Web Analytics Made Easy - Statcounter

خبرگزاری آریا- وزیر میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی به حواشی به‌وجودآمده در روزهای اخیر واکنش نشان داد و تاکید کرد: دنبال حفر چاه در کنار مقبره کوروش نیستیم.
به گزارش خبرگزاری آریا به نقل از روابط عمومی وزارت میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی، سیدعزت‌الله ضرغامی وزیر میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی در حاشیه بازدید از نمایشگاه فناوری‌های نرم، صنایع‌فرهنگی و خلاق درباره حواشی اخیر گفت: ممکن است از یک سخنرانی کارشناسی دقیق، کسی استنباطی کند و تیتری بزند و بعضی آگاهانه و بعضی ناآگاهانه به آن بپردازند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

آن‌چه برای ما مهم است حفظ میراث‌فرهنگی است، با همه قوت.
او اظهار کرد: وزارت میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی به‌دنبال حفر چاه در کنار مقبره کوروش نیست.
ضرغامی بیان کرد: حل مشکلات مردم وظیفه ماست. مردم پاسارگاد 2500 سال است که از پاسارگاد و از مقبره کوروش حفاظت کرده‌اند. این مردم باارزش‌اند. مسأله اصلی ما مردم است. اگر ما به پاسارگاد به‌خاطر مدنیتی که شکل گرفته و جزو هویت ایرانیان محسوب می‌شود، بی‌اعتنا باشیم کار درستی انجام نداده‌ایم.
او همچنین گفت: در بازدیدی که از پاسارگاد داشتم شاهد اعتراضات مردم بودم که بسیاری از امور جاری‌شان دچار اختلال شده بود. ما باید مشکل مردم را حل کنیم. ان‌شاءالله وزارت میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی با تدبیر مشکلات مردم را حل می‌کند.
وزیر میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی با تأکید بر این‌که تحریف ماندنی نیست، گفت: ما در دولت با اولویت پاسارگاد اعتبار مصوب کردیم و در محل حاضر شدیم و نحوه هزینه کردن این اعتبارات را برای حفظ میراث‌فرهنگی توضیح دادیم.
ضرغامی در سفر استانی به فارس، پس از دیدن میراث جهانی پاسارگاد و گفت‌وگو با محلی‌ها، اظهار کرده بود: «همه جای استان در خصوص ساخت‌وساز در بخش حریم‌ها دچار مشکل است، امروز مردم شهر پاسارگاد به‌خاطر مقبره کوروش و قوانین ما نمی‌توانند ساختمان دوطبقه بسازند، درست کشاورزی کنند، چاه بزنند، دکل بزنند. من باید این مشکل را حل کنم. یک مقدار انقباض قوانین حریم‌ها را بردارم و انبساطی کنم. از جناب آقای رئیسی هم خواهش می‌کنم اجازه بدهند هم در شورای عالی انقلاب فرهنگی و هم در دولت این موضوع را با اولویت مطرح کنیم، چون این تصمیم یک تصمیم ویژه و مثل حرکت روی لبه تیغ است.»
وزیر میراث فرهنگی و گردشگری: تسهیل در عرضه و تقویت تقاضا در همه حوزه‌ها از جمله صنایع دستی باید حل و استفاده از فناوری‌های جدید و ایجاد زیرساخت‌ها باید انجام شود تا دغدغه ارتباط با مشتری و مخاطب نداشته باشیم.
آقای سید عزت الله ضرغامی در بازدید از نمایشگاه دائم محصولات فناورانه افزود: فعالیت‌هایبسترسازی برای توسعه فعالیت مجازی کسب و کار‌ها ضروری است متنوع و خوبی در معاونت علمی در حوزه صنایع خلاق و فرهنگی انجام شده است. نقطه قابل توجه این اقدامات کاربردی و تجاری سازی و عملیاتی بودن آن هاست.
آقای ضرغامی ادامه داد: در این نمایشگاه شرکت‌های خلاق و محصولاتی را دیدم که در حوزه‌های مختلف که نیاز امروز وزارتخانه است تولید می‌شود و برخی حلقه مفقوده این بخش هاست که با استفاده از توانمندی نیروی جوان و خلاق در این حوزه‌ها به خوبی کار شده است.
وی افزود: آشنایی امروز با این فناور‌های نرم و بخش‌ها می‌تواند موثر در ادامه فعالیت‌های ما در وزارتخانه باشد. ما داشته‌ها و ظرفیت‌های فراوانی در کشور داریم که یکی از مشکلات عرضه درست آنهاست که باید مرتفع شود.

منبع: خبرگزاری آریا

کلیدواژه: مقبره کوروش فعالیت مجازی گردشگری و صنایع دستی وزیر میراث فرهنگی مقبره کوروش

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.aryanews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرگزاری آریا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۳۴۱۹۸۲۴ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

حفاران غیرمجاز در شهرستان سنندج دستگیر شدند

به گزارش خبرنگار مهر، سرهنگ محمدرضا زارعی پیش از ظهر چهارشنبه در جمع خبرنگاران اظهار کرد: برابر گزارش واصله به اداره میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی شهرستان سنندج مبنی بر حفاری غیرمجاز در زمین‌های زراعی یکی از روستاهای اطراف شهرستان، بررسی‌ها و تحقیقات در دستور کار قرار گرفت.

فرمانده یگان‌حفاظت اداره‌کل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی کردستان اظهار کرد: با همراهی یگان حفاظت شهرستان و کارشناس باستان‌شناسی و همکاری پاسگاه انتظامی بخش سیروان دو نفر در محدوده حفاری غیرمجاز با هویت بومی شناسایی و به مراجع قضائی معرفی شدند.

وی با بیان اینکه از متهمان یک دستگاه موتور برق و سه عدد میله فلزی کشف و ضبط شد، افزود: متهمان اقدام به حفر یک چاله به عرض ۱.۵ متر و عمق ۵ متر به قصد کشف اشیای تاریخی کرده بودند.

سرهنگ زارعی عنوان کرد: پرونده قضائی عوامل دستگیر شده تشکیل و این موضوع از طریق مراجع قانونی در حال پیگیری است.

فرمانده یگان‌حفاظت اداره‌کل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی کردستان یادآور شد: شهروندان در صورت اطلاع از فعالیت‌های غیرمجاز افراد سودجو و سوداگران آثار تاریخی، مراتب را در اسرع وقت به اداره‌کل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی کردستان فرماندهی یگان حفاظت شماره تلفن ۰۸۷۳۳۱۷۸۸۵۵ گزارش و ما را در حفاظت از این سرمایه ملی یاری نمایند.

کد خبر 6087468

دیگر خبرها

  • ضرغامی: حال مردم خوب هست که به سفر می‌روند
  • حفاران غیرمجاز در شهرستان سنندج دستگیر شدند
  • تقدیر وزیر میراث فرهنگی از سریال «نون خ»
  • ضرغامی: موزه ملی فرقی با موزه لوور ندارد
  • تشکر از صداوسیما برای سریال «نون‌خ» / موزه ملی فرقی با موزه لوور ندارد
  • ضرغامی: هر دولتی بتواند مردم را بیشتر شاد کند موفق‌تر است / آمار‌ها نشان دهنده افزایش گردشگری است + فیلم
  • ضرغامی: آخرین آمار حکایت از رشد قابل توجه گردشگری است/ حال مردم خوب است
  • ثبت ۴۱ میراث در فهرست آثار ملی البرز
  • تحول در گردشگری اشتهارد با پیشبرد پروژه‌های این حوزه در شهرستان
  • انتصاب مدیرکل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی استان اصفهان