Web Analytics Made Easy - Statcounter

ایسنا/کرمان معاون بهبود تولیدات گیاهی جهاد کشاورزی شمال کرمان گفت: سامانه شناسنامه کشاورز می تواند جایگزین مناسبی برای سامانه های جهاد کشاورزی باشد.

"محمدرضا پورخاتون" امروز ۲۶ مهرماه در نشست با کارشناسان سازمان جهاد کشاورزی استان کرمان اظهارکرد: سامانه شناسنامه کشاورز می تواند جایگزین مناسبی برای سامانه های جهاد کشاورزی باشد و باتوجه به ضرورت چنین طرح هایی، باید بسترهای عملیاتی شدن این مدل کارها فراهم شود و طبق توافقی که با نظام مهندسی داشتیم قرار شد سامانه طراحی شده بعد از تایید نهایی در دو شهرستان به صورت پایلوت اجرایی شود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی با تاکید برهمکاری با سازمان نظام مهندسی کشاورزی گفت: این سامانه در آینده می تواند خدمات زیادی به بخش کشاورزی ارائه کند و هزینه خوبی که نظام مهندسی برای این طرح در قدم اول انجام داده، نشان از اعتماد سازی در این سازمان است.

پورخاتون بیان کرد: طرح شناسنامه بهره برداری کشاورزی در آینده می تواند به نوعی جایگزین سندمالکیت زمین های کشاورزی باشد.

"محسن کمال الدینی" رییس سازمان نظام مهندسی کشاورزی و منابع طبیعی استان کرمان نیز در این نشست با معرفی سامانه شناسنامه بهره برداری کشاورز گفت: شناسنامه طراحی شده سند مالکیت نیست؛ این سند براساس خود اظهاری کشاورز در سامانه بارگذاری می شود و در آن قید شده که این برگه سند مالکیت نیست و برای هر اقدام عملیاتی باید از مراجع ذیصلاح استعلام شود.

وی افزود: اگر فرایند اجرای کار سامانه در کل استان اجرایی شود می توان حتی صدور حواله های کود را نیز براساس این سامانه انجام داد؛ ضمن اینکه تعرفه انجام کار با تخفیف بالا لحاظ شده و انتظار می رود جهادکشاورزی در این راستا حمایت لازم را انجام دهد.

کمال الدینی گفت: انتظار داریم مسئولین جهاد کشاورزی استان در نهایت توافق درون استانی برای اجرای این طرح انجام دهند، ما در مراحل بعدی کار به دنبال اشاعه دادن این سامانه به دیگر نقاط کشور هستیم چراکه این سامانه می تواند جایگزین یا قابل اتصال به برخی سامانه های جهاد کشاورزی در حوزه معاونت برنامه ریزی شود.

وی تصریح کرد: کلیه دارندگان زمین زراعی و باغی در آینده نزدیک می توانند نسبت به ثبت مشخصات زمین کشاورزی خود اقدام و شناسنامه ای برای زمین خود دریافت کنند.

انتهای پیام

منبع: ایسنا

کلیدواژه: استانی اقتصادی کشاورزی استان کرمان بهره برداري اراضي كشاورزي جهاد کشاورزی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.isna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایسنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۳۴۲۰۱۶۳ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

۱۴ جایگاه عرضه سوخت مایع در منطقه فارس به بهره‌برداری رسید

معاون بارزگانی شرکت ملی پخش فرآورده‌های نفتی منطقه فارس از گشایش ۱۴ جایگاه عرضه سوخت مایع در سال ۱۴۰۰ در این استان خبر داد و گفت: پارسال به‌طور میانگین هر ماه یک جایگاه عرضه سوخت مایع در استان به بهره‌برداری رسیده است.

به گزارش شانا به‌نقل از شرکت ملی پخش فرآورده‌های نفتی منطقه فارس، سیدیوسف موسوی سوخت‌رسانی ایمن به مردم را از اولویت‌های منطقه در سال ۱۴۰۳ بیان کرد و افزود: به‌منظور تسریع در فرایند سوخت‌رسانی و توزیع مناسب مجاری عرضه، پارسال با سرمایه‌گذاری حدود ۳ هزار میلیارد ریال بخش خصوصی، ۱۴ جایگاه عرضه سوخت در کلانشهر شیراز، آزادراه شیراز - اصفهان و برخی شهرستان‌های استان فارس افتتاح و بهره‌برداری شد.

وی در تشریح دیگر اقدام‌های انجام‌شده در زمینه سرعت‌بخشی و تسهیل در فرایند سوخت‌رسانی بیان کرد: انجام تمهیدهای لازم برای جذب سرمایه‌گذار بخش خصوصی در حوزه احداث مجاری عرضه سوخت مایع و سی‌ان‌جی، اتصال شرکت ملی پخش به درگاه ملی مجوزها، بررسی سریع درخواست‌ها و تعیین مکان‌های موردنیاز برای احداث جایگاه، ازجمله خدمات انجام‌شده در زمینه تسهیل فرایند عملیات توزیع سوخت در منطقه فارس بوده است.

دیگر خبرها

  • اجرای طرح ایجاد باغچه‌های خانگی کاشت سبزیجات سالم در شهرستان کرمان
  • ۱۴ همت پروژه اقتصادی و عمرانی گیلان در سفر رئیس جمهور به بهره‌برداری می‌رسد
  • ۵۰ طرح آبیاری در اراضی کشاورزی قزوین اجرایی شد
  • بهره‌برداری از گلخانه ۳ هزار متری دهکده اقتصاد مقاومتی بسیج سازندگی ظرف ۶ ماه آینده
  • وزارت جهاد کشاورزی نرخ جدید شکر را سریع‌تر اعلام کند
  • بهره برداری ۷ طرح برق رسانی در چهارمحال و بختیاری
  • ۱۴ جایگاه عرضه سوخت مایع در منطقه فارس به بهره‌برداری رسید
  • گندم‌کاران استان اردبیل در سامانه پهنه‌بندی جهادکشاورزی ثبت‌نام کنند
  • گندم‌کاران در سامانه پهنه‌بندی جهادکشاورزی ثبت‌نام کنند
  • بهره برداری از ۶ داشبورد و سامانه در مسیر شفافیت