Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «مشرق»
2024-04-23@06:57:11 GMT

برنامه بازی‌های باقی مانده تا صعود به جام جهانی

تاریخ انتشار: ۲۶ مهر ۱۴۰۰ | کد خبر: ۳۳۴۱۸۷۱۸

برنامه بازی‌های باقی مانده تا صعود به جام جهانی

با انجام دیدار با امارات و کره، تیم ملی ایران ظرف ۶ ماه آینده ۶ دیدار حساس دیگر در مسیر صعود به جام جهانی قطر برگزار می‌کند و چه بسا تا قبل از اتمام سال جاری جشن صعود به جام جهانی را برگزار کند.

به گزارش مشرق، پس از برگزاری دیدارهای هفته سوم و چهارم انتخابی جام جهانی فوتبال در قاره آسیا و تقابل ایران با دو تیم امارات و کره‌جنوبی که با یک پیروزی و یک تساوی همراه بود، شاگردان اسکوچیچ ۶ بازی دیگر در این مسیر برگزار خواهند کرد که آخرین بازی تیم ملی نهم فروردین در تهران برگزار می‌شود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

تیم ملی در ادامه مسیر خود در انتخابی جام جهانی، ماه آینده در ۲۰ و ۲۵ آبان باید در خارج از خانه به مصاف لبنان و سوریه برود و به این ترتیب هیچ دیداری در تهران نخواهد داشت. طبق اعلام قبلی، لبنان در بیروت و سوریه در امان (پایتخت اردن) از رقبای خود میزبانی می‌کنند.

پرونده شاگردان اسکوچیچ با برگزاری این دو دیدار در سال ۲۰۲۱ بسته می‌شود و به این ترتیب تیم ملی به مدت سه ماه هیچ برنامه‌ای نخواهد داشت. کسب ۶ امتیاز این مسابقات به تیم اسکوچیچ کمک می‌کند تا در بهمن ۱۴۰۰ و قبل از فرا رسیدن سال جدید، صعود به جام جهانی را جشن بگیرد.

بازی‌های هفتم و هشتم تیم ملی در ۷ و ۱۲ بهمن در تهران مقابل عراق و امارات خواهد بود که انتظار می‌رود تا آن زمان فدراسیون فوتبال به غیبت تماشاگران و همینطور نبود VAR در بازی‌ها خاتمه دهد و به این ترتیب در آستانه فرا رسیدن دهه فجر، مردم ایران هم طعم حضور در بازی تیم ملی را بچشند.

بیشتر بخوانید:

از نیمکت‌نشینی در تیم ملی تا بازی مقابل چلسی

احتمال صعود تیم ملی به جام جهانی در این دو دیدار بسیار بالاست. در واقع ایران در صورتی که به حدود ۱۸ تا ۲۰ امتیاز در این بازی‌ها دست یابد، می‌تواند صعودش را به جام جهانی مسجل کند که اتفاق دور از انتظاری نیست.

مهم‌ترین اتفاق این "فیفا دی" (پنجره بازی‌های ملی) به حضور جیانی اینفانتینو در ایران مربوط می‌شود. فدراسیون فوتبال ایران، مقدمات حضور رئیس فدراسیون جهانی فوتبال و همینطور روسای فدراسیون‌های منطقه را فراهم کرده که احتمالا با انجام یک بازی دوستانه با حضور بازیکنان اسطوره‌ای تیم ملی و فوتبال جهان همراه باشد.

در نهایت تیم ملی در فروردین ۱۴۰۱ در دیدارهایی شاید تشریفاتی و شاید بسیار حساس، مقابل کره‌جنوبی و لبنان قرار می‌گیرد تا بازی‌های نهم و دهم خود را انجام دهد. طبق برنامه ایران چهارم فروردین در سئول با کره جنوبی و نهم فروردین در تهران با لبنان روبه‌رو خواهد شد تا پرونده این مسابقات در صورت صعود تیم ملی به جام جهانی بسته شود. (طبق قوانین، دو تیم اول هر گروه به صورت مستقیم به جام جهانی صعود می‌کنند و تیم‌ سوم راهی دیدارهای پلی‌آف می‌شود.)

برنامه دیدارهای باقی مانده تیم ملی فوتبال ایران برای صعود به جام جهانی ۲۰۲۲ قطر به شرح زیر است:

۲۰ آبان ۱۴۰۰ (۱۱ نوامبر ۲۰۲۱)

لبنان - ایران

۲۵ آبان ۱۴۰۰ (۱۶ نوامبر ۲۰۲۱)

سوریه - ایران

۷ بهمن ۱۴۰۰ (۲۷ ژانویه ۲۰۲۲)

ایران - عراق

۱۲ بهمن ۱۴۰۰ (اول فوریه ۲۰۲۲)

ایران - امارات

۴ فروردین ۱۴۰۱ (۲۴ مارس ۲۰۲۲)

کره جنوبی - ایران

۹ فروردین ۱۴۰۱ (۲۹ مارس ۲۰۲۲)

ایران - لبنان

جدول رده بندی گروه A در انتخابی جام جهانی بعد از انجام ۴ بازی:

۱ – ایران ۱۰ امتیاز

۲ – کره جنوبی ۸ امتیاز

۳ – لبنان ۵ امتیاز

۴ – امارات ۳ امتیاز

۵ – عراق ۳ امتیاز

۶ – سوریه یک امتیاز

منبع: ایسنا

منبع: مشرق

کلیدواژه: تحولات قفقاز تحولات افغانستان تیم ملی فوتبال ایران دیدار ایران و سوریه مقدماتی جام جهانی 2022 صعود به جام جهانی کره جنوبی تیم ملی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.mashreghnews.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «مشرق» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۳۴۱۸۷۱۸ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

سرانجام احداث ایستگاه‌های پروژه توسعه جنوبی خط ۶ مترو تهران

به گزارش خبرگزاری مهر، طی جلسه برگزار شده در خصوص اهم اقدامات خط ۶ مترو در سال ۱۴۰۳ که با حضور مسعود درستی مدیرعامل شرکت مترو تهران انجام شد، مسائل مختلفی از جمله افتتاح ایستگاه‌های باقی مانده و ورودی‌های جدید، پایانه مترویی دولت آباد و پروژه توسعه جنوبی خط ۶ مورد بحث و بررسی قرار گرفت.

مدیرعامل شرکت مترو تهران در این نشست با تاکید بر لزوم تسریع عملیات احداث ایستگاه‌های پروژه توسعه جنوبی خط ۶ (از دولت آباد تا شهرری)، اولویت اصلی اقدامات متناظر با این خط در سال جاری را تکمیل ۴ ایستگاه باقی مانده بخش اصلی خط ۶ (سرباز، استاد نجات اللهی، میدان خراسان و شهدای هفدهم شهریور) برشمرد و خواهان ارائه برنامه جدید برای تکمیل ایستگاههای خط مذکور شد.

در بخش اصلی خط ۶ مترو تهران، غیر از ۴ ایستگاه باقی مانده که مربوط به بخش‌های میانی و جنوبی این خط می‌شود، پروژه توسعه جنوبی خط نیز دنبال می‌شود که اسفندماه سال گذشته عملیات حفاری مکانیزه آن به پایان رسید و از سال جاری، مرحله تکمیل ایستگاه‌های آن با شتاب بیشتری دنبال خواهد شد.

کد خبر 6083241

دیگر خبرها

  • شعبده‌بازی سرمربی ایرانی با تیم ملی افغانستان | آنها به جام جهانی می‌رسند؟
  • حوضه آبریز «مرزی شرق» از کم بارشی سالانه خارج شد
  • چرا انتخابات ۴۵ صندلی باقی مانده مجلس دوازدهم اهمیت زیادی دارد؟
  • چرا ۴۵ صندلی باقی مانده مجلس دوازدهم از اهمیت زیادی برخوردار است؟
  • کدام تیم قهرمان می‌شود؟
  • متقاضیان حج تمتع در انتظار اعلام ثبت نام برای ظرفیت باقی مانده
  • ۴ ایستگاه خط ۶ مترو در سال جاری تکمیل می‌ شوند
  • ایران - بحرین بازی تمرینی با مجوز صعود
  • سرانجام احداث ایستگاه‌های پروژه توسعه جنوبی خط ۶ مترو تهران
  • عصبانیت جالب دنیله ده روسی از پرسیدن زمان باقی مانده بازی توسط دیگو یورنته