Web Analytics Made Easy - Statcounter

محمد هادی ایمانیه شامگاه یکشنبه در نشست خبری با خبرنگاران و عکاسان در شیراز با بیان اینکه حریم ممنوعیت ساخت و ساز و فعالیت اقتصادی در تخت جمشید باید به روشنی مشخص شود افزود: برخی از ساکنان روستای کناره در نزدیکی تخت جمشید در سفر رییس جمهوری این موضوع را مطرح کردند و باید با بررسی کارشناسی روشن شود که حریم ممنوعیت همان ۵ کیلومتر است یا کمتر و بیشتر ، این موضوع در فعالیت های اقتصادی و تامین معیشت ساکنان این روستا موثر است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

ایمانیه افزود: رییس جمهوری دستور داد که این حریم به صورت علمی و قانونی مشخص شود تا آسیبی به تخت جمشید نخورد در عین حال ساکنان این روستا و روستاهای اطراف با بهانه های غیر علمی صدمه نخورند و آسیب نبینند.

استاندار فارس افزود: این موضوع باید در اماکن حاشیه حرم مطهر حضرت شاهچراغ نیز لحاظ شود ، در بازدیدهایی که از این منطقه صورت گرفت متاسفانه برخی منازل و اماکن به بهانه میراثی بودن مانع از توسعه این منطقه شده است ، در این منازل حتی یک کاشی که سابقه فرهنگی و میراث داشته باشد هم وجود ندارد ،  برای ۲۰۰ خانه موجود در این منطقه مقرر شده هیات کارشناسی تشکیل شود و موضوع را بررسی کند.

محرومیت زدایی با تکیه بر پیشگیری دنبال می شود

استاندار فارس در ادامه گفت: در زمینه مقابله با محرومیت زدایی به مسئله پیشگیری از مهاجرت توجه خواهیم کرد. باید جلو مهاجرت از روستاها را با تکیه بر روش های علمی و کارشناسی بگیریم، اگر وضعیت اشتغال و اقتصاد روستاها مورد توجه قرار گیرد و کرامت افراد حفظ شود، زمینه پایداری جمعیت در روستا فراهم می شود و شاهد مهاجرت به شهرها نخواهیم بود.

ایمانیه با اشاره به اینکه مبلغ ۱۰۰ میلیارد تومان اعتبار از سفر رئیس جمهوری برای محرومیت زدایی به استان فارس اختصاص یافته است، گفت: این اعتبارات در زمینه های مختلف اجتماعی، اقتصادی، فرهنگی و عمرانی هزینه خواهد شد.

وی با بیان اینکه رسانه ها باید دغدغه‌های مردم را به مدیران منتقل کنند افزود: اگر اطلاع رسانی منصفانه و دقیق صورت گیرد اولویت مطلوبی در ذهن مدیران شکل می گیرد و درک مناسبی برای حل مشکلات ایجاد می شود.

استاندار فارس خواستار انعکاس تلاش های صورت گرفته برای پیشرفت استان شد و افزود: موفقیت هایی که در زمینه توسعه استان صورت می‌گیرد موجب افزایش امید در جامعه می شود و جامعه را در مسیری قرار می دهد که گره ها به‌تدریج باز می شود.

وی با بیان اینکه اگر کسی در مسیر تولید اختلال می‌کند با ذکر مستندات و به صورت منصفانه به استانداری معرفی شود، اظهارداشت: رسانه ها می توانند با فعالیت دلسوزانه خود موجب شوند مشکل و دغدغه مردم را سریعتر و عمیق تر متوجه شویم و برای رفع آنها بکوشیم.

وی بر حمایت از اصحاب رسانه و رسیدگی به مشکلات رفاهی و معیشتی آنها تاکید کرد و گفت: پیشنهادات موثر و مفید در زمینه بهبود عملکرد رسانه ها از طریق اداره کل روابط عمومی و امور بین‌الملل استانداری فارس پیگیری خواهد شد.

ایمانیه با اشاره به اهمیت آزادراه شیراز اصفهان، ادامه داد: تلاش می‌کنیم تا قبل از نوروز ۱۴۰۱ این محور زیر بار ترافیک برود.

ایمانیه با اشاره به اینکه گردشگری، سلامت، صنایع تبدیلی، گیاهان دارویی، نفت و گاز و صنایع پائین دستی و معدن با زنجیره تولید ارزش و صنایع الکترونیک از جمله مزیت های استان فارس محسوب می‌شوند، گفت: فارس سرزمین ظرفیت های بسیار بالایی است که باید با مدیریتی مناسب به آنها پرداخته شود.

استاندار فارس آبرسانی به روستاهای استان را از جمله اولویت های جدی خود برشمرد و اظهار داشت: با جدیت تلاش می‌کنیم حتی یک روستا بدون آب نماند و در فصل گرما مشکلات روستاییان عزیز کاهش یابد.

وی با بیان اینکه سند آمایش استان فارس باید در مدت یک ماه فورا مورد بازنگری قرار گیرد، افزود: چشم انداز استان باید بازنگری شده و برنامه های واقعی برای مدیریت استان تهیه شود؛ همچنین باید رصد عملکردها و مطالبه گری مورد توجه باشد.

استاندار فارس با اشاره به اینکه در زمینه تحقق عدالت کاستی هایی داریم،‌ گفت: باید در مسیر صحیح رفع مشکلات قرار بگیریم و به تدریج این کاستی ها را رفع کنیم.

ایمانیه گفت: از همه سرمایه گذاران داخلی و خارجی که قصد فعالیت در هر حوزه ای در استان فارس داشته باشند به صورت جدی حمایت می کنیم.

وی ادامه داد: شورای برنامه ریزی نیازمند اصلاح است و تلاش می‌کنیم شورایی چابک و موثر و کارآمد برای پیشبرد برنامه های توسعه ای استان داشته باشیم.

استاندار فارس به موضوع انتصابات مدیران استان اشاره کرد و اظهارداشت: در زمینه انتصاب مدیران جدید با جدیت، رعایت ضوابط‌ و بدون عجله و شتابزدگی عمل خواهیم کرد تا فعالیت های استان دچار حاشیه نشود.

برچسب‌ها تخت جمشید محمدهادی ایمانیه استانداری فارس سیدابراهیم رییسی رییس جمهوری پروندهٔ خبری هفتمین سفر استانی رییس‌جمهوری و پیگیری دستاوردهای آن برای فارس

منبع: ایرنا

کلیدواژه: تخت جمشید استانداری فارس تخت جمشید استانداری فارس استاندار فارس رییس جمهوری استان فارس تخت جمشید

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۳۴۱۸۹۰۵ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

کنگره شهدای غریب استان بوشهر برگزار می‌شود

اکبر پورات  در نشست ستاد اجرایی شهدای غریب استان بوشهر اظهار داشت: باید با استفاده از ظرفیت‌های موجود استان در اجرای برنامه‌های شاخص در زمینه‌های مختلف به ویژه برگزاری اجلاسیه شهدای غریب در خرداد ماه، تهیه مستند از شهدای شاخص استان و نیز به روز رسانی اطلاعات و آمار شهدا مد نظر قرار گرفته شود.

معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استاندار بوشهر تصریح کرد: این کنگره به جهت معرفی زوایای دیگری از حماسه‌ها و استقامت‌های دوران دفاع مقدس و اهمیت و ارج نهادن به شهدای غریب در نوع خود نوآورانه و ارزشمند است.

وی افزود: برنامه‌های درنظرگرفته شده برای پاسداشت شهدای غریب درشورای هماهنگی ترویج فرهنگ ایثار و شهادت استان به کمیته‌های استانی جهت اجرا و برنامه ریزی لازم ارائه خواهد شد.

معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استاندار بوشهر با بیان اینکه باید فرهنگ نامه شهدای غریب در اسارت و یک کتاب در این زمینه تهیه و تدوین شود گفت: یادواره شهدای غریب در اسارت در هر استان و کنگره ملی آن نیز امسال به صورت سراسری برگزار می‌شود.

پورات عنوان کرد: از اصحاب رسانه می‌خواهیم که در این زمینه اطلاع رسانی کرده تا جامعه نسبت به وجود این عزیزان آگاهی پیدا کنند، چون بسیاری از افراد وقتی که برای آنها توضیح داده می‌شود تازه متوجه می‌شوند که شهدایی هستند که در اسارت به شهادت رسیده‌اند.

باشگاه خبرنگاران جوان بوشهر بوشهر

دیگر خبرها

  • دستگاه پرورش هوشمند گیاهان طراحی شد
  • موزه تخصصی تخت جمشید توسعه می‌یابد
  • سند مالکیت تخت جمشید رونمایی شد
  • فارس اصلی‌ترین کانون تمدنی ایران فرهنگی است
  • رونمایی از سند مالکیت مجموعه جهانی تخت جمشید
  • استان فارس اصلی‌ترین کانون تمدنی ایران فرهنگی است
  • ‌سند مالکیت مجموعه جهانی تخت جمشید فردا رونمایی می‌شود
  • کنگره شهدای غریب استان بوشهر برگزار می‌شود
  • سند مالکیت مجموعه جهانی «تخت جمشید» رونمایی می‌شود
  • سند مالکیت مجموعه جهانی «تخت جمشید» فردا رونمایی می‌شود