاتر مردمی بچه‌های مسجد حوزه هنری چهارمحال و بختیاری به پانزدهمین جشنواره سراسری تئاتر مردمی بچه‌های مسجد راه یافت.

وی افزود: از ۱۴ اثر حاضر در پانزدهمین جشنواره سراسری تئاتر مردمی بچه‌های مسجد، ۲ نمایش از آثار تولیدی دفتر تئاتر مردمی بچه‌های مسجد حوزه هنری چهارمحال و بختیاری نیز حضور دارند.

مدیر واحد هنرهای نمایشی حوزه هنری چهارمحال و بختیاری ادامه داد: پانزدهمین جشنواره سراسری تئاتر مردمی بچه‌های مسجد به همت مرکز هنرهای نمایشی حوزه هنری از ۱۸ تا ۲۱ اردیبهشت در شهرستان بافق استان یزد برگزار خواهد شد.

بسیم عنوان کرد: نمایش «لیلا» به نویسندگی محمد پورجعفری و کارگردانی فاطمه جعفری از مسجد صاحب‌الزمان گوجان شهرستان فارسان و نمایش «گیلدا» به نویسندگی علی میرزا عمادی و کارگردانی مرضیه نفر سفیددشتی از مسجد جامع شهر سفید دشت شهرستان بروجن دو اثر راه یافته به این جشنواره هستند.

وی خاطرنشان کرد: در بازبینی آثار برای پانزدهمین جشنواره چهار اثر از چهارمحال و بختیاری مورد بازبینی قرار گرفت که دو اثر از آثار به مرحله کشوری راه پیدا کرد.

مدیر واحد هنرهای نمایشی حوزه هنری چهارمحال و بختیاری اضافه کرد: بیش از ۴۵ گروه نمایشی در سراسر استان مورد حمایت دفتر تئاتر مردمی بچه‌های مسجد حوزه هنری هستند که ۳۳ گروه از این گروه‌ها در همایش استانی تئاتر بچه‌های مسجد شرکت کرده‌اند.

کد خبر 6087347

دیگر خبرها

  • دمیدن روح در دنیای امروز با تمدن نوین اسلامی
  • ۲ اثر به جشنواره تئاتر بچه‌های مسجد راه یافت
  • تمدن اسلامی به همه مردم دنیا خدمت خواهد کرد
  • برگزاری «هفته هنر انقلاب» مایه دلگرمی هنرمندان است/یک پیشنهاد مهم
  • مظلومیت غزه با روایت نشان داده می‌شود
  • طهرانچی: ۸۰۰ زمینه پژوهشی در حوزه مهدویت احصا شد
  • دکتر طهرانچی: ۸۰۰ زمینه پژوهشی در حوزه مهدویت احصا شد
  • گفت‌وگو با مسعود نجابتی، چهره سال هنر انقلاب اسلامی/ پیش‌درآمد هنر انقلاب برای طرح تمدن نوین اسلامی
  • استان قزوین در فضای قرآنی در سطح کشور درخشیده است
  • رونمایی پوستر جایزه داستان و بازآفرینی در حوزه هنری