Web Analytics Made Easy - Statcounter

حجت الاسلام سید محمد سادات در گفت و گو با خبرنگار مهر پیرامون مبانی وحدت مسلمین از دیدگاه قرآن کریم اظهار داشت: با نگاهی گذرا به قرآن کریم می‌توان مبانی وحدت اسلامی را مورد بررسی و کنکاش قرار داد که اهم آنها عبارتند از اصل توحید و یکتاپرستی که مهمترین مبنای وحدت اسلامی است.

وی افزود: قرآن کریم اتحاد مسلمین را در چنگ زدن به ریسمان خداوند و تمسک به عروة الوثقی و پدید آمدن امت واحده با تکیه بر اصل توحید و پدیدار شدن انس و الفت و همدلی در میان قلب‌ها بیان می‌کند و در همین راستا مسئله اطاعت از پیامبر اکرم و پایبندی به اوامر و تعالیم آن حضرت را عامل مؤثر در تحقق بخشیدن به وحدت اسلامی و برچیدن نزاع و اختلاف دانسته است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

حجت الاسلام سادات خاطرنشان کرد: از سوی دیگر حفظ رابطه عاطفی میان رهبران دینی و مردم، پایبندی به موازین اخلاقی و عفو و گذشت در میان یکدیگر و ایستادگی و وحدت در برابر دشمنان از دیگر مبانی قرآن کریم در خصوص استراتژی وحدت است.

وی در بخش دیگری از سخنان خود اظهار کرد: در برابر خشونت مذهبی و افراطی‌گری باید مبانی و آموزه‌های مدارا طلبانه قرآن که همانا حفظ کرامت انسانی و گفت و گوی احترام آمیز بین اقوام و فرق مذهبی و تکیه بر مشترکات دینی و عدم اجبار در گرویدن به یک نگرش خاص است را چراغ راه خود قرار دهیم.

کد خبر 5330215

منبع: مهر

کلیدواژه: سنندج هفته وحدت شورای هماهنگی تبلیغات اسلامی ویروس کرونا بوشهر آمار کرونا واکسن کرونا خطبه های نماز جمعه کرمانشاه شیراز سیدابراهیم رئیسی گرگان هفته وحدت شیوع کرونا نیروی انتظامی عکس استانها قرآن کریم

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.mehrnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «مهر» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۳۴۱۹۳۲۵ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

کمک ۳ میلیاردی شورای شهر قزوین برای بازسازی مهد قرآن کریم

رئیس شورای اسلامی شهر قزوین از کمک سه میلیارد تومانی این نهاد برای بازسازی و تجهیز مهد قرآن کریم در این شهر خبر داد.

علی فرمانی در گفت‌وگو با خبرنگار ایمنا در قزوین اظهار کرد: در راستای تحقق سیاست‌های شورای ششم در حوزه فعالیت‌های قرآنی، اعضای شورا با مساعدت سه میلیارد تومانی برای تجهیز و بهسازی ساختمان مهد قرآن کریم موافقت کردند.

وی افزود: حمایت از فعالیت‌های قرآنی و ترویج فرهنگ قرآنی یکی از سیاست‌های مهم شورای ششم است که در مسیر تحقق آن تاکنون اقدامات خوبی صورت گرفته است و نباید از توسعه همه‌جانبه شهر قزوین از جمله ترویج فرهنگ قرآنی و توسعه آن در جامعه غافل بمانیم.

رئیس شورای اسلامی شهر قزوین با اشاره به مساعدت سه میلیارد تومانی شورای شهر قزوین پیرامون تکمیل و تجهیز ساختمان مهد قرآن کریم خاطرنشان کرد: سال گذشته اعضای شورا با لایحه شهرداری قزوین پیرامون خرید ساختمان دانشگاه آزاد واقع در خیابان دارایی و واگذاری آن به صورت اذن در انتفاع به مهد قرآن کریم استان موافقت کردند و در حال حاضر نیز برای ارائه خدمات مطلوب به جامعه قرآنی، مساعدت سه میلیارد تومانی برای تجهیز و مرمت این ساختمان را مصوب کردند.

فرمانی با اشاره به حذف کارت رفاهی ورزشی کارمندان شهرداری، تصریح کرد: به منظور ارتقای سلامت کارکنان شهرداری، کارت‌های رفاهی ورزشی از جمله استخر ارائه و پرداخت مبالغ نقدی در این ردیف حذف شود.

وی گفت: سال گذشته سرانه ورزشی که در قالب کارت‌های استفاده از استخر برای کارکنان شهرداری تعریف شده بود، حذف و در ازای این کارت‌ها مبالغ نقدی به حساب کارکنان واریز شد.

رئیس شورای اسلامی شهر قزوین افزود: این اقدام سبب شد تا سرانه ورزشی خانوار شهرداری حذف شود و پول‌های دریافتی در مسیر ورزش هزینه نشود. ضرورت دارد تا شهرداری قزوین مجدد کارت‌های استخر را برای استفاده کارکنان شهرداری در نظر بگیرد.

کد خبر 747781

دیگر خبرها

  • کمک ۳ میلیاردی شورای شهر قزوین برای بازسازی مهد قرآن کریم
  • 5 درس از مواجهه ایران با رژیم صهیونیستی
  • ثبت نام ۱۶۱۸ نفر در آزمون نوزدهمین دوره اعطای مدرک تحصیلی به حافظان قرآن کریم
  • ۲۰ هزار حافظ قرآن کریم در سطح استان خراسان رضوی وجود دارد
  • انتصاب مشاور استاندار بوشهر در امور روحانیت
  • اجرای طرح ارزیابی حافظان قرآن کریم در خراسان رضوی همزمان با سراسر کشور
  • مشاور استاندار بوشهر در امور روحانیت منصوب شد
  • اشتراکات فرهنگی و مذهبی میان دو ملت ایران و پاکستان زمینه‌ساز تعمیق روابط دو کشور است
  • دفاع در برابر ظالم، نه تنها مشروع بلکه واجب است
  • دفاع در برابر ظالم، نه تنها مشروع بلکه لازم و واجب است