Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از فلسطین الیوم، «طارق عزالدین» سخنگوی جنبش جهاد اسلامی در کرانه باختری با اشاره به وقت کُشی‌های رژیم صهیونیستی و عدم پاسخ به خواسته‌های اسرای فلسطینی، به تل آویو نسبت به ادامه این سیاست هشدار داد.

بر اساس این گزارش، سخنگوی جنبش جهاد اسلامی فلسطین در کرانه باختری در همین ارتباط تأکید کرد: اشغالگران و مقامات اداره زندان‌های رژیم صهیونیستی را مسئول کارشکنی در پاسخگویی به خواسته اسرا می‌دانیم.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی از عموم فلسطینیان خواست تا سطح تحرکات مردمی خود را در حمایت از اعتصاب غذای اسرا افزایش دهند. چندی قبل هم جنبش مقاومت اسلامی حماس در بیانیه‌ای درباره مبادله اسرا اعلام کرد: رژیم صهیونیستی خود به خوبی می‌داند که اسرای آن تنها در برابر آزادی اسرای فلسطینی، آزاد خواهند شد. این رژیم اکنون به دنبال باج خواهی از مقاومت است اما به هدف خود نخواهد رسید.

جنبش حماس در ادامه بیانیه خود آورده است: رژیم صهیونیستی نمی‌تواند پرونده‌های مختلف را با یکدیگر درهم آمیزد. اسرا در مقابل اسرا آزاد خواهند شد. این رژیم تاکنون به تعهدات خود در توافق آتش بس نیز پایبند نبوده است.

پیشتر نیز روزنامه لبنانی «الأخبار» مطلبی را در خصوص مسأله مبادله اسرا میان جنبش مقاومت اسلامی حماس و رژیم صهیونیستی منتشر کرد. این روزنامه در مطلب خود آورده است: رژیم صهیونیستی مطالبات زیاده خواهانه ای را در خصوص مبادله اسرا با حماس مطرح کرده است.

روزنامه الأخبار در این مطلب همچنین عنوان کرده است: اخیراً «تور ویسلند» فرستاده ویژه سازمان ملل متحد در غرب آسیا پیامی را از طرف رژیم صهیونیستی به مقامات جنبش مقاومت اسلامی حماس رساند.

روزنامه مذکور عنوان کرده است: این مقام سازمان ملل متحد به مقامات حماس اعلام کرد که تا پیش از پایان آزادسازی اسرای رژیم صهیونیستی، این رژیم اجازه بازگشایی گذرگاه‌ها یا ورود کمک‌های بین‌المللی به غزه را نمی‌دهد و از بازسازی این منطقه جلوگیری خواهد کرد.

در ادامه مطلب الاخبار آمده است: رژیم صهیونیستی خواستار امتیازدهی حماس در پرونده تبادل اسرا، کم کردن از تعداد اسرایی که درخواست آزادی آنها را دارد و نیز کاستن از دیگر شروط است. حماس قاطعانه به این درخواست پاسخ منفی داده است.

کد خبر 5330131 رامین حسین آبادیان

منبع: مهر

کلیدواژه: فلسطین رژیم صهیونیستی اسرای فلسطین جنبش جهاد اسلامی ایالات متحده امریکا عراق لبنان افغانستان رژیم صهیونیستی روسیه سوریه انتخابات عراق طالبان ایران فلسطین عربستان سعودی بیروت برجام رژیم صهیونیستی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.mehrnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «مهر» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۳۴۱۸۷۱۴ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

شهادت ۳۰ کودک بر اثر گرسنگی در غزه

به گزارش قدس آنلاین، دفتر رسانه‌ای دولتی فلسطین در غزه اعلام کرد که در طول ۲۰۰ روز از نسل‌کشی مردم غزه،۳۰ کودک فلسطینی به دلیل گرسنگی در این منطقه به شهادت رسیدند.

وزارت بهداشت فلسطین ساعاتی پیش اعلام کرد که در ۲۴ ساعت گذشته رژیم صهیونیستی در ۳ مورد جنایت جدید، ۳۲ شهروند فلسطینی را در نوار غزه شهید و ۵۹ نفر دیگر را زخمی کرد.

براساس این بیانیه، از هفتم اکتبر۲۰۲۳ (۱۵ مهرماه ۱۴۰۲) و همزمان با آغاز عملیات طوفان الاقصی تاکنون ۳۴ هزار و ۱۸۳ فلسطینی در غزه شهید و ۷۷ هزار و ۱۴۳ نفر دیگر مجروح شده اند.

گفتنی است؛ گروه‌های مقاومت فلسطین هفتم اکتبر ۲۰۲۳ در پاسخ به چندین دهه جنایات رژیم صهیونیستی عملیات «طوفان الاقصی» را از غزه (جنوب فلسطین) علیه مواضع رژیم اسرائیل انجام دادند و این رژیم برای تلافی حملات غافلگیرکننده‌ «طوفان الاقصی» و جبران شکست خود و متوقف ساختن عملیات مقاومت، بطور وحشیانه اقدام به بمباران این منطقه تحت محاصره کرد و پس از مدتی، حملات زمینی خود را آغاز کرد.

ارتش رژیم صهیونیستی از همان آغاز هدف اصلی خود از جنگ علیه نوار غزه را بازگرداندن اسیران صهیونیستِ در نزد مقاومت و نابودی جنبش حماس اعلام کرد اما در نهایت، بعد از ۴۸ روز مجبور شد که به آتش بس موقت تن داده و از راه مذاکره با همین جنبش حماس تعدادی از اسرای خود را در مقابل اسرای فلسطینی آزاد کند.

رژیم صهیونیستی سپس با آغاز مجدد جنگ علیه غزه اعلام کرد که هدف از این اقدام فشار بر جنبش حماس برای آزادی سایر اسیران صهیونیست و نابودی کردن این جنبش است اما جنبش حماس نیز در مقابل اعلام کرد که تا زمانی که یک آتش بس دائمی و پایدار برقرار نشود، اسیران صهیونیست آزاد نخواهند شد و آزادی آنها نیز از طریق تبادل با اسیران فلسطینی خواهد بود.

منبع: خبرگزاری ایرنا

دیگر خبرها

  • موضع اهل سنت و جماعت در قبال حمله ایران به رژیم صهیونیستی
  • حماس: آمریکا شریک جنایات وحشیانه صهیونیست‌ها است
  • پیام هشدارآمیز القسام: زمان برای آزادی اسرای صهیونیست رو به پایان است + فیلم
  • حماس: تصمیمی برای انتقال به سوریه نداریم
  • شمار نظامیان کشته شده اسرائیل در جنگ غزه به 606 نفر رسید
  • تظاهرات گسترده در تل‌آویو علیه دولت نتانیاهو
  • هشدار قاهره درباره یورش زمینی رژیم صهیونیستی به رفح
  • ارسال پیام بازدارندگی در وعده صادق/ طوفان الاقصی ارکان رژیم صهیونیستی را به چالش کشید
  • شهادت ۳۰ کودک بر اثر گرسنگی در غزه
  • انتقال دفاتر جنبش حماس از قطر به طور رسمی تکذیب شد