Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایرنا»
2024-04-24@09:58:24 GMT

بستری های مبتلا به کرونا در مرکز گیلان افزایش یافت

تاریخ انتشار: ۲۶ مهر ۱۴۰۰ | کد خبر: ۳۳۴۲۰۴۰۹

بستری های مبتلا به کرونا در مرکز گیلان افزایش یافت

علی فتح اللهی روز دوشنبه در جلسه ستاد کرونا شهرستان رشت در فرمانداری اظهار داشت: رعایت پروتکل‌های بهداشتی در سطح شهرستان رشت به حدود ۶۵ درصد رسیده که به نسبت به هفته گذشته نشان دهنده کاهش است.

وی خاطرنشان کرد: برای پیشگیری از انتشار و ابتلا به کرونا همه باید دستورالعمل های بهداشتی پیشگیری از انتشار ویروس کرونا را رعایت کنند و این مهم باید در اصناف با دقت انجام شود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

فرماندار شهرستان رشت با بیان اینکه بازدیدها از واحدهای صنفی با جدیدت ادامه دارد، افزود: هفته گذشته از ۲ هزار و ۱۲۳ واحد صنفی در این شهرستان بازدید به عمل آمد که از این تعداد ۱۱۹ اخطار انجام گرفت و ۹ واحد صنفی به دلیل عدم رعایت پروتکل های بهداشتی پلمب شدند.

وی در ادامه با اشاره به روند واکسیناسیون در شهرستان رشت افزود: تاکنون ۹۴۲ هزار و ۵۰۰ دز واکسن در شهرستان رشت به گروه های هدف تزریق شد که از این تعداد  ۶۳۷ هزار دز نخست و  ۳۰۵ هزار و ۵۰۰ دز دوم را شامل می شود.

فتح اللهی بیان داشت: در آمار مربوط به واکسیناسیون با در نظر گرفتن جمعیت  ۱۲ سال به بالا، شاهد تزریق ۸۳ درصد دز یک و ۴۰ درصد دز دوم در سطح شهرستان هستیم.

فرماندار شهرستان رشت با بیان اینکه تاکنون ۷۲ درصد از دانش آموزان شهرستان رشت دز نخست واکسن کرونا را دریافت کرده اند، اظهار داشت: واکسن کرونا به ۴۷ هزار و ۲۴۰ دانش آموز  شهرستان رشت تزریق شده است ضمن اینکه تا امروز بیش از ۹۲ درصد از معلمان شاغل در مدارس دولتی و ۸۰ درصد از معلمان شاغل در مدارس غیر دولتی واکسن کرونا دریافت کرده اند.

شهرستان رشت با ۸۸۱ هزار نفر در وضعیت زرد کرونایی قرار داد که بر اساس آخرین ارزیابی نرم افزار ماسک اعلام شده در جمعه گذشته ، نسبت به هفته قبل تغییری نداشت.

برچسب‌ها رشت ویروس کرونا گیلان

منبع: ایرنا

کلیدواژه: رشت ویروس کرونا گیلان رشت ویروس کرونا گیلان شهرستان رشت

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۳۴۲۰۴۰۹ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

فشارخون و دیابت، بیماری شایع متقاضیان حج تمتع

 

به گزارش خبرگزاری صدا و سیما، مرکز خراسان رضوی، نماینده مرکز پزشکی حج در هلال احمر خراسان رضوی امروز گفت: فشار خون و دیابت به عنوان شایع‌ ترین بیماری‌ ها میان متقاضیان حج تمتع امسال استان شناخته شده است.

  محمد رضا واحدی جو افزود: طبق بررسی های پزشکی انجام شده ۱۵ تا ۲۰ درصد متقاضیان حج امسال استان خراسان رضوی به فشار خون و ۱۰ تا ۱۵ درصد به بیماری دیابت مبتلا هستند.   وی شمار متقاضیان حج تمتع امسال استان خراسان رضوی را ۹ هزار و ۵۶۷ نفر اعلام کرد که چهار هزار و ۳۶۵ نفر از این متقاضیان مرد و پنج هزار و ۲۰۲ نفر زن هستند و در قالب ۶۷ کاروان راهی زیارت خانه خدا می‌ شوند.   نماینده مرکز پزشکی حج در هلال احمر خراسان رضوی با بیان اینکه متوسط سنی این متقاضیان ۵۶ سال است، گفت: معاینات پزشکی کلیه این متقاضیان انجام شده و ۱۸ نفر به دلیل عدم توانایی جسمی و مسائل پزشکی فاقد استطاعت بدنی تشخیص داده شده و با سایر متقاضیان جایگزین شدند.   وی بیان کرد: تزریق واکسن متقاضیان حج تمتع نیز از هفته آینده آغاز می شود که تزریق واکسن مننژیت برای کلیه افراد اجباری و سایر واکسن ها از جمله آنفلوانزا بر اساس توصیه پزشکان تزریق خواهد شد.   نخستین کاروان اعزام متقاضیان حج تمتع امسال خراسان رضوی از روز ۲۹ اردیبهشت ماه جاری آغاز می شود و تا ۱۲ خرداد جاری ادامه دارد.

دیگر خبرها

  • افزایش ۳۰ درصدی خدمات روانپزشکی بیمارستان ابن سینا
  • سونامیِ بستری کودکان و نوجوانان انگلیسی به خاطر عوارض سیگار الکترونیکی
  • اجاره نشین بودن ۶۰ درصد واحدهای صنفی تربت حیدریه
  • حجاج این ۲ توصیه پزشکی را جدی بگیرند
  • ۲ توصیه مهم پزشکی به زائران خانه خدا | بخش عمده‌ سرماخوردگی‌ها کروناست | شیوع یک سویه بسیار واگیر کرونا
  • آغاز به کار آزمایشی «سینما دانش» شهرستان قوچان 
  • فشارخون و دیابت، بیماری شایع متقاضیان حج تمتع
  • رتبه نخست شهرستان کبودراهنگ در فرزندآوری استان همدان
  • اصناف گیلان موافق بی بند و باری در حوزه عفاف و حجاب نیستند
  • ◄ افزایش 41 درصدی پاسخگویی به تماس های مردمی با مرکز مدیریت راه های استان قم