Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «شبکه خبر»
2024-04-16@08:16:14 GMT

هدف اصلی اطمینان از برداشته شدن تحریم‌هاست

تاریخ انتشار: ۲۶ مهر ۱۴۰۰ | کد خبر: ۳۳۴۲۰۰۸۸

سخنگوی وزارت امور خارجه گفت: نکاتی که جمهوری اسلامی ایران باید به هماهنگ‌کننده گفتگو‌ها می‌گفت، منتقل گردید و توافق شد در چند روز آینده در بروکسل گفتگو‌ها ادامه یابد. به گزارش پایگاه اطلاع رسانی شبکه خبر،  سعید خطیب‌زاده روز دوشنبه در نشست خبری با تبریک آغاز هفته وحدت با تشریح گاه‌شمار سیاست خارجی هفته گذشته گفت: دوشنبه نوزدهم مهرماه گفت و گوی تلفنی امیرعبداللهیان با همتای آفریقای جنوبی انجام و درباره برگزاری دهمین دوره گفتگو‌های سیاسی بین دو کشور در تهران توافق شد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

همچنین گفت و گوی تلفنی وزیر خارجه پادشاهی اردن با وزیر خارجه کشورمان و گفت و گوی صمیمانه وزیر خارجه با ایرانیان مقیم آلمان مقیم آمریکا در همان روز انجام شد.

وی ادامه داد: روز سه شنبه هم گفت و گوی امیرعبداللهیان با رئیس ملی سوئیس و همچنین وزیر خارجه جمهوری آذربایجان درباره تحولات قفقاز جنوبی انجام شد. روز پنجشنبه آقای باقری معاون سیاسی وزیر امور خارجه با انریکه مورا در تهران دیدار داشتند.

سخنگوی وزارت امور خارجه افزود: روز پنجشنبه وزرای خارجه ایران و فدراسیون روسیه گفتگوی تلفنی داشتند. روز جمعه هم گفت و گوی تلفنی امیرعبداللهیان با همتای چینی انجام شد و شنبه شاهد گفت و گوی تلفنی با مقام اتریشی بودیم و امروز هم میزبان وزیر خارجه ونزوئلا در تهران هستیم.

خطیب زاده درباره اظهارات انریکه مورا معاون مسئول سیاست خارجی اتحادیه اروپا مبنی بر اینکه زمان بازگشت ایران به مذاکرات محدود است، گفت: گفتگو‌های پنج‌شنبه خوب و سازنده بود و نکاتی که جمهوری اسلامی ایران باید به هماهنگ‌کننده گفتگو‌ها می‌گفت، منتقل کرد و توافق شد در چند روز آینده در بروکسل گفتگو‌ها ادامه یابد.

وی اضافه کرد: این توافق دو سویه بود. قطعاً موضوعات، چالش‌ها و موانعی که در وین به نتیجه نرسیده باید مورد رایزنی قرار بگیرد. اجازه دهید در همان مسیری که گفتگو‌ها بین ایران و هماهنگ‌کننده گفتگو‌های ایران و جهان آغاز شد، ادامه یابد و مطمئنا آقای باقری اولین فرصت نظرات مدنظر را مطرح خواهد کرد.

خطیب زاده در پاسخ به سوالی درباره تحولات عراق گفت: از برگزاری انتخابات در عراق استقبال کردیم و از این که در فرآیند تکاملی و مدنی تحولات در عراق شاهد همین انتخابات بودیم استقبال می‌کنیم و این اتفاق مبارکی است.

وی افزود: البته آنچه در عراق اتفاق می‌افتد در سطح داخلی این کشور است و به مردم و احزاب این کشور مربوط می‌شود، اما آنچه به ایران مربوط است این است که ما از انتخابات به عنوان یکی از قدم‌های تکامل در ساخت روابط دیپلماتیک در عرصه بین المللی استقبال می‌کنیم.

سخنگوی وزارت خارجه در پاسخ به این سوال که آیا در مذاکرات باقری جایگزین عراقچی در مذاکرات می‌شود، گفت: مذاکرات در وزارت خارجه پیگیری می‌شود و ترکیب جدید اعلام خواهد شد. باقری در ادامه گفتگو‌های هفته گذشته در تهران و ادامه توافق به بروکسل می‌رود و رایزنی‌ها درباره موضوعاتی که در تهران گفته شد و موضوعاتی که انجام نشد در بروکسل ادامه می‌یابد.

وی افزود: ادامه مذاکرات با توجه به اظهارات رییس جمهوری و وزیر امور خارجه یک تصمیم قطعی است. آنچه الان در حال انجام است نشان دادن چالش‌های گفتگو‌ها در ۶ دوره اخیر است. آمریکا عضو برجام بوده و درخواست ما بازگشت بدون قید و شرط به تعهدات توافق است که آمریکا از آن خارج شد و رفع تحریم‌های ظالمانه و غیرقانونی و فراسرزمینی ضد جمهوری اسلامی ایران است.

خطیب زاده خاطرنشان کرد: هدف اصلی اطمینان از برداشته شدن تحریم‌ها و اینکه واشنگتن دنیا را به سخره نگیرد.

سخنگوی دستگاه دیپلماسی یادآورشد: همانطور که وزیر خارجه هم گفتند ایالات متحده باید روند مجزایی را جدا از قبل پیگیری کند که نکرد و همان فشار حداکثری ترامپ را دولت بایدن ادامه می‌دهد و با کلام هم نیت روشن نمی‌شود بلکه با اقدام و عمل باید نشان دهد که رویکرد دولت فعلی متفاوت از دولت قبلی در مقابل ایران است که چنین نکرده است.

وی در پاسخ به سوالی درباره مذاکرات ایران و عربستان گفت: در خصوص آنچه که در میز مذاکرات بین ما و عربستان صورت گرفته و صورت می‌گیرد، اجازه بدهید در همان میز مذاکرات گفتگو‌ها جلو برود. آنچه برخی رسانه‌ها می‌گویند بیشتر گمانه‌زنی‌های رسانه‌ای است در خصوص تایید یا عدم تایید آن اظهار نظر نمی‌کنم، اما خبر سفری از هیئتی از عربستان سعودی به جمهوری اسلامی ایران تایید نمی‌شود.

خطیب زاده در پاسخ به سوال دیگری درباره نشست وزیران خارجه کشور‌های همسایه افغانستان گفت: ما چهارشنبه هفته آینده در تهران میزبان وزرای خارجه کشور‌های همسایه افغانستان خواهیم بود و برای اولین بار نشست وزیران خارجه به صورت حضوری در تهران برگزار خواهد شد.

سخنگوی وزارت امور خارجه اضافه کرد: وزرای خارجه کشور‌های همسایه افغانستان به ایران خواهند آمد و ما اجلاس یا نشست یک روزه را خواهیم داشت. برنامه مفصلی تدارک دیده شده و اصحاب رسانه و خبرنگاران توسط وزارت امور خارجه هماهنگ می‌شود و جزئیاتش را طی روز‌های آینده همکاران من خدمت شما خواهند گفت.

وی اظهار کرد: دستور کار نشست تهران ادامه گفتگو‌هایی است که در دور اول به صورت مجازی برگزار شد. وزیران ۶ کشور متمرکز خواهند بود براین که چگونه می‌توانند به تشکیل یک دولت فراگیر در افغانستان با حضور همه اقوام و همچنین آینده صلح و امنیت در افغانستان کمک کنند. برچسب ها: خطیب زاده ، سخنگوی وزارت خارجه ، وین ، مذاکرات ، برجام ، انریکه مورا

منبع: شبکه خبر

کلیدواژه: خطیب زاده سخنگوی وزارت خارجه وین مذاکرات برجام انریکه مورا جمهوری اسلامی ایران وزارت امور خارجه گفت و گوی تلفنی سخنگوی وزارت وزیر خارجه خارجه کشور خطیب زاده گفتگو ها

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irinn.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «شبکه خبر» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۳۴۲۰۰۸۸ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

دو مقام ارشد امنیتی روسیه و اسرائیل گفتگو کردند

به گزارش همشهری آنلاین به نقل از ایسنا، «نیکلای پاتروشف» دبیر شورای امنیت روسیه امروز دوشنبه با «تساحی هنگبی» رئیس شورای موسوم به «امنیت ملی اسرائیل» گفت‌وگوی تلفنی کرد.

به گزارش اسپوتنیک، پاتروشف و هنگبی بر نیاز به خویشتن‌داری برای جلوگیری از تشدید درگیری در خاورمیانه تأکید کردند.

پاتروشف به رئیس شورای امنیت رژیم صهیونیستی اطلاع داد که روسیه از حل و فصل مناقشات فقط از راه‌های دیپلماتیک حمایت می‌کند.

پیشتر «سرگئی لاوروف» وزیر امور خارجه روسیه در گفت‌وگو با «حسین امیرعبداللهیان» وزیر خارجه ایران حمله به کنسولگری ایران در دمشق را محکوم کرده بود و هدف قرار دادن نمایندگی های دیپلماتیک را غیر قابل قبول دانست

سرگئی لاوروف افزود: همه کشورها باید این گونه اقدامات را محکوم کنند. همچنین حملات اسرائیل علیه غیر نظامیان نیز باید از سوی کشورها محکوم شود.

کد خبر 844729 برچسب‌ها اسرائیل خبر ویژه روسیه

دیگر خبرها

  • اتحادیه اروپا امروز اعمال تحریم‌های جدید علیه ایران را بررسی می‌کند
  • نمی‌خواهیم شاهد جنگ منطقه‌ای گسترده‌تر باشیم
  • حماس: اولویت ما همچنان استقرار آتش‌بس دائمی در غزه است
  • حماس: اولویت ما همچنان استقرار آتش بس دائمی در غزه است
  • دو مقام ارشد امنیتی روسیه و اسرائیل گفتگو کردند
  • گفتگوی وزرای خارجه ایران و هند
  • لاوروف در گفتگو با امیرعبداللهیان: اقدامات تحریک‌آمیز خطرناک است
  • گفت و گوی تلفنی امیرعبداللهیان و فیدان
  • حمله به ایران پاسخ سخت‌تری دارد
  • رشد اقتصادی حاصل از گسترش تجارت نفتی ایران در شرایط تحریمی