Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایرنا»
2024-03-28@23:15:08 GMT

نیروی انتظامی در هفته ناجا چه کرد؟

تاریخ انتشار: ۲۶ مهر ۱۴۰۰ | کد خبر: ۳۳۴۱۸۷۲۰

نیروی انتظامی در هفته ناجا چه کرد؟

هفته نیروی انتظامی به پاس قدردانی از زحمات سبزپوشان نیروی انتظامی و همچنین نمایش عملکرد یک ساله ناجا برگزار شد تا نهایت اقتدار خود را در عین هوشمندی و رافت اسلامی و در مقابل جدیت در برابر مجرمان به منصه ظهور بگذارد.   

نیروی انتظامی از سال ۸۵ برای برگزاری هفته ناجا برای نخستین بار شعارهایی در نظر گرفت.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

 از سال ۷۸ با درخواست نیروی انتظامی و تصویب فرمانده کل قوا زمان برگزاری هفته نیروی انتظامی از تیرماه به مهرماه انتقال یافت. سرانجام از سال ۷۸ روز ۱۳ مهرماه به عنوان روز نیروی انتظامی نامگذاری شد اما امسال به دلیل همزمانی با رحلت رسول اکرم (ص) و امام حسن مجتبی (ع) از ۱۷ مهر ماه آغاز شد.

نخستین شعار هفته ناجا در سال ۸۵ با عنوان "پلیس امین، جامعه ایمانی و امنیت پایدار"، در سال ۸۶ با عنوان "افزایش امنیت اجتماعی و اخلاقی با تداوم معنویت رمضانی"،  سال ۸۷ "هدف من، امنیت و آرامش توست"، ۸۸ "انضباط، امنیت و سرمایه اجتماعی"، ۸۹ "اعتماد شما پایه اقتدار ماست"، ۹۰ "سهم من در امنیت و آرامش"، ۹۱ "سرمایه اجتماعی، اساس اقتدار ما"،  ۹۲ "اقتدار پلیس در سایه مردم‌داری، قانون‌مداری و روزآمدی"، ۹۳ "پلیس، تلاش جهادی، کارآمدی، اقتدار"، ۹۴ "اقتدار پلیس، همدلی، هم‌زبانی، امنیت و آرامش"، ۹۵ "همه با هم برای امنیت و آرامش" ۹۶ "پلیس برای امنیت، امنیت برای همه"، ۹۷ "پلیس مقتدر، امین مردم"،  ۹۸ "پلیس هوشمند؛ امین مردم"، ۹۹ "با هم برای امنیت و سلامت" و  ۱۴۰۰ با شعار "پلیس هوشمند، امنیت پایدار" نامگذاری شد.

براساس این روزشمار، هفته نیروی انتظامی از ۱۷ مهر ماه آغاز و تا ۲۳ مهرماه ادامه داشت و ۱۷ مهرماه با شعار پلیس مقتدر، قانونمدار و امین مردم آغاز و ۲۳ مهر ماه با شعار پلیس، ولایتمداری، حفظ ارزش‌ها و جامعه ایمانی به پایان رسید.

۱۸ مهر ماه با عنوان پلیس هوشمند، مشارکت عمومی، انضباط اجتماعی،  ۱۹ مهر ماه با عنوان پلیس خدمتگذار، سرباز فداکار و امنیت پایدار،  ۲۰ مهر ماه نیز با عنوان پلیس، امنیت اقتصادی، پشتیبانی تولید و مانع زدایی،  ۲۱ مهر ماه با عنوان پلیس، پیشگیری اجتماعی، آموزش همگانی و امنیت اجتماعی و ۲۲ و ۲۳ مهرماه نیز به ترتیب با عنوان پلیس، تلاش جهادی، ایثار و شهادت و پلیس، ولایت مداری، حفظ ارزش ها و جامعه ایمانی نامگذاری شد.

تبریک مقام معظم رهبری به مناسبت هفته نیروی انتظامی 

 رهبر معظم انقلاب در پیامی به‌مناسبت هفته نیروی انتظامی، این نیرو را از ستون های امنیت در کشور خواندند و با تقدیر از کمک نیروی انتظامی به دستگاه های متصدی خدمات مردمی از جمله در مقابله با کرونا، بر ارتقاء سطح خدمتگزاری و انجام وظیفه در این نیرو تأکید کردند.

متن پیام رهبر معظّم انقلاب بدین شرح است:

بسم الله الرحمن الرحیم

نیروی انتظامی یکی از ستونهای استوار امنیت در کشور است. این نقش ارزشمند، در سالهای اخیر برجستگی بیشتری یافته است.

همکاری و کمک به دستگاههای متصدی برخی خدمات مردمی، مانند آنچه در تعامل با ستاد ملی مقابله با کرونا دیده شد، نیز جنبه‌ی دیگری از ارزشهای این سازمان است.

همه در نیرو- بویژه مسئولان و مدیران- باید تلاش کنند سطح خدمتگزاری و انجام وظیفه را ارتقاء دهند و با کارکرد خود، قدر نیروی انتظامی را نیز در چشم عموم مردم ارتقاء بخشند.

والسلام علیکم و رحمة الله و برکاته

سیّدعلی خامنه‌ای

۱۷ مهر ۱۴۰۰

تبریک سایر مسئولان لشکری و کشوری 

رییس دفتر عقیدتی سیاسی فرماندهی معظم کل قوا با تبریک هفته نیروی انتظامی، نوشت: این نیرو به عنوان حافظ امنیت حریم جمهوری اسلامی ایران از دوران دفاع مقدس تاکنون در انجام رسالت‌های خود، خوش درخشیده و با هماهنگی و هم افزایی با دیگر قوای مسلح باعث اقتدار و امنیت ایران شده است.

حجت الاسلام والمسلمین علی سعیدی در پیام تبریکی به مناسبت هفته نیروی انتظامی به سردار سرتیپ حسین اشتری فرمانده نیروی انتظامی نوشت: این نیرو به عنوان حافظ امنیت حریم جمهوری اسلامی ایران از دوران دفاع مقدس تاکنون در انجام رسالت‌های خود، خوش درخشیده و به حمدالله با هماهنگی و هم افزایی با دیگر قوای مسلح کشور باعث اقتدار و امنیت جمهوری اسلامی ایران شده است.

رییس دفتر عقیدتی سیاسی فرماندهی معظم کل قوا در این پیام افزود: اینجانب ضمن گرامیداشت یاد و خاطره شهدای سرافراز آن نیرو و قدردانی از زحمات جنابعالی، فرماندهان ولایی، کارکنان و سربازان با اخلاص و خدوم آن نیرو، هفته نیروی انتظامی را به جنابعالی، کلیه کارکنان و خانواده‌های آنان تبریک و تهنیت عرض کرده و از خداوند متعال عزت و سربلندی شما را در پرتو عنایات حضرت ولی‌عصر(عج) و هدایت فرماندهی معظم کل قوا حضرت امام خامنه‌ای عزیز (مدظله‌العالی) به همراه بهترین تقدیر الهی در مسیر خدمت مخلصانه به نظام مقدس جمهوری اسلامی ایران را مسالت می‌کنم.

این هفته مورد توجه بسیاری از مسئولان کشوری و لشکری بود و هر یک به نوبه خود پیام های تبریک جداگانه ای به فرمانده نیروی انتظامی، فرماندهان و سایر رده های ناجا اعلام داشتند از پیام مقام معظم رهبری گرفته تا تبریک، وزیر کشور، رئیس مجلس شورای اسلامی، مسئولان دستگاه قضا و فرماندهان ارتش و سپاه جمهوری اسلامی.  

توزیع گل و ماسک در اولین روز از هفته ناجا در میادین اصلی پایتخت

در نخستین روز از هفته نیروی انتظامی که از ۱۷ مهر ماه آغاز شد، پلیس تهران بزرگ به شهروندان ۱۰ هزار شاخه گل و ۱۰ هزار ماسک هدیه داد.

تجلیل سردار اشتری از پیشکسوتان ناجا و تجلیل از شهدا

سردار حسین اشتری فرمانده نیروی انتظامی همزمان در نخستین روز هفته ناجا در نشست با برخی خانواده معظم شهدا، ایثارگران، فرماندهان شاخص و پیشکسوتان ناجا از آنها تجلیل کرد.

وی افزود: مفتخریم که امروز در جمع برخی فرماندهان شاخص و پیشکسوتان ناجا باشیم تا بار دیگر اعلام کنیم که همواره قدردان سالیان سال تلاش این عزیزان هستیم.

اشتری با اشاره به طرح پیشنهاداتی از سوی خانواده شهدا و جانبازان اضافه کرد: همواره از نظرات و پیشنهادات خانواده معظم شهدا و جانبازان استقبال می کنم و معتقدم که ارتباط چهره به چهره و مستمر با این عزیزان برکت کار ما و توفیق بزرگی برایمان است. شهدا، جانبازان و ایثارگران برای همه ما الگو هستند و ما سربازان مقام معظم رهبری نیز تلاش داریم با روحیه انقلابی، جهادی و ولایی تمام توانمان را برای تامین نظم و امنیت مثال زدنی در کشور به کار بگیریم.

وی با بیان اینکه پیشکسوتان و اعضای وابسته را نیز سرمایه های ارزشمند و گرانبهایی می دانیم، یادآور شد: همواره بر بهره گیری از تجربیات ارزشمند پیشکسوتان و اعضاء وابسته ناجا تاکید دارم و به همین منظور سازوکارهایی برای تعامل بیشتر با این عزیزان پیش بینی شده است.

سردار اشتری با اشاره به فرمایشات مقام معظم رهبری مدظله العالی در ارتباط تصویری برگزاری مراسم مشترک دانش آموختگی دانشجویان دانشگاه های افسری نیروهای مسلح در دانشگاه افسری امام حسین (ع)  افزود: بار دیگر از فرمایشات گوهربار مقام معظم رهبری مدظله العالی بهره و فیض بردیم، معظم له در سخنانی نیروهای پرافتخار مسلح را «قله مستحکم امنیت ملت سربلند ایران و میهن مقتدر و عزیز»  خواندند و اظهار داشتند  «به فضل الهی، نیروهای مسلح ایران امروز به معنای واقعی کلمه، سپر دفاعی ملت و کشور در مقابل تهدیدهای سخت دشمنان بیرونی و درونی هستند».

سردار اشتری ادامه داد: رهبر انقلاب اسلامی با ابراز امیدواری برای توفیق دانش آموختگان و ارتقاء جوانان نیروهای مسلح در مکتب و دانشگاه حسینی (ع)، به ملت ایران به خاطر داشتن جوانان مومن، صالح، شجاع و دارای عزم و بصیرت تبریک گفتند و افزودند: «فرماندهان عزیزی که جوانان میهن را اینگونه تربیت می کنند، شایسته افتخار و تقدیرند».

این مقام عالی انتظامی تاکید کرد: فرمایشات گوهربار مقام معظم رهبری مدظله العالی بار دیگر روح تازه ای در کالبد نیروهای مسلح دمید و برای ما نیروهای پلیس نیز این فرمایشات معظم له چون همیشه چراغ راه است و ان شاء الله بتوانیم سرباز خوبی برای معظم له باشیم.

در این مراسم از خانواده شهدای ناجا،  شهید ضرغام پرست و شهید عبدالجبار مختوم نژاد و همچنین تعدادی از جانبازان و فرماندهان و پیشکسوتان شاخص نیروی انتظامی تجلیل شد.

بازدید رایگان از موزه‌ها برای کارکنان نیروی انتظامی 

مدیرکل موزه‌ها گفت: بازدید از موزه‌های میراث‌فرهنگی به‌مناسبت هفته نیروی انتظامی برای کارکنان نیروی انتظامی رایگان شد.

محمدرضا کارگر در این زمینه گفت: با موافقت وزیر میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی و با درخواست فرمانده یگان حفاظت میراث‌فرهنگی به‌مناسبت گرامیداشت هفته نیروی انتظامی، بازدید پرسنل نیروی انتظامی به‌همراه خانواده از موزه‌ها و اماکن فرهنگی‌تاریخی تحت پوشش وزارتخانه از ۱۶ مهرماه ۱۴۰۰ رایگان شد.

افزایش کار مراکز تعویض پلاک در هفته ناجا

سرهنگ علی محمدی رئیس مرکز شماره گذاری پلیس راهور از افزایش ساعت کار این مراکز در هفته نیروی انتظامی خبر داد و گفت: به مناسبت هفته نیروی انتظامی ساعت کار مراکز تعویض پلاک از امروز تا روز پنجشنبه ۲۲ مهرماه تا ساعت ۱۶ افزایش یافت ساعت کار این مراکز از ساعت ۷ تا ۱۴ بود.   

رئیس مرکز شماره گذاری پلیس راهور ناجا همچنین از تمدید مهلت وکالتنامه خودروها تا پایان آذرماه خبر داد و گفت: با پیگیری های پلیس راهور ناجا و به منظور تسهیل خدمات نقل و انتقال و ارتقاء رضایت مندی آحاد جامعه و باتوجه به مصوبه ستاد ملی مقابله کرونا مقرر گردید اعتبار کلیه وکالت نامه های نقل و انتقال در مراکز تعویض پلاک و شماره گذاری خودروها تمدید شد.  

وی افزود: بدین ترتیب آن دسته از هموطنان  که مدت وکالت آن ها نقل و انتقال خودروهایشان در مراکز تعویض پلاک به واسطه تعطیلی یا محدودیت های خدمات ۵۰ درصدی مراکز تعویض پلاک و دفاتر خدمات خودروئی در وضعیت قرمز کرونایی در سال جاری منقضی شده است تا پایان آذر ماه ۱۴۰۰ اعتبار خواهند داشت.

فعالیت ۶۰ هزار  پلیس یار

سردار محمد شرفی جانشین معاون هماهنگ کننده ناجا با اشاره به فعالیت ۶۰ هزار  پلیس یار به منظور تقویت امنیت و پیشگیری از جرم بر لزوم حمایت قانونی از پلیس یاران به عنوان ضابطان قضائی تاکید کرد.

 داریم.

وی با اشاره به پیشینه راه اندازی موسسات حفاظتی و مراقبتی مراکز انتظام پلیس پیشگیری ناجا و طی فرایندهای قانونی آن تاکید کرد: امروز بیش از ۶۰ هزار نفر با عنوان "پلیس یار" در جهت توسعه امنیت و پیشگیری از جرم فعالیت می کنند.

وی با بیان اینکه راه اندازی موسسات حفاظتی و مراقبتی گامی در جهت اشتغال زایی و کارآفرینی نیز بوده است، یادآور شد: فعالان این حوزه ظرفیت های عظیمی به منظور تحقق امنیت پایدار دارند و شایسته است که از این عزیزان حمایت های قانونی به ویژه در بحث " ضابط قضائی" شود.

هوشمندسازی موسسات حفاظتی و مراقبتی مرکز انتظام پلیس

سردار مهدی معصوم بیگی رئیس پلیس پیشگیری ناجا در گردهمایی موسسات حفاظتی و مراقبتی مرکز انتظام پلیس پیشگیری ناجا در هفته نیروی انتظامی بر لزوم هوشمندسازی این بخش به عنوان "پیشران" و "پیشرو" تاکید کرد و گفت: پلیس یاران ظرفیت قانونی نظامندی برای توسعه امنیت عمومی هستند.

وی با اشاره به فعالیت ۶۰ هزار نفر تحت عنوان " پلیس یار" در سراسر کشور تاکید کرد : معتقدم این بخش می تواند خط مقدم برقراری نظم عمومی در جامعه محسوب شود و البته نیروی انتظامی به منظور تقویت و توسعه موسسات حفاظتی و مراقبتی، از این بخش پشتیبانی و حمایت های لازم را دارد و این روند را با قدرت ادامه می دهد.

ملاقات رئیس پلیس پایتخت با شهروندان

سردار حسین رحیمی رئیس پلیس پایتخت در هفته نیروی انتظامی به همراه  فرماندهان و مسئولان پلیس پایتخت با شهروندان در سامانه ۱۹۷ دفتر نظارت همگانی به آدرس پل کالج ملاقات کرده و پاسخگوی سئوالات و بررسی مشکلات مردم بود.  

ارتباط تلفنی مسئولان سازمان وظیفه عمومی ناجا با مشمولان

مسئولان سازمان وظیفه عمومی نیروی انتظامی به مناسبت هفته نیروی انتظامی، از طریق شماره تلفن ۰۹۶۴۸۰ با مسئولان و معاونان سازمان وظیفه عمومی استان ها ارتباط برقرار کردند.  

رئیس پلیس راهور به سئوالات شهروندان پاسخ می دهد

سردار سیدکمال هادیانفر رئیس پلیس راهور همزمان با چهارمین روز هفته ناجا پاسخگوی سئوالات و بررسی مشکلات هموطنان بود.

راه‌اندازی نمایشگاه مجازی پلیس پایتخت به مناسبت هفته ناجا

سرهنگ داود معظمی گودرزی رئیس پلیس فضای تولید و تبادل اطلاعات پایتخت از راه اندازی نمایشگاه مجازی پلیس پایتخت با شعار "‌پلیس هوشمند، امنیت پایدار " خبر داد و گفت: با استفاده از ظرفیت های فضای مجازی، نمایشگاهی از اقدامات خاص و جذاب پلیس پایتخت که بخش کوچکی از زحمات شبانه روزی پلیس است، راه اندازی شد.

رونمایی از پروژه‌های هوشمندسازی پلیس 

پروژه‌های هوشمندسازی پلیس در دومین روز از هفته نیروی انتظامی که با عنوان پلیس هوشمند، مشارکت عمومی، انضباط اجتماعی نامگذاری شده است، رونمایی شد.  سردار حسین اشتری فرمانده نیروی انتظامی روز یکشنبه در مراسم رونمایی از این پروژه ها با بیان اینکه از سال‌های گذشته گام‌های بسیار خوبی در زمینه هوشمندسازی خدمات پلیس برداشته شده است، افزود: هوشمند سازی پلیس اصل و ضرورت است  زیرا مردم در سراسر کشور با ناجا در ارتباط هستند و خدمات دریافت می‌کنند و نیروی انتظامی در ارائه این خدمات پیشتاز است.


ارائه برخط اطلاعات به ۱۳ دستگاه

سردار احمد دولت‌خواه معاون فناوری اطلاعات و ارتباطات ناجا در هفته نیروی انتظامی در مرامس رونمایی از پروژه های هوشمندسازی پلیس گفت: پلیس با راه‌اندازی سامانه‌ها و اپلیکیشن‌های مختلف به دنبال ارائه خدمات مختلف در بستر فضای مجازی و تسهیل در خدمات به مردم است از وزارت ارتباطات و فناوری اطلاعات درخواست کرد داده‌های سایر سازمان‌ها را برای برقراری امنیت در اختیار پلیس قرار دهد.

به گفته وی۳۰ سازمان از نیروی انتظامی داده دریافت می‌کنند و همچنین به ۱۳ سازمان به صورت برخط داده ارائه می‌شود.  

سردار دولت‌خواه تاکید کرد: پلیس خواستار استفاده از شبکه‌ ملی اطلاعات است و وزارت ارتباطات و فناوری اطلاعات از طرح‌های هوشمندسازی پلیس باید حمایت‌ مالی کند.

خدمات جدید APP اپلیکیشن «پلیس من» راه‌اندازی شد

اپلیکیشن «پلیس من» شامل طرح توسعه تبادل الکترونیکی پرونده با قوه قضاییه، تحقیق غیر حضوری و تصویری برخط متهمان، صدور پروانه کسب الکترونیکی اماکن با اصناف و گشت هوشمند انتظامی می‌شود.

شهروندان می‌توانند در APP پلیس من کارهای شماره‌گذاری اینترنتی خودرو، ثبت و صدور اینترنتی گذرنامه، سامانه ترخیص اینترنتی خودرو، ثبت فقدان گذرنامه، سامانه ثبت سرقت وسایل نقلیه، استعلام وسایل نقلیه مکشوفه، استعلام وضعیت پرونده انتظامی و سامانه ثبت نام و آزمون آئین‌نامه اینترنتی را به صورت آنلاین انجام دهند.

آمادگی ۹۰ درصدی تجهیزات یگان ویژه برای مقابله با بحران‌ها

سردار حسن کرمی فرمانده یگان های ویژه ناجا در سومین روز از هفته ناجا که با عنوان پلیس خدمتگزار، سرباز فداکار، امنیت پایدار نامگذاری شده است،  از آمادگی ۹۰ درصدی تجهیزات این یگان در بحران ها خبر داد و گفت: این یگان در طرح توسعه نیروی انسانی قرار دارد.

به گفته وی،  آمادگی خوبی در حوزه تجهیزات تخصصی و انفرادی داشته و در اولویت ناجا هستیم و تجهیزات ما بالای ۹۰ درصد امادگی مقابله با بحران ها را دارد.

فرمانده یگان های ویژه گفت: در طرح توسعه نیروی انسانی قرار داریم یگان نیز به تناسب ساختار در حال توسعه است و گردان ها ۸۹ درصد و یگان ویژه به صورت کلی ۸۱ درصد امادگی دارد.   توان عملیاتی یگان ها در سراسر کشور ۶۵ درصد است و  آمادگی مقابله با بحران ها را داریم.  

برگزاری نمایشگاه «سفیران امنیت»  به مناسبت هفته ناجا

کارمند رتبه ۱۶ محسن عمادی رئیس اداره اجتماعی یگان‌های ویژه ناجا از برگزاری نمایشگاه «سفیران امنیت»  به‌ مناسبت گرامی‌ داشت هفته نیروی انتظامی خبر داد و گفت: هدف از برگزاری این نمایشگاه ارائه توانمندی‌ های خدمتگزاران خود در عرصه تامین نظم و امنیت داخلی کشور است.  نمایش اقتدار و توانمندی‌های یگان‌ های ویژه ناجا، غرفه سلامت و واکسیناسیون عمومی شهروندان، غرفه خانواده، غرفه کودک، غرفه جذب و استخدام، غرفه عکاسی، تیراندازی با تپانچه بادی و سلاح پینت بال، نمایش تئاتر و اجرای نمایش قوی‌ ترین مردان، بخشی از برنامه‌ های این نمایشگاه است.

این مقام مسئول در پایان خاطرنشان کرد: هدف از برگزاری نمایشگاه این است که مردم شریف ایران اسلامی به توانمندی‌ های خدمتگزاران خود در عرصه تامین نظم و امنیت داخلی کشور پی ببرند و اینکه نیروی انتظامی در طول ۳۰ سال گذشته چگونه عمل کرده و اکنون در چه مسیری حرکت می‌ کند و چه آینده‌ ای را در دستور کار دارد.

توانمند سازی پلیس امنیت اقتصادی با هوشمندسازی سامانه‌ها

سردار پاسدار محمدرضا مقیمی رئیس پلیس امنیت اقتصادی ناجا در هفته ناجا و در مراسم افتتاح مرکز پایش هوشمند فرآیندهای تجارت پلیس گمرگ به توانمند سازی این پلیس با هوشمند سازی سامانه ها اشاره کرده و گفت: هدف گذاری پلیس امنیت اقتصادی بر جلوگیری از قاچاق کالا از طریق مبادی رسمی به همراه هوشمندسازی این پلیس و بهره مندی از بانک جامع اطلاعاتی سایر دستگاه های مسئول کامل می شود.

وی اضافه کرد: امروزه برای استفاده و داشتن داده ها و اطلاعات صحیح نیازمند به فناوری های نوین هستیم و استفاده از فناوری های نوین و اطلاعات بروز در کنار تجربه و تخصص کارکنان، پلیس امنیت اقتصادی را در انجام مأموریت ها موفق می کند؛ به همین دلیل رویکرد این پلیس، رویکردی علمی و دانش محور است.

وی خاطرنشان کرد: از بدو تشکیل پلیس امنیت اقتصادی و پلیس گمرک، ۲۵ پلیس گمرک در گمرکات کشور راه اندازی و کار خود را شروع کرده اند که به حول و قوه الهی امروز هم تعداد ۷ پلیس گمرک توسط سردار "قاسم رضایی" جانشین فرمانده ناجا افتتاح و تاکنون ۳۲ پلیس گمرک به صورت رسمی مأموریت های خود را شروع کرده اند که البته برای رسیدن به هدف گذاری ناجا درباره استقرار پلیس در گمرکات فاصله هایی وجود دارد که در حال رفع کردن آنها هستیم و برای استقرار در سایر گمرکات و مبادی رسمی ورود و خروج کالا که استقرار نداریم، در حال برنامه ریزی و جانمایی برای استقرار پلیس گمرک و اجرای مأموریت ها هستیم.

الکترونیکی شدن کروکی ها تا ۲ ماه آینده

سردار سیدکمال هادیانفر رییس پلیس راهور گفت: تا ۲ ماه آینده در سراسر کشور ۹ هزار تبلت و سه هزار دست افزار سپهر توزیع می شود و کروکی تصادفات الکترونیکی خواهد شد. نرم‌افزار کروکی های الکترونیکی طراحی شد و به صورت آزمایشی در استان قم آغاز به کار کرد، با توافق صورت گرفته برای کروکی‌های الکترونی صحیح حق الزحمه عملیاتی پرداخت می شود.

وی گفت:‌ کروکی الکترونیکی تصادفات جهت تسهیل در ارائه خدمات، تکریم ارباب رجوع و تعامل بین پلیس و شرکت های بیمه‌ها شکل گرفته است. الکترونیکی شدن کروکی بدون خطا و با یک ضریب اطمینان بالا  صورت می گیرد ودر جهت تسهیل در ارائه خدمات، تکریم ارباب رجوع و تعامل بین پلیس و شرکت های بیمه‌ها شکل گرفته است.

تجلیل از بازنشستگان پلیس راهور

بازنشستگان و پیشکسوتان پلیس راهنمایی و رانندگی طی مراسمی با حضور سردار سرتیپ پاسدار سید کمال هادیانفر رییس پلیس راهور تجلیل شدند و در خصوص دوران بعد از بازنشستگی گفت: بعضی ها احساس می کنند زندگی بعد از باز نشستگی تمام می شود، در صورتی که فقط الزامات کاری تمام می شود و می توانیم بعد از بازنشستگی با استفاده از تجربیاتی که در طول دوران کاری خود به دست آوردیم به شیوه های دیگری به جامعه خدمت کنیم.  

سردار هادیانفر افزود: سنگ بناهایی که اکنون به پیشرفت های کاری ما منجر شده و سودش به مردم می رسد را شما بازنشستگان گذاشتید و ما فقط راه شما را ادامه می دهیم.

تسهیلات ویژه سازمان وظیفه عمومی در هفته ناجا

سازمان وظیفه عمومی نیروی انتظامی در اطلاعیه‌ای و در تشریح تسهیلات ویژه این سازمان در هفته نیروی انتظامی اعلام کرد: تسهیلات ویژه ای در هفته نیروی انتظامی از سوی سازمان وظیفه عمومی ناجا برای رفاه حال مشمولان و خانواده های آنان در نظر گرفته شده است.

همه مشمولان دارای برگ آماده به خدمت بدون غیبت که متقاضی تمدید تاریخ اعزام به خدمت هستند، می توانند با ثبت درخواست خود در درگاه خدمات الکترونیک epolice.ir و یا از طریق دفاتر خدمات الکترونیک انتظامی (پلیس+۱۰)  به مدت یک ماه تاریخ اعزام به خدمت خود را تمدید کنند.

در اطلاعیه سازمان وظیفه عمومی ناجا آمده است:‌ همچنین کلیه مشمولان دارای برگ آماده به خدمت که متقاضی تعجیل تاریخ اعزام به خدمت به تاریخ آبان ماه سال جاری هستند، می توانند در هفته نیروی انتظامی از طریق درگاه خدمات الکترونیک epolice.ir و یا از طریق دفاتر پلیس+۱۰درخواست خود را ثبت کنند.

در راستای رسیدگی حداکثری به پرونده های پزشکی و یا کفالت مشمولان، کمیسیون های مربوطه با ظرفیت بیشتر در این هفته برگزار می شود.

در این اطلاعیه تصریح شده است: در راستای برنامه های هفته نیروی انتظامی، رسیدگی ویژه به مشکلات مربوط به صدور کارت های هوشمند پایان خدمت و معافیت و همچنین برگزاری و رسیدگی ویژه به کمیسیون های ویژه توجیه غیبت  نیز در دستور کار قرار دارد.

از دیگر برنامه های ویژه سازمان وظیفه عمومی در هفته نیروی انتظامی جذب مشمولان غایب بالای سه سال غیبت در نیروهای مسلح به ویژه نیروی انتظامی است که این دسته از عزیزان می توانند به رده های انتظامی استان خود مراجعه کنند.

مشمولان و خانواده های آن ها برای کسب اطلاعات بیشتر می توانند از طریق پایگاه اطلاع رسانی سازمان به نشانی www.vazifeh.police.ir، سامانه تلفن گویا به شماره ۰۹۶۴۸۰ یا کانال سازمان در پیام رسان سروش به نشانی khabaresarbazi@ از آخرین اخبار مربوطه مطلع شوند.

بخشش اضافه خدمت و اعطاء مرخصی تشویقی به سربازان ناجا

رئیس سازمان وظیفه عمومی نیروی انتظامی نیز در خبری به مناسبت هفته نیروی انتظامی  از سه روز مرخصی تشویقی و بخشش اضافه خدمت سنواتی برای سربازان نیروی انتظامی خبر داد و گفت: با مساعدت  فرمانده ناجا و به مناسبت هفته نیروی انتظامی، فقط اضافه خدمت سنواتی سربازان وظیفه ناجا به شرط رضایت فرماندهان یگان خدمتی، برای مجردها یک دوم و برای متاهلین دو سوم  از کل مدت اضافه خدمت سنواتی آنان  بخشیده می شود، همچنین سه روز مرخصی تشویقی نیز به همه سربازان ناجا اعطاء شد.

وی گفت: سربازان سایر نیروهای مسلح  نیز برابر ابلاغیه ستاد کل نیروهای مسلح و تایید فرمانده یگان خدمتی خود می توانند ازبخشش اضافه خدمت سنواتی بهره مند شوند.

سردار مهری بیان داشت: قدردان  زحمات سربازان  در  ماموریت های خطیر  نیروهای مسلح که در حفظ نظم، امنیت و اقتدار و دفاع از مرز و بوم کشور و دیگر عرصه های علمی، پژوهشی و درمانی جانفشانی می کنند، هستیم.

 افتتاح مرکز پایش هوشمند و چند منظوره پلیس فرودگاه امام (ره)

سردار مهدی معصوم بیگی رئیس پلیس پیشگیری ناجا در هفته نیروی انتظامی مرکز پایش هوشمند و چند منظوره پلیس فرودگاه امام (ره) را افتتاح و بر ضرورت هوشمندسازی پلیس به منظور افزایش ظرفیت و توان عملیاتی، تسهیل در خدمات رسانی و مدیریت مطلوب انتظامی تاکید کرد.

ارتباط الکترونیکی کلانتری با دادسراها

سردار معصوم بیگی اجرای فاز اول ارتباط الکترونیکی بیش از ۶۰۰ کلانتری با دادسراها را از جمله اقدامات ارزشمند در حوزه هوشمند سازی برشمرد و گفت: صرفه جویی در زمان، تسریع در خدمات رسانی، فراهم شدن زمینه اقدامات اجرایی و تخصصی تر برای کارکنان کلانتری از دستاوردهای مهم و مشترک بین پلیس و قوه قضائیه است که در گام های بعدی در صدد هستیم تحقیق ویدئوکنفرانسی از متهمان را نیز عملیاتی کنیم.

رئیس پلیس پیشگیری ناجا ادامه داد: بر این باور هستیم هوشمند سازی امری فراتر از فضیلت، بلکه امری واجب و ضروری است و راهی به غیر از هوشمندسازی برای افزایش بهره وری سازمانی وجود ندارد.

با راه اندازی و افتتاح مرکز پایش هوشمند و چند منظوره پلیس فرودگاه امام (ره) همزمان در هفته ناجا بستر ارتباط اپتیکی با حراست شهر فرودگاهی حضرت امام (ره) همچنین پایش و کنترل ۱۴ هزار هکتار شهر فرودگاهی از طریق ۷۰۰ دوربین مخصوص تعریف شده فراهم شد.

همچنین با راه اندازی سامانه پایش پلاک های دستوردار (سپاپد) رصد خودروهای در حال تردد در سطح حوزه استحفاظی و پارکینگ ها به صورت هوشمند عملیاتی شد.

نظارت وکنترل سالن ها وحوزه استحفاظی از طریق سامانه دوربین های البسه آنلاین، نظارت وکنترل هوشمند گشت های خودرویی از طریق سامانه موقعیت یاب خودرویی (AVLS) کنترل و پایش هوشمند پیرامونی سطح یگان انتظامی پلیس فرودگاه امام (ره) از طریق دوربین های چرخان (PTZ) در بالای دکل ها از دیگر توانمندی های مرکز پایش هوشمند و چند منظوره پلیس فرودگاه امام (ره) است.

تشکیل دبیرخانه دائمی پلیس و نمایندگان مجلس 

فرمانده انتظامی تهران بزرگ از توافق جهت تشکیل دبیرخانه دائمی پلیس و نمایندگان مجلس شورای اسلامی خبر داد و گفت: در این دبیرخانه انتظارات و مطالباتمان را در حوزه قوانین و حمایت‌هایی که مجلس از نیروی انتظامی می‌تواند داشته باشد، انتقال می‌دهیم.

سردار حسین رحیمی روز سه شنبه در حاشیه دیدار با نمایندگان مجلس شورای اسلامی که به مناسبت هفته ناجا در ستاد مرکزی فاتب برگزار شد، گفت: امروز در خدمت جمعی از نمایندگان مردم در مجلس شورای اسلامی بودیم و انتظارات و مطالباتمان را در حوزه قوانین و حمایت‌ها مطرح کردیم.

وی با بیان اینکه مشکلاتی در حوزه قوانین، کلانتری‌ها، تقویت توان انتظامی و بحث‌های بودجه‌ای وجود داشت،  گفت: حدود ۱۷ محور اقدام مشترک میان پلیس و مجلس را از سال گذشته در موضوعات مختلف آغاز کرده بودیم که این موارد در جلسه امروز نیز پیگیری شد.

رحیمی از تصمیم برای ایجاد دبیرخانه‌ای دائمی و مشترک میان پلیس و نمایندگان مردم تهران در مجلس و شورای شهر تهران خبر داد و گفت: در این جلسه تصمیم بر ایجاد این دبیرخانه گرفته شد که به نظرم تصمیم بسیار خوبی است.

وی اظهار امیدواری کرد که با استفاده از ظرفیت همکاری مشترک میان پلیس و نمایندگان مردم در مجلس و شورا بتوانیم بسیاری از مشکلات پیش آمده در حوزه‌های مختلف نظیر بودجه، افزایش تعداد کلانتری‌ها و مراکز انتظامی، ارائه خدمات و موارد مربوط به قانون را حل و فصل کنیم.

لزوم اختصاص قوانین اعتباری در بودجه ای ناجا

سردار مهدی حاجیان  معاون اجتماعی و سخنگوی ناجا در دیدار رئیس و اعضای کمیسیون اجتماعی مجلس شورای اسلامی در هفته نیروی انتظامی بر لزوم اختصاص بعضی قوانین اعتباری در سبد بودجه ای پلیس جهت اقدامات پیشگیرانه از آسیب های اجتماعی تاکید کرد و اظهار داشت: امروز مردم در هر مشکلی به اولین جایی که رجوع می کنند، کلانتری است.

وی ادامه داد: اعضای کمیسیون بر این باورند که نیروی انتظامی با پیشگیری اجتماعی توانسته در جهت کاهش آسیب های اجتماعی قدم بردارد. امروز با توجه به عمق فراگیر جرایم در جامعه نیاز است تا با کمک به نیروی انتظامی از لحاظ اعتبار و رفع خلاء های قانونی در برخی موارد این نیروی خدوم را یاری رسانیم.

یکهزار خانه سازمانی ناجا به بهره‌برداری رسید

سردار محمدعلی نوری نژاد معاون هماهنگ کننده نیروی انتظامی در هفته نیروی انتظامی از افتتاح یکهزار خانه سازمانی طی یک سال خبر داد و گفت: ۱۶۴ پروژه اعم از کلانتری، پاسگاه، آگاهی، راهور، منازل مسکونی و ستاد مرزبانی افتتاح شد.

به گفته وی حدود ۶۲ پروژه شروع به احداث شد و قرار است منابع قطعی این پروژه ها تعیین شود تا با تاخیر به بهره برداری نرسد.

نوری نژاد افزود: در طول یک سال با توجه به محدودیت منابع اولویت ناجا ساخت اماکن تخصصی و مسکونی است زیرا نوسازی اماکنی تخصصی منجر به خوشایندسازی و ارتقای خدمات و انگیزه می شود.

معاون هماهنگ کننده ناجا گفت: با تامین منابع بیشتر در سال آینده اماکن بیشتری  احداث و بازسازی می شود.  

افتتاح نمایشگاه دائمی مرزبانی

معاون هماهنگ کننده نیروی انتظامی در حاشیه افتتاح نمایشگاه دائمی مرزبانی گفت: این نمایشگاه نمادی از ساختار ماموریت، قابلیت و از خودگذشیتگی مرزبانی ناجا است تا هر بینندهای با مراجعه به این مکان به جمع بندی از عملکرد مرزبانی برسد.

نوری نژاد گفت: مرزبانی از مرز نگهبانی می کند و دارای حساسیت هایی است در جاهایی که دشمنان از قدیم الایام اختلافاتی را برجای گذاشته اند، بعضا مشکلاتی ایجاد می کند، براین اساس این نمایشگاه اصالت، سندیت و وابستگی ایران به این نقاط را خوب نشان می دهد.

وی تاکید کرد: جزایر سه گانه خلیج فارس از قدیم متعلق به ما بوده و هست باید نشانی از آن در این نمایشگاه دیده شود. زمانی که نمایندگانی از کشورهای خارجی به این نمایشگاه می آیند، بدانند که استناد ما یک استناد حقوقی و بر پایه قانون است موضوعات مرزبانی ملی است بر این اساس مسئولان استانی و مرزبانی نمی توانن

مجاهدت های مرزبانان نیروی انتظامی در قاب رسانه

فرمانده مرزبانی ناجا به برگزاری هر چه بهتر هفته ناجا اشاره کرد و گفت: در هفته نیروی انتظامی، اقدامات و عملکرد مرزبانان در سخت ترین شرایط خدمتی و آب و هوایی در مناطق مرزی از طریق قاب رسانه در اختیار عموم مردم قرار می گیرد.

سردار "احمد علی گودرزی" به تشریح و تبیین برنامه های هفته ناجا ۱۴۰۰ پرداخت و اظهار داشت: هفته نیروی انتظامی از ۱۷ لغایت ۲۳ مهرماه با اجرای صبحگاه مشترک در سراسر کشور برگزار خواهد شد.  

هوشمندسازی مرزها

سردار احمدعلی گودرزی فرمانده مرزبانی نیروی انتظامی در هفته نیروی انتظامی به افتتاح پروژه های هوشمند سازی مرز اشاره کرد و گفت: موضوع هوشمند سازی مرزها در سطح فرماندهی مرزبانی ناجا گفتمان سازی شده و تحقق آن از اولویت های جدی ما بوده، چرا که این موضوع موجب تقویت و ارتقاء توان عملیاتی خواهد شد، برهمین اساس همه فرماندهان و مدیران در سطوح مختلف با یک اراده قوی و جمعی وارد حوزه عملیاتی و پیاده سازی آن در مرزهای کشور شده اند.

وی با اشاره به بومی بودن تجهیزات مرزبانی با استفاده از دانش جوانان ایرانی بیان داشت: مجموعه عظیم نیروی انتظامی همچون قطاری به سمت مقصد در حال حرکت می باشد و نیاز به ریل گذاری به سوی هوشمندسازی دارد و فرماندهی مرزبانی هم از هر نوع ایده و طرحی که بتواند با رویکرد هوشمندسازی مرزها، ما را یاری دهد تا به آرمان مطلوب مورد نظر برسیم، استقبال می کند.

وی با اشاره به ضرورت هوشمندسازی مرزهای کشور، گفت: نیروهای مرزبانی، سربازان گوش به فرمان ولایت هستند؛ مقام معظم رهبری اخیراً فرمودند که مردم از نیروهای انتظامی می‌خواهند که هم مقتدر و هم مهربان باشند، هماهنگونه که مولا امیرالمؤمنین فرمودند که کارگذار اسلامی باید راسخ‌القول، راسخ‌العمل، شجاع، متدین باشد، وفای به عهد داشته و در حین نرمی، صلابت داشته باشد.

الحاق تجهیزات به یگان‌های عملیاتی ناجا

همزمان با چهارمین روز از هفته ناجا در مراسمی با حضور فرمانده ناجا، تجهیزات جدیدی به یگان های عملیاتی نیروی انتظامی الحاق شد. سردار حسین اشتری در مراسم رونمایی و الحاق تجهیزات به یگان های عملیاتی ناجا افزود: تقویت تجهیزات یگان های عملیاتی ناجا همواره در دستور کار پلیس است.

وی افزود: معتقدم که پلیس های تخصصی به فراخور الزامات ماموریتی باید از منظر تجهیزات و امکانات به روز شوند هر چند که از سال گذشته تاکنون چهار الحاق تجهیزاتی در پلیس ها و رده های مختلف داشته ایم اما تقویت تجهیزات یگان های عملیاتی ناجا همواره در دستور کار است.

سردار اشتری بر لزوم تدوین نقشه راهی به منظور پشتیبانی از پلیس تاکید کرد و گفت: معاونت آماد و پشتیبانی ناجا باید براساس نقشه راهی مشخص و مدون، مسیر پشتیبانی های تجهیزاتی را طی کند، به گونه ای که در رده های ناجا و پلیس های تخصصی هیچ گونه کمبود تجهیزاتی نداشته باشیم.

از: معصومه نیکنام

برچسب‌ها فرماندهی نیروی انتظامی جمهوری اسلامی ایران خط حادثه هفته نیروی انتظامی

منبع: ایرنا

کلیدواژه: فرماندهی نیروی انتظامی جمهوری اسلامی ایران خط حادثه هفته نیروی انتظامی فرماندهی نیروی انتظامی جمهوری اسلامی ایران خط حادثه هفته نیروی انتظامی مناسبت هفته نیروی انتظامی موسسات حفاظتی و مراقبتی فرمانده نیروی انتظامی هفته نیروی انتظامی یگان های عملیاتی ناجا هفته نیروی انتظامی هفته نیروی انتظامی هوشمندسازی پلیس جمهوری اسلامی ایران پلیس امنیت اقتصادی معاون هماهنگ کننده سازمان وظیفه عمومی پلیس پیشگیری ناجا مجلس شورای اسلامی اضافه خدمت سنواتی پروژه های هوشمند پلیس و نمایندگان مراکز تعویض پلاک نیروی انتظامی مقام معظم رهبری امنیت و آرامش عنوان پلیس سراسر کشور مدظله العالی امنیت پایدار نیروهای مسلح فرمانده یگان خبر داد و گفت هفته ناجا هفته ناجا ناجا در هفته دستور کار سردار اشتری ارائه خدمات شماره گذاری هوشمند سازی پلیس پایتخت نامگذاری شد پلیس هوشمند روز از هفته راه اندازی پلیس راهور حسین اشتری سردار حسین مهر ماه سازی پلیس رئیس پلیس پلیس گمرک پلیس یار پروژه ها بحران ها حمایت ها موزه ها ۶۰ هزار یگان ها بر لزوم کل قوا ۱۷ مهر ۲۳ مهر

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۳۴۱۸۷۲۰ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

از کاهش سرقت های نوروزی تا دستگیری رسید ساز جعلی در همدان

به گزارش خبرنگار استانی ایسکانیوز از همدان، مرکز اطلاع رسانی پلیس استان همدان تازه‌ترین اقدامات و دست آورد های زحمت‌کشان این حوزه را منتشر کرد. در ادامه تعدادی از اخبار حوزه انتظامی را می‌خوانیم:

کاهش ۳۱ درصدی سرقت ها از ابتدای طرح نوروزی در همدان

جانشین انتظامی استان همدان در چهارمین جلسه قرارگاه نوروزی از کاهش ۳۱ درصدی سرقت ها در استان خبر داد. سردار رضا زارعی در تشریح این خبر گفت: با تلاش شبانه روزی کارکنان پلیس از آغاز طرح نوروزی پلیس تا کنون در سطح استان شاهد کاهش ۳۱ درصدی سرقت ها در مقایسه با مدت مشابه سال قبل هستیم.

وی با اشاره به همراهی و همکاری مردم خوب استان با پلیس گفت: امیدواریم که با رعایت توصیه ها و هشدار های پلیس از سوی شهروندان شاهد تداوم روند کاهشی در این راستا در روزهای باقی مانده از تعطیلات باشیم.

سردار زارعی همچنین به رشد ۲۱ درصدی کشفیات سرقت اشاره کرد و گفت: در این مدت نیز با تلاش شبانه روزی و جهادی کارکنان پلیس، کشفیات انواع سرقت در استان نیز از رشد ۲۱ درصدی در مقایسه با مدت مشابه سال قبل برخوردار می باشد.

جانشین انتظامی استان همدان در خاتمه از شهروندان در خواست کرد تا ضمن رعایت توصیه ها و هشدار های پلیس در خصوص نگهدای اموال و پیشگیری از سرقت، هر گونه موارد مشکوک و نیاز های پلیس خود را از طریق تلفن ۱۱۰ اطلاع رسانی کنند.

کشف ۶ فقره سرقت باغات روستایی در همدان

فرمانده انتظامی شهرستان" همدان" از دستگیری سارق حین سرقت و کشف ۶ فقره سرقت باغات روستایی در همدان خبر داد. سرهنگ "هادی نجفی صالح" در تشریح این خبر گفت: نیمه شب گذشته حین گشت‌زنی ماموران کلانتری" ۱۵ رسالت" در حاشیه روستای ابرو فرد مشکوکی را در حال حمل یک کیسه رویت می‌نمایند.

وی در ادامه افزود: با توجه به سابقه سرقت از باغات ماموران این فرد را دستگیر و به کلانتری منتقل که در بازرسی از داخل کیسه مقادیری وسایل خانه باغ کشف که با انجام تحقیقات خاص پلیسی به ۶ فقره سرقت از باغات اعتراف، که با دعوت از شکات، پرونده تشکیل و فرد سارق جهت سیر مراحل قانونی تحویل مرجع قضائی شد.

سرهنگ نجفی در پایان گفت: از همشهریان عزیز خواستاریم با گزارش هرگونه موارد مشکوک و ارتباط تلفنی با شماره ۱۱۰ یاری رسان ما در برقراری نظم و امنیت باشند.

اجرای طرح ارتقاء امنیت اجتماعی نوروزی در تویسرکان

فرمانده انتظامی شهرستان"تویسرکان" از کشف ۲۳ فقره سرقت، دستگیری۱۰ سارق، ۱۲ خرده فروش مواد مخدر، ۱۱ معتاد متجاهر و کشف بیش از ۲ کیلو و ۶۰۰ گرم مواد مخدر سنتی و صنعتی در اجرای طرح ارتقاء امنیت اجتماعی در این شهرستان خبر داد.

سرهنگ "رضا نوری" در تشریح جزئیات این خبر بیان داشت: در پی استمرار اجرای طرح های انتظامی و ترافیکی از آغاز طرح نوروزی تاکنون که در سطح شهرستان با هدف ناامن کردن محلات جرم خیز برای مجرمان، پاکسازی نقاط آلوده و ارتقاء احساس امنیت در بین شهروندان انجام شد، یگان های انتظامی شهرستان با بهره گیری از توان و امکانات موجود به اجرای طرح مربوطه پرداختند.

وی افزود: علاوه بر کشف بیش از ۲ کیلو و ۶۰۰ گرم انواع مواد مخدر، ۳۶۰ عدد انواع قرص های مخدر غیر مجاز، ۳ کیلو و ۲۰۰ گرم مواد محترقه پرخطر (اکلیل و سرنج)، ۳ عدد مواد محترقه دست ساز با اکلیل و سنگ ریزه، مقدار ۳ تن سنگ سیلیس قاچاق به ارزش ۳۰۰ میلیون ریال، یک عدد قمه، ۲۳ فقره انواع سرقت از جمله ۴ دستگاه خودرو و ۲ دستگاه موتورسیکلت سرقتی و ۱۳ فقره سایر جرائم، تعداد ۱۱معتاد متجاهر، ۱۰ سارق، ۱۲ خرده فروش و ۱۲ متهم در رابطه با سایر جرائم دستگیر و به مراجع قضائی معرفی شدند.

سرهنگ نوری با اشاره به لزوم استمرار اجرای طرح ارتقاء امنیت اجتماعی به صورت روزانه در ایام نوروز، خاطر نشان کرد: در چند روز گذشته تعداد ۵ دستگاه خودرو مزاحم و متخلف نیز توقیف و روانه پارکینگ شدند.

فرمانده انتظامی شهرستان تویسرکان در خاتمه با تأکید بر حفظ و نگهداری اصولی اموال از سوی شهروندان، خواستار همکاری بیشتر مردم با پلیس و اعلام موارد مشکوک از طریق فوریت های پلیسی۱۱۰ شد.

کاهش ۵۰ درصدی جانباختگان تصادفات جاده‌ای همدان

رئیس پلیس راه استان همدان از کاهش ۵۰ درصدی جانباختگان تصادفات جاده ای در استان خبر داد. سرهنگ "علی فکری" در این راستا گفت: با توجه به افزایش حجم تردد در جاده های استان همدان از ابتدای طرح نوروزی پلیس استان تاکنون شاهد کاهش ۵۰ درصدی جانباختگان تصادفات جاده ای در مقایسه با مدت مشابه سال قبل هستیم.

وی افزود: از ابتدای طرح (۲۴ اسفندماه) تاکنون بیش از ۷ میلیون تردد در سطح جاده های استان توسط سامانه های تردد شمار در سطح جاده های استان به ثبت رسیده است.

سرهنگ فکری با تاکید بر رعایت قوانین و مقررات راهنمایی و رانندگی از سوی مسافران و شهروندان گفت: توجه به مقررات و رعایت سرعت مطمئنه و پرهیز از عجله و شتاب در رانندگی و پرهیز از سرعت و سبقت غیر مجاز می تواند گام مهم و موثری در کاهش تصادفات محسوب گردد.

رئیس پلیس راه استان همدان در خاتمه علت تامه بیشتر تصادفات رخ داده در جاده های استان را خستگی و عدم توجه به جلو عنوان کرد.

رسید ساز جعلی در همدان توسط پلیس همدان به دام افتاد

رئیس پلیس فتا استان "همدان" از شناسایی و دستگیری یک کلاهبردار اینترنتی که با اپلیکیشن رسید ساز جعلی اقدام به کلاه‌برداری از شهروندان کرده بود، خبر داد.

سرهنگ "محمدباقر زارعی" در تشریح این خبر اظهار داشت: به دنبال شکایت تعدادی از شهروندان همدانی مبنی بر کلاهبرداری از آن‌ها با رسیدهای جعلی، موضوع در دستور کار مأموران پلیس فتا قرار گرفت.

این مقام مسئول افزود: اغلب شاکیان در اظهارات اولیه پرونده هایشان بیان داشتند: که اقدام به قرار دادن کالایی برای فروش در سایت دیوار نموده اند و فردی ضمن تماس تلفنی با آن‌ها قرار ملاقات حضوری گذاشته و هنگام مراجعه با نشان دادن رسید واریزی از طریق گوشی، کالا را از وی دریافت نموده است.

سرهنگ زارعی ادامه داد: ماموران پلیس فتا همدان اقدامات تخصصی خود را آغاز کردند و پس از تحقیقات گسترده و همه جانبه ردپای مجرم را در فضای مجازی شناسایی کرده و پس از هماهنگی با مرجع قضائی، متهم در اقدامی غافلگیرانه دستگیر و به پلیس فتا انتقال داده شد و پس از بازجویی‌های پلیسی به کلاهبرداری از ۷ نفر به ارزش حدودی ۳ میلیارد ریال اعتراف کرد.

رئیس پلیس فتا استان همدان خاطر نشان کرد: کاربران فضای مجازی از هرگونه اعتماد بیجا به افراد ناشناس در فضای مجازی جدا خودداری نموده و در هنگام فروش کالا ابتدا حساب بانکی خود را چک نموده و در صورت اختلال در سامانه پیامکی حتماً موجودی حساب خود را از طریق اینترنت‌ بانک، دستگاه‌های خودپرداز یا کارت‌خوان بررسی و پس از حصول اطمینان از واریز وجه، کالای مربوطه را به خریدار تحویل دهند.

رئیس پلیس فتا استان همدان خاطر نشان کرد: پلیس فتا به ‌صورت شبانه روزی آماده پاسخگویی به شهروندان بوده و کاربران می‌توانند در صورت مواجهه با هرگونه موارد مشکوک، آن را از طریق سایت پلیس فتا به آدرس www.cyberpolice.gov.ir بخش گزارش‌های مردمی و یا با شماره ۰۹۶۳۸۰ با ما در میان بگذارند.

اقدام پیش دستانه پلیس ملایر در دستگیری سارقان مسلح حرفه ای قبل از اقدام به سرقت

فرمانده انتظامی شهرستان "ملایر " از دستگیری ۲ سارق مسلح حرفه ای قبل از اقدام به سرقت با هوشمندی ماموران پلیس آگاهی و امنیت این شهرستان خبر داد.

سرهنگ "احمد ساکی" در تشریح جزئیات این خبر گفت: ماموران پلیس امنیت عمومی شهرستان در پی اطلاع از این که فردی با تهیه سلاح با هم دستی یک از دوستانش قصد اقدامات مجرمانه و سرقت را دارد، بررسی موضوع را به صورت ویژه در دستور کار خود قرار دادند.

فرمانده انتظامی شهرستان ملایر افزود: ماموران با انجام تحقیقات لازم و پس از تایید صحت خبر، متهمان را به صورت شبانه روزی تحت تعقیب و مراقبت خود قرار دادند.

این مقام مسئول تصریح کرد: سرانجام با بکارگیری شیوه و شگردهای خاص پلیسی، ماموران پلیس آگاهی و امنیت عمومی شهرستان موقعیت متهم اصلی را که از سارقان حرفه ای بوده در یکی از خیابان های شهر ملایر در حال پرسه زدن شناسایی و در یک عملیات ضربتی و غافلگیرانه وی را دستگیر کردند.

وی ادامه داد: در بازرسی بدنی از متهم یک قبضه سلاح دست ساز شبه خودکار مجهز به صدا خفه کن و مسلح به یک تیرجنگی به همراه یک تیغه خشاب کلت حاوی ۷ تیر جنگی و یک عدد شوکر ساخت کشور امریکا را کشف کردند.

سرهنگ ساکی بیان داشت: متهم دستگیر شده در بازجویی های به عمل آمده اظهار داشت که سلاح کمری در اختیار همدستش می باشد که در ادامه ماموران نامبرده را نیز در یکی از بوستان های شهر شناسایی و وی را که با یک دستگاه خودرو وانت قصد فرار داشت به همراه یک قبضه کلت کمری دستگیر کردند.

فرمانده انتظامی ملایر افزود: این متهم نیز در بازجویی های به عمل آمده به مخفی نمودن فشنگ‌های مربوطه در منزلش اعتراف کرد که ماموران پس از هماهنگی با مرجع قضائی در بازرسی از محل مورد نظر، تعداد ۵ تیر فشنگ نیز کشف کردند.

سرهنگ ساکی در خاتمه ضمن تقدیر و تشکر از همکاری مجدانه دستگاه قضائی در برخورد با مجرمان بیان داشت: مبارزه با سارقان از اولویت این فرماندهی است و پلیس ملایر از هیچ کوششی در ایجاد آرامش و امنیت جهت شهروندان فروگذار نخواهد کرد.

دستگیری سارقان مسلح حرفه‌ای قبل از اقدام به سرقت در ملایر

سرهنگ احمد ساکی، فرمانده انتظامی ملایر: ماموران پلیس امنیت عمومی شهرستان در پی اطلاع از اینکه فردی با تهیه سلاح با هم‌دستی یک از دوستانش قصد اقدامات مجرمانه و سرقت را دارد، بررسی موضوع را به صورت ویژه در دستور کار خود قرار دادند.

سرانجام ماموران پلیس آگاهی و امنیت عمومی این شهرستان موقعیت متهم اصلی را که از سارقان حرفه‌ای بود، در یکی از خیابان‌های شهر ملایر در حال پرسه زدن شناسایی و در یک عملیات ضربتی و غافلگیرانه وی را دستگیر کردند.

در بازرسی بدنی از متهم یک قبضه سلاح دست‌ساز شبه خودکار مجهز به صدا خفه کن و مسلح به یک تیرجنگی به همراه یک تیغه خشاب کلت حاوی هفت تیر جنگی و یک عدد شوکر ساخت کشور آمریکا را کشف کردند.

متهم دستگیر شده در بازجویی‌های به عمل آمده اقرار کرد که سلاح کمری در اختیار همدستش است که در ادامه ماموران نامبرده را نیز در یکی از بوستان‌های شهر شناسایی کردند. ماموران پلیس وی را که با یک دستگاه خودرو وانت قصد فرار داشت، به همراه یک قبضه کلت کمری دستگیر کردند.

این متهم نیز در بازجویی‌های به عمل آمده به مخفی کردن فشنگ‌های مربوطه در منزلش اعتراف کرد که ماموران پس از هماهنگی با مرجع قضایی در بازرسی از محل مورد نظر، تعداد پنج تیر فشنگ نیز کشف کردند.

خبرنگار: محمدحسین میرزائی

انتهای خبر/

کد خبر: 1225449 برچسب‌ها پلیس فتا دستگاه قضائی ایسکانیوز فرماندهی انتظامی جمهوری اسلامی پلیس آگاهی

دیگر خبرها

  • تقسیم استان اصفهان به ۲۱۲ بلوک انتظامی / ارتقای امنیت حاشیه زاینده‌رود
  • از کاهش سرقت های نوروزی تا دستگیری رسید ساز جعلی در همدان
  • نیروی انتظامی برخاسته از مردم و خادم مردم است
  • نیروی انتظامی جان خود را برای امنیت مردم تقدیم می کند
  • پلیس ضمن برخورد با مفسدان، مامور به رحمت است
  • پلیس ضمن برخورد با مفسدان و برهم زنندگان نظم، مامور به رحمت است
  • سرعت عمل و برخورد بدون مماشات پلیس با مجرمان عامل بازدارندگی است
  • طرح ویژه جهاد فرهنگی برای پایتخت فرهنگی جهان تشیع
  • رسانه‌ها بازوی توانمند پلیس در ارتقاء نظم و امنیت هستند
  • اراذل و اوباش مخل نظم و امنیت اجتماعی در کرمانشاه دستگیر شدند